Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen in 2013 ?

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 10 jul 2013 21:13

Ben op zaterdag 29 juni gevallen. Reed met een groepje een bocht in die bezaaid was met natte boombloesem. De man op kop stuurde de berm in. Ik dacht hem te kunnen ontwijken, maar hij viel. Viel bovenop zijn fiets. Kreeg mijn voortandwiel in/tegen mijn been. Die wondjes zijn inmiddels bijna weer geheeld.

Met mijn zij ben ik op het stuur terecht gekomen met gekneusde ribben tot gevolg. Heb dus al anderhalve week niet gefietst. En zo te voelen zit dat er voorlopig ook niet in. Net nu het echt lekker weer wordt! :-( :-( :-(

Afbeelding

gede
Forum-lid

gede 10 jul 2013 21:31

Ik doe mee. Ben zondag op (trainings)vakantie in Frankrijk naast een bocht gereden in een afdaling en vol op een rots gereden. In het ziekenhuis weten ze niet of de ribbreuken die ze zien nieuw zijn of nog die 8 van vorig jaar. Kan in ieder geval niet bewegen zonder forse pijnscheuten, maar hoop zsm weer te kunnen rijden.

edwin01
Forum-lid

edwin01 11 jul 2013 11:38

Zo snel mogelijk weer rijden? Ga jij eerst maar weer eens aan elkaar groeien... :roll:
Veel sterkte bij je herstel!

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 11 jul 2013 13:05

Afgelopen maandag met de cyclecrosser hard over het stuur gevlogen. Voorband liep in een afdaling leeg. Toen ik in een scherpe bocht vanaf een onverhard pad naar een verhard weggetje wilde sturen, voelde ik het voorwiel wegglijden en ging ik voorover over het stuur richting asfalt. Ben bovenop m'n rechterschouder gevallen. In het ziekenhuis bleek er een scheurtje in te zitten. Medisch gezien niet heel spannend, maar wel verdomd pijnlijk. En m'n rechterremgreep is naar de knoppen. Twee keer auw!
Michiel

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 09 aug 2013 10:52

Gisteren , simpel bochtje naar rechts - voorwiel glijd weg , en floep daar lag ik. Schade aan de : derailleur - shifter - stuur en stuurlint. De grootste klap ving ik op met mijn hoofd - helm op 2 plaatsen gebroken, dus de helm heeft z'n werk goed gedaan.

Nu wel last van mijn nek, koppijn en beurse schouder en heup.....

Foto's hebben gelukkig geen schade gezien aan bot structuren - ziekenhuis melde me wel dat ik me vandaag dus slechter zou voelen ( beurs gevoel ).

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 09 aug 2013 12:19

Zo zie je maar weer dat een helm dragen erg verstandig is.

Succes vandaag!
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

maui
Forum-lid

maui 27 aug 2013 22:21

Vanavond kwam ik tijdens een rondje heuvelrug onderaan de Ruiterberg 3 jongens tegen waarvan er 1 nogal ongelukkig gevallen was. Gelijktijdig met een toevallig passerende ambulancebroeder gestopt, die resoluut de handen uit de mouwen stak. Het zag er in eerste instantie niet zo ernstig uit maar de ambu-broeder was duidelijk naar 112; met spoed die ambu, hij gaat snel achteruit.

Ik hoop van harte dat het meegevallen is. Weet iemand hoe het met hem gaat?
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 31 aug 2013 21:34

Ik weet niet of het ook telt maar ik ben sloom omgevallen toen ik bezig was met een geocache, ik wilde van mijn fiets afstappen, kreeg mijn been er niet overheen, verloor mijn evenwicht en viel stomzinnig om.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

dickw
Forum-lid

Gebruikersavatar dickw 02 okt 2013 11:16

TumTumTum schreef:Ik weet niet of het ook telt maar ik ben sloom omgevallen toen ik bezig was met een geocache, ik wilde van mijn fiets afstappen, kreeg mijn been er niet overheen, verloor mijn evenwicht en viel stomzinnig om.:)
Telt mee vind ik. Ook ik ging vandaag om op een stomme manier: de weg was opeeens afgesloten en ik moest door een "zandbak" heen. Ik dacht dat wel te kunnen, maar stond direct stil en viel netjes om in het zachte zand. Gelukkig geen zand in de ketting etc. Los klikken, fiets rechtop, zand van de kleren af, zandbak uit en fietsen maar weer. Ga ik de terugweg dus anders doen.

klimman
Forum-lid

klimman 03 okt 2013 20:07

Vanmiddag voor het eerst gevallen met de racefiets. Ik fietste op een fietspad van betonplaten met daarnaast een zandweg. Ik merkte een kuil in het fietspad die vol lag met mul zand te laat op. Probeerde nog de snelheid eruit te halen door te remmen. Maar helaas: ik viel op mijn linkerknie en -elleboog in het zand. Gelukkig zonder erg. Het was vandaag sowieso opletten door de vlagerige wind.

GJEvK
Forum-lid

Gebruikersavatar GJEvK 04 okt 2013 06:46

:Oh als stom omvallen ook meetelt heb ik er ook nog een paar. Allemaal van het niveau "rechtervoet los geklikt en ik val naar links" :( gelukkig maar 1 keer bij een stoplicht met een rijtje auto's achter me.... :oops:

the fastest
Forum-lid

the fastest 04 okt 2013 18:46

Ik ben enkele maanden geleden tegen ca. 45 km/u zwaar ten val gekomen op asfalt vol kleine steentjes. Ik reed 4 bochten voor de spurt in 5de positie en achteraf bekeken is het domste wat je kan doen dan nog drinken. :$ Dus, ik drink mijn voorligger wijkt plots uit , mijn voorwiel breekt en ik vlieg over men stuur... Schade viel niet echt mee: arm en elleboog kapot , derailleur kapot, weken hoofdpijn ,stuurlint en Garmin kapot , knie verbrijzeld , shifter afgebroken, S-Works schoen helemaal naar de kl*ten , S-Works helm gebarsten en men hele tenue aan flarden!

Plaats reactie