Ketting casette en voorbladen roesten
Ik begrijp dat je je woon/werk fiets niet iedere dag onderhanden kan nemen. Toch is het verstandig regelmatig de fiets af te nemen met water en een sopje. Vervolgens de fiets goed droogmaken. Ik gebruik hiervoor een oude fohn van mijn vrouw (werkt perfect). Vervolgens de onderdelen inspuiten met een vloeibare vaseline (de ketting met een geschikt smeermiddel). Ik doe dit met enige regelmaat bij de fietsen van mijn kids en tot op heden blijft de roest beperkt.
-
- Forum-lid
fiets laten drogen in de schuur zal lang duren omdat de schuur vochtig is en niet snel droog is.
Nog mee bezig met de verhuurder.
Ik kan wel een goedkope fohn ( dat is wel een idee ja ) kopen.
Ik kan op me werk aan griffon vloeibare vaseline komen ( dat gaan we zo wie zo proberen )
De voorvork poten kan je die ook inspuiten met vaseline of ptfe van griffon ?
Heb al continental sportcontact bandjes gekocht en gemonteerd gehad fietsen die lekker zeg ( nu weer de oude all-round bandjes )
Nu nog een vlakkere casette net als mijn racefiets.
Als er een onderdeel versleten is vervangen voor een betere, ders wielen of remmen.
Jullie nog tips ?
Nog mee bezig met de verhuurder.
Ik kan wel een goedkope fohn ( dat is wel een idee ja ) kopen.
Ik kan op me werk aan griffon vloeibare vaseline komen ( dat gaan we zo wie zo proberen )
De voorvork poten kan je die ook inspuiten met vaseline of ptfe van griffon ?
Heb al continental sportcontact bandjes gekocht en gemonteerd gehad fietsen die lekker zeg ( nu weer de oude all-round bandjes )
Nu nog een vlakkere casette net als mijn racefiets.
Als er een onderdeel versleten is vervangen voor een betere, ders wielen of remmen.
Jullie nog tips ?
-
- Forum-lid
Moet zeggen nu de schuur droger blijfd en de oude fohn van me moeder hebt dat ik me fiets nagenoeg bijna elke x als ik thuis kom dat ik me fiets na het eten droog maak.
Wat vinden jullie van deze beurt ?
Is het zijn geld waard ?
Winterbeurt
Fiets compleet uit elkaar
Vetten, schoonmaken en terug monteren.
Kabels vervangen
Remmen ontluchten
Wielen richten en naspannen
Wat vinden jullie van deze beurt ?
Is het zijn geld waard ?
Winterbeurt
Kabels vervangen
Remmen ontluchten
- plantagenet
- Forum-lid
In mijn ogen te overdreven om je fiets in conditie te houden. Tuurlijk is de winter met regen en pekel een zware aanslag op je fiets, dus je zult met enige regelmaat de boel schoon moeten houden. Voor mij is van belang dat de ketting goed gesmeerd blijft. Dus als het weer erg slecht is, dan smeer ik de ketting 2-3 x per week (ik fiets 5x per week woon-werk).jelle170685 schreef: Winterbeurt
Kabels vervangen
Remmen ontluchten
Het demonteren/monteren vind ik wel belangrijk, maar dat doe ik bij voorkeur in de zomermaanden omdat ik dan bij aangename temperaturen aan mijn fiets kan sleutelen. Met andere woorden; ik zorg dat m'n fiets in goede conditie is voordat ik de winter inga.
Kabels vervangen is echt niet nodig, die kunnen jaren meegaan.
Wielen richten/naspannen heeft niks met de winter te maken; bovendien is dit bij normaal gebruik zelden nodig.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
- Forum-lid
Ik kan niet sleutelen aan me fiets dus dacht dat dat wel wat is.
Vooral omdat ie helemaal uit elkaar gaat leek mij het wel wat.
Moet zeggen dat het 1 en het ander al goed roestig is zelfs de voor der kabel na een half jaartje.
Wat ik jammer vind, het is een fijne fiets om op te fietsen.
Dat terzijde.
Vooral omdat ie helemaal uit elkaar gaat leek mij het wel wat.
Moet zeggen dat het 1 en het ander al goed roestig is zelfs de voor der kabel na een half jaartje.
Wat ik jammer vind, het is een fijne fiets om op te fietsen.
Dat terzijde.
Wat voor fiets heb je dan?
Ik rij al 2 jaar op een fiets van 60 euro door weer en wind.
Af en toe de ketting smeren anders fietst het niet lekker meer.
Maar dat ding blijft gaan. Oke hij ziet er niet uit. En roest overal. Maar hij blijft het doen
En ik hoef niet elke week aan de schoonmaak
Ik rij al 2 jaar op een fiets van 60 euro door weer en wind.
Af en toe de ketting smeren anders fietst het niet lekker meer.
Maar dat ding blijft gaan. Oke hij ziet er niet uit. En roest overal. Maar hij blijft het doen
En ik hoef niet elke week aan de schoonmaak
Gr Roos
-
- Forum-lid
Ik rij op een bulls cross swing disc.
Heb ik met het fietsplan van me werk gekocht.
De fiets is nu wat ouder dan een half jaar, vind nu gewoon zonde dat ie nu al roest.
Omdat ie van de winter op zijn donder gehad heefd en 1 x gevallen ben leek het e wel wat om hem na te laten kijken.
Heb ik met het fietsplan van me werk gekocht.
De fiets is nu wat ouder dan een half jaar, vind nu gewoon zonde dat ie nu al roest.
Omdat ie van de winter op zijn donder gehad heefd en 1 x gevallen ben leek het e wel wat om hem na te laten kijken.