Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Training combineren met baby

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 feb 2013 14:02

VNEuros schreef:Fietskar zodra het kan.
Mooie training en vaak is het net als in de auto; zodra het beweegt vallen ze in slaap.
2 vliegen ...
Ben zaterdag jarig en vraag aan iedereen een bijdrage voor de Chariot Cougar 2 fietskar :) Mijn zoontje is inmiddels 2 overigens.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

w0uter
Forum-lid

w0uter 05 feb 2013 14:04

Dat is inderdaad een mooi kraamcadeau. ;)

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 feb 2013 14:27

Deze wil ik jullie toch niet onthouden
=> http://vimeo.com/49189990
Afbeelding
Vergt behalve planning ook wel wat conditie.
het volledige verhaal kan je hier lezen
=> http://www.wielertoerist.be/timper/verh ... modus=view
I know myself like no one else
Nothing to defend

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 feb 2013 15:06

lcsmt schreef:Deze wil ik jullie toch niet onthouden
=> http://vimeo.com/49189990
Afbeelding
Vergt behalve planning ook wel wat conditie.
het volledige verhaal kan je hier lezen
=> http://www.wielertoerist.be/timper/verh ... modus=view
Dat verhaal+ filmpje had ik al gezien maar ik denk dat helaas niet voor mij is weggelegd :)
Wel een held hoor!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

swbr
Forum-lid

swbr 05 feb 2013 15:41

Die van mij is nu bijna 5 maanden. Ik fiets voor de lol, maar zelfs dan wil je uiteraard nog regelmatig een rondje doen om de boel op peil te houden. In het begin heb ik heel weinig gefietst, gebroken nachten zijn niet goed voor de motivatie zal ik maar zeggen. Nu zit ik als het een beetje weer is elk weekend wel op de fiets voor een kilometer of 50, meestal op zaterdagochtend. Eerste de kleine de fles geven, hij gaat daarna weer slapen, ik ga fietsen :) Uiteraard blijft moeders dan thuis. Wat we ook nog wel eens doen is de maxicosi in de bakfiets stoppen, en dan als gezin een middagje erop uit trekken. Absoluut geen conditietraining, maar wel lekker!

geer
Forum-lid

geer 05 feb 2013 15:54

mrcoffee schreef:Ben zaterdag jarig en vraag aan iedereen een bijdrage voor de Chariot Cougar 2 fietskar :) Mijn zoontje is inmiddels 2 overigens.
Die heb ik ook! Briljant ding. Junior 1 (drie jaar) zit er met plezier in. Junior 2 weet ik niet, die moet nog geboren worden (rond 20 april).
Kan me nog wel die wandelingen van uren herinneren omdat ze niet kon slapen enz. De volgende gaat dus mooi in de Cougar voor twee uurtjes en pa heeft een flinke training!

En nog en tip aan de TS: maak je niet zo druk om trainen. Komt vanzelf allemaal wel. Gewoon genieten van die kleine en vooral de juiste dingen doen op het juiste tijdstip!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 feb 2013 16:00

Ik ben vorig seizoen ook vader geworden. Had een seizoen zonder doelen maar toch 8500 km op de teller gezet. Kwestie van plannen en als je tijd hebt, dan direct fietsen zo lang het kan. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf docent ben op een HBO en daardoor vaak overdag wel een paar uurtjes kan pakken.

Ook schroom ik niet om op mijn papadag toch 3 uurtjes een oppas te regelen. Kost je wel 15 euro maar dat heb ik er graag voor over; zeker bij mooi weer.

Oh ja, laat je niet bang maken door die huilbaby-verhalen van Rob74. Denk dat Rob74 geen kinderen heeft, want dit verhaal raakt kant noch wal. Ik heb zelf nog nooit zoveel geslapen als toen ik net vader was.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 05 feb 2013 16:18

havana schreef:Ik ben vorig seizoen ook vader geworden. Had een seizoen zonder doelen maar toch 8500 km op de teller gezet. Kwestie van plannen en als je tijd hebt, dan direct fietsen zo lang het kan. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf docent ben op een HBO en daardoor vaak overdag wel een paar uurtjes kan pakken.
Zo is ieders situatie anders maar je moet er maar het beste van maken :) Ik kwam niet veel verder dan 3000km en "normaal" tussen de 8000-10.000km. Maar ik ben met je eens dat het een kwestie is van pklannen en niet miepen.
Ook schroom ik niet om op mijn papadag toch 3 uurtjes een oppas te regelen. Kost je wel 15 euro maar dat heb ik er graag voor over; zeker bij mooi weer.
Het is een keuze.Ik neem als het een beetje leuk weer is de kleine mee naar oma. Fiets achterop de auto en dan kan ik mooi nog even rijden. Komt niet zo heel vaak voor maar als het echt even kriebelt....

Oh ja, laat je niet bang maken door die huilbaby-verhalen van Rob74. Denk dat Rob74 geen kinderen heeft, want dit verhaal raakt kant noch wal. Ik heb zelf nog nooit zoveel geslapen als toen ik net vader was.[/quote]
Dat dacht ik ook gelijk..... alhoewel ik achteraf gezien wel kan zeggen dat we een huilbaby hadden was het niet zo dramatisch als Rob stelt of ik moet dat hard hebben geblokt in mijn geheugen :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 feb 2013 16:28

Moedig je vrouw vooral aan om minimaal 6 maanden borstvoeding te geven. :D Scheelt je nogal wat slaap. Je hebt ook van die mannen die dan 's nachts met de vrouw gaan opstaan maar daar had ik dus echt geen zin in. Heeft ook 0,0 meerwaarde IMHO. Bovendien vond mijn vrouw het ook onzin: 'jij moet werken morgen, ik heb verlof".

Wat ook nog een goede tip kan zijn is om een 2e sport te zoeken "voor erbij". En dan eentje die niet 2-4 uur per training kost, maar eentje waarbij je binnen een 1 uur klaar bent. Hardlopen bijvoorbeeld. Dit houd je dan achter de hand mocht je een keer geen 2 uur de tijd hebben, maar wel één uur. En believe me, die momenten komen want juist die langere blokken tijd daar ontbreekt het vaak aan.

zorba
Forum-lid

zorba 05 feb 2013 17:10

havana schreef:
Ook schroom ik niet om op mijn papadag toch 3 uurtjes een oppas te regelen. Kost je wel 15 euro maar dat heb ik er graag voor over; zeker bij mooi weer..
Ieder zijn ding hoor maar op papa dag een oppas regelen om te gaan fietsen heb ik nooit gedaan en zal ik nooit doen daar is me de vader-dochter (2,5jr) quality time te kostbaar voor. Die tijd met de kleine pakken ze nooit meer af terwijl ik de rest van me leven nog kan fietsen :D . Overigens staat de tacx wel op scherp want zodra de kleine ff gaat slapen zet ik de tv aan en trap ik even een traininkje van anderhalf uur weg!
Do not CROSS the road!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 05 feb 2013 17:25

havana schreef:....Oh ja, laat je niet bang maken door die huilbaby-verhalen van Rob74. Denk dat Rob74 geen kinderen heeft, want dit verhaal raakt kant noch wal. Ik heb zelf nog nooit zoveel geslapen als toen ik net vader was.
Rob74 heeft inderdaad geen kinderen dus ik ben geen ervaringsdeskundige. Tenminste,.. niet helemaal. Ik heb zelf de eerste 3 maanden van mijn leven alleen maar gehuild. 3 maanden lang, alleen maar bleren. Mijn ouders hebben er soms nu nog over. En ik heb ook aardig wat mensen gesproken die zich schromelijk vergist hadden in de tijd en energie die ze nodig hadden voor hun eerste kind. Het kan ook gewoon tegenvallen.
Live fast; die young. mijn blog

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 05 feb 2013 17:40

havana schreef:Ik ben vorig seizoen ook vader geworden. Had een seizoen zonder doelen maar toch 8500 km op de teller gezet. Kwestie van plannen en als je tijd hebt, dan direct fietsen zo lang het kan. Moet er wel bij zeggen dat ik zelf docent ben op een HBO en daardoor vaak overdag wel een paar uurtjes kan pakken.

Oh ja, laat je niet bang maken door die huilbaby-verhalen van Rob74. Denk dat Rob74 geen kinderen heeft, want dit verhaal raakt kant noch wal. Ik heb zelf nog nooit zoveel geslapen als toen ik net vader was.
Dan heb je mazzel; Bij kind 1 sliep ik gemiddeld 4 uur per etmaal de eerste 2 maanden. Kind 2 is 4 dagen oud (hoera!), maar het patroon lijkt zich te herhalen. :-) Gewoon fietsen wanneer je tijd hebt en in de tussentijd genieten van de kleine!
(Oppas regelen op mijn papa-dag zou nooit bij me opkomen, maar ieder zijn ding natuurlijk)
Laatst gewijzigd door 53x11 op 05 feb 2013 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie