giro 2011
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
En een dag later bij de start: [img=http://img829.imageshack.us/img829/3633/1002190w.jpg] [img=http://img25.imageshack.us/img25/5425/1002193u.jpg] [img=http://img80.imageshack.us/img80/3189/1002203uy.jpg][img=http://img709.imageshack.us/img709/4471/1002208i.jpg] [img=http://img811.imageshack.us/img811/1094/1002197m.jpg]
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
pinarello schreef:fiedoo schreef:De grossglockner toch niet onderschatten:
Average : 5.7 %
Length: 25.7 km
Height start: 1103 m
Height top: 2571 m
Gradient: 1468 m
Wel te verstaan met hierin 3 stuuken met in totaal 6 kms dalen , neem die er niet bij en je zit aan een kleine 20 kms klimmen met een gemiddelde van 7,6% met een middenstuk van 7 kms a 10%!
Ze finishen op 1908m dus ze gaan niet helemaal naar boven.
Exact, je gaat op de Stelvio gewoon naar bijna 3km hoogte en 24 km alleen maar omhoog. Onderschat de ijle lucht daar niet! De Hochalpenstrasse op de Grossglockner kent dan weer wel een max stijging van 14.2. Specs Stelvio voor de liefhebber..
Top : 2758 m
Lengte : 24.3 km
Hoogteverschil : 1808 m
Gemiddeld stijgingspercentage : 7.4 %
Maximale stijging : 9.8 %
Haarspeldbochten : 48
Bijzonderheden : Bochten genummerd van 48 naar 1.
http://www.klimgeiten.nl/specials/stelvio/stelvio.htm
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
ArnoudRace schreef:pinarello schreef:fiedoo schreef:De grossglockner toch niet onderschatten:
Average : 5.7 %
Length: 25.7 km
Height start: 1103 m
Height top: 2571 m
Gradient: 1468 m
Wel te verstaan met hierin 3 stuuken met in totaal 6 kms dalen , neem die er niet bij en je zit aan een kleine 20 kms klimmen met een gemiddelde van 7,6% met een middenstuk van 7 kms a 10%!
Ze finishen op 1908m dus ze gaan niet helemaal naar boven.
Exact, je gaat op de Stelvio gewoon naar bijna 3km hoogte en 24 km alleen maar omhoog. Onderschat de ijle lucht daar niet! De Hochalpenstrasse op de Grossglockner kent dan weer wel een max stijging van 14.2. Specs Stelvio voor de liefhebber..
Top : 2758 m
Lengte : 24.3 km
Hoogteverschil : 1808 m
Gemiddeld stijgingspercentage : 7.4 %
Maximale stijging : 9.8 %
Haarspeldbochten : 48
Bijzonderheden : Bochten genummerd van 48 naar 1.
http://www.klimgeiten.nl/specials/stelvio/stelvio.htm
Ijle lucht heb ik nog nooit wat van gemerkt moet ik zeggen.
fiedoo schreef:oei, zonde zoiets. Maar dat maakt de stelvio natuurlijk nog niet zwaarder als ze daar ook moesten halfweg stoppen.
De andere kant ook eens bekeken: daar gaat de laatste 14 kms over een hoogteverschil van 1400 m , dus 10%!
Ik ken niet onmiddellijk een andere col van die lengte (21 KMS ) die dat ook heeft, zo een percentage van de laatste 14 KMS?.
Kijk maar eens naar het profiel van de Finestre Daar zijn de laatste 8km ook nog eens 'sterrata' !
Ik schat de Grossglockner trouwens zwaarder in dan de stelvio.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
paulusR3 schreef:fiedoo schreef:oei, zonde zoiets. Maar dat maakt de stelvio natuurlijk nog niet zwaarder als ze daar ook moesten halfweg stoppen.
De andere kant ook eens bekeken: daar gaat de laatste 14 kms over een hoogteverschil van 1400 m , dus 10%!
Ik ken niet onmiddellijk een andere col van die lengte (21 KMS ) die dat ook heeft, zo een percentage van de laatste 14 KMS?.
Kijk maar eens naar het profiel van de Finestre Daar zijn de laatste 8km ook nog eens 'sterrata' !
Ik schat de Grossglockner trouwens zwaarder in dan de stelvio.
voor wat het waard is, de ranking ( langs de zwaarste kant) op climbybike:
finestre 34
grossglockner: 38
stelvio: 51
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
fiedoo schreef:paulusR3 schreef:fiedoo schreef:oei, zonde zoiets. Maar dat maakt de stelvio natuurlijk nog niet zwaarder als ze daar ook moesten halfweg stoppen.
De andere kant ook eens bekeken: daar gaat de laatste 14 kms over een hoogteverschil van 1400 m , dus 10%!
Ik ken niet onmiddellijk een andere col van die lengte (21 KMS ) die dat ook heeft, zo een percentage van de laatste 14 KMS?.
Kijk maar eens naar het profiel van de Finestre Daar zijn de laatste 8km ook nog eens 'sterrata' !
Ik schat de Grossglockner trouwens zwaarder in dan de stelvio.
voor wat het waard is, de ranking ( langs de zwaarste kant) op climbybike:
finestre 34
grossglockner: 38
stelvio: 51
De stelvio was 1 van mijn eerste echte hoge cols. Met daver op het lijf eraan begonnen, om vervolgens boven te constateren dat het eigenlijk wel meeviel. De vele haarspelden maken hem doenbaar (vind ik).
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik vind 'm ook prima te doen. Voornamelijk omdat je nergens tegen een steile wand op moet rijden. Zo mooi als de Stelvio is en met die prachtige bochten, dan kan ik wel een dag klimmen!
@PaulusR3: Ga jij nog richting de Giro volgend jaar?
@PaulusR3: Ga jij nog richting de Giro volgend jaar?
Bottecchia schreef:Ik vind 'm ook prima te doen. Voornamelijk omdat je nergens tegen een steile want op moet rijden. Zo mooi als de Stelvio is en met die prachtige bochten, dan kan ik wel een dag klimmen!
@PaulusR3: Ga jij nog richting de Giro volgend jaar?
Ik hink momenteel nog op meerdere gedachten.... De rit naar Orvieto staat aangestipt en ik wilde volgend jaar sowieso eens de buurt rond Ascoli-Piceno verkennen. Daar komen ze ook nog langs, geloof ik.
Op de terugreis misschien in het noorden nog wat meepakken?? Ik ga het de komende weken eens uitdenken
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
BMiller schreef:Nou de kans is dus weer groot dat de Giro de mooiste groteronde van het jaar gaat worden. Net als afgelopen jaar, dat jaar daarvoor en dat jaar daarvoor.
Die kans is heel groot.. al moet ik zeggen dat ik de vuelta 2009 ook prachtig vond. Ook door de goeie Gesink natuurlijk, zo chauvinistisch zijn we dan ook wel weer!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Laat de grote rondes maar van elkaar leren. Daar hebben we als publiek alleen maar baat bij. De Giro heeft overigens ook geen patent op een spannende ronde hoor. 2004: 9 x Petacchi. Om maar eens een enigszins recent voorbeeld te noemen.
Maar ik kijk uit naar de komende editie. Het zal een klus worden om meer spektakel te bieden dan afgelopen jaar maar het parcours ziet er goed uit.
Maar ik kijk uit naar de komende editie. Het zal een klus worden om meer spektakel te bieden dan afgelopen jaar maar het parcours ziet er goed uit.
Bottecchia schreef:Laat de grote rondes maar van elkaar leren. Daar hebben we als publiek alleen maar baat bij. De Giro heeft overigens ook geen patent op een spannende ronde hoor. 2004: 9 x Petacchi. Om maar eens een enigszins recent voorbeeld te noemen.
Maar ik kijk uit naar de komende editie. Het zal een klus worden om meer spektakel te bieden dan afgelopen jaar maar het parcours ziet er goed uit.
De etappe naar Rif Gardeccia heeft meer dan 5800hm; dat is nogal pittig dus.
De etappe naar Zoncolan heeft nog een (onaangename) verrassing: de Monte Crostis welke vlak voor de Zoncolan zit is ook loeizwaar met % tot 20%.
http://www.salite.ch/I/crostisc.gif