Fulcrum racing 3 versus R3 2way
Zelf heb ik de R3 2way. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben over tubeless rijden. Het rijdt heerlijk. Maar dat deed het ook met de conti 4000s en een licht binnenbandje. Ik merk dus weinig verschil.
Voordeel van tubeless is dat je een lagere bandenspanning kan rijden, betere lekbestendigheid door het gebruik van latex vloeistof. Klapbanden zijn ook verleden tijd. Maar hoe vaak rij je nog lek op een goede buitenband, zou je op 5 bar willen rijden en klappen je binnenbanden?
Ongetwijfeld is er geen echte meerwaarde, maar het is wel leuk om eens te proberen. En nu Schwalbe ook met een tubeless band komt, zullen de andere grote bandenleveranciers ook wel volgen. Bij Schwalbe lijken ze in ieder geval laaiend enthousiast. Dat maakt me dan weer nieuwsgierig en is dus goede markering van Schawalbe.
We trappen daar dan toch weer in.
Voordeel van tubeless is dat je een lagere bandenspanning kan rijden, betere lekbestendigheid door het gebruik van latex vloeistof. Klapbanden zijn ook verleden tijd. Maar hoe vaak rij je nog lek op een goede buitenband, zou je op 5 bar willen rijden en klappen je binnenbanden?
Ongetwijfeld is er geen echte meerwaarde, maar het is wel leuk om eens te proberen. En nu Schwalbe ook met een tubeless band komt, zullen de andere grote bandenleveranciers ook wel volgen. Bij Schwalbe lijken ze in ieder geval laaiend enthousiast. Dat maakt me dan weer nieuwsgierig en is dus goede markering van Schawalbe.
We trappen daar dan toch weer in.