Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Look Keo Blade carbon: 12 Nm of 16 Nm ?

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 22 feb 2013 18:57

ik lees op veel andere fora dat het allemaal wel meevalt dat de 16NM gewoon goed uit te klicken valt. Tis wat je gewend bent en waar je je veilig in voelt.
ik heb zelf de 16nm even op mijn oude fiets gezet, nieuwe moet nog komen. Ik vond het zeer goed te doen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 30 apr 2014 13:19

Ik weet dat dit een "oud" topic is (toch maar even oprakelen) maar ik heb ook de look Keo blade's 12nm. Links klik ik uit zonder enig probleem (super makkelijk) werkt echt perfect, maar rechts (daarmee stap ik toch het liefst af) gaat het soms heel lastig. Ik heb de grijze voetplaatjes en allebei gewoon op 0 gemonteerd. Weet iemand of hier iets aan te doen is? Zijn er nog andere blade gebruikers die dit herkennen?

Hiervoor had ik KEO2's die klikte wat mij betreft slechter uit (en vooral ook in).
Afbeelding

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 29 mei 2014 22:40

Sieper schreef:Ik weet dat dit een "oud" topic is (toch maar even oprakelen) maar ik heb ook de look Keo blade's 12nm. Links klik ik uit zonder enig probleem (super makkelijk) werkt echt perfect, maar rechts (daarmee stap ik toch het liefst af) gaat het soms heel lastig. Ik heb de grijze voetplaatjes en allebei gewoon op 0 gemonteerd. Weet iemand of hier iets aan te doen is? Zijn er nog andere blade gebruikers die dit herkennen?

Hiervoor had ik KEO2's die klikte wat mij betreft slechter uit (en vooral ook in).
Je vraag kan ik niet positief beantwoorden. Ik heb ervaring met de Keo Blade (2) 16nm en 12nm. Beide laten zich eenvoudig en aan beide zijden met gelijke kracht uitklikken. Misschien zijn je plaatsje versleten of zitten je plaatjes los. Dat heb ik ook een keer gehad.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 02 jun 2014 13:35

bedankt Marc,

de plaatjes zitten wel goed vast (heb ook wel eens een losse gehad idd, levensgevaarlijk als je het niet in de gaten hebt) maar er is best wat slijtage (maar ja, alleen aan de onderkant, het gedeelte dat klikt ziet er nog goed uit). Ik zal eens proberen of een nieuw plaatje helpt.
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 02 jun 2014 14:02

Zijn de keo's fijne pedalen? Rijd momenteel op time rxs en het zijn erg fijne pedalen alleen na een jaar heb ik er meestal speling opstaan en dan kan je ze weg gooien.

Een paar vragen:
- zit er net zoveel speling als op de time pedalen?
- kan je de pedalen service-en?
- Kan je er een beetje fatsoenlijk op lopen? (kan me herinneren dat de oude schoenplaatjes erg glad waren)

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 02 jun 2014 14:15

Rij al heel lang met Look pedalen, gewoon omdat ze erg goed bevallen. Het voornaamste minpunt is het gekraak dat na verloop van tijd ontstaat. Dit wordt veroorzaakt door slijtage van de schoen platen en lijkt vooral met de grip variant daarvan voor te komen.

Speling op de as heb ik ook last van gehad, deze is destijds onder garantie vervangen. Heb zowel de versie met titanium as en stalen as gehad. Ik heb het idee dat de stalen versie duurzamer is.

De schoenplaten kun je krijgen in een grip variant, dit loopt aanzienlijk prettiger. Zoals gezegd gaan deze wel eerder kraken. Ik ga zelf eens de BBB platen eens uitproberen.
Afbeelding

ronvrolijkfiets
Forum-lid

ronvrolijkfiets 16 aug 2014 19:28

Besten,
ik bezit een fijne fiets.
Daarop de Keo Blade 2, 12nm pedalen laten monteren.
Echter...ik word gek van al het gekraak en gepiep van die pedalen.
Nieuwe schoenplaatjes geprobeerd etc. Niets helpt. Ik heb Look al ge-contact, maar nog geen reactie.
Wie weet wat nu de oorzaak is van al die herrie. Slijtage kan niet, na 100 km.
Ik baal van die pedalen, ondanks dat ze er goed uitzien.

Wie weet de oplossing?

gr Ronald

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 16 aug 2014 19:40

Helaas heb ik geen oplossing voor je, mijne kraken ook wel eens, maar nooit erg lang gelukkig. Soepeler ronddraaien (ipv kracht zetten) laat het kraken flink afnemen/stoppen in mijn ervaring. Ik was mijn fiets zeer geregeld en neem de pedalen ook altijd grondig mee, of het wat uitmaakt weet ik niet hoor.
Afbeelding

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 16 aug 2014 20:23

Je hebt waarschijnlijk de grip variant van die platen, dus die met de rubber stukjes. Ik heb goede ervaring met de non-grip variant.
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 16 aug 2014 20:35

Ik heb beide varianten van de plaatjes en heb al jaren totaal geen last van kraken.
De Keo blade 1 en de keo 2 max heb ik op m'n fietsen, de blade 1 sinds 2 jr, de keo 2 max al een jr of 5.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 31 aug 2014 16:03

apexrider schreef:
De schoenplaten kun je krijgen in een grip variant, dit loopt aanzienlijk prettiger. Zoals gezegd gaan deze wel eerder kraken. Ik ga zelf eens de BBB platen eens uitproberen.
Nog even terugkomend op dit laatste, ik heb nu sinds 2 maanden nieuwe plaatjes (Look), de non-grip variant, maar deze begonnen na een maand alweer te kraken. Het geluid begint mij inmiddels behoorlijk te irriteren.

@Apexrider / Paul, heb jij de BBB's inmiddels al geprobeerd en hebben deze er minder last van ?

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 31 aug 2014 16:29

Die heb ik nog niet geprobeerd. Rij sinds dit seizoen met Blade 2 in combinatie met de non-grip platen van Look zelf en geen last van kraken. Vooralsnog geen reden iets anders te proberen.
Afbeelding

Plaats reactie