Is inderdaad een ideaal pompje, is onhandig als je het ventiel tegelijk mee losdraaitlvgh schreef:Ja dat kan. Maar je gaat hem geheid een keer vergeten dan..
Ook de Lezyne Road Drive werkt verre van perfect trouwens. Je blijft aan slangetjes draaien en als je pech hebt draait het binnenventiel los wanneer je de pomp eraf schroeft. 6 bar is te doen maar kost wel veel geduld (200 slagen met de medium) en redelijk wat kracht.
zoek degelijk mini-pompje met houder naast drinkbus
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02 feb 2013 23:32
Ik heb zelf de Topeak Turbo Morph. Ik weet niet of dit een "mini"pompje genoemd kan worden maar hij pompt makkelijk 8 bar in je band. Waarschijnlijk haalt hij de 10 bar ook wel, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Deze pomp heeft een handig slangetje en kan als voetpomp gebruikt worden. De manometer lijkt aardig precies te zijn, komt in ieder geval overeen met 3 andere manometers die ik bezit.
Voorheen B.M.Willem, maar kan daarop niet meer inloggen.
Hie een tevreden bezitter van een Topeak Mini Morph.Topdingetje, geen manometer, maar voor mij gevoel is 7 bar geen probleem. Pluspunt is de klem die je kunt uitklappen zodat je de onderkant op de grond kunt zetten en stabiliseren, dus makkelijker kracht kunt zetten.
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Persoonlijk vind ik een pompje op je fiets gemonteerd echt oer en oer lelijk.
Mocht je normaal aan één bidon voldoende hebben, dan kun je ook overwegen om een pompje en reserveband, etc in een bidon te stoppen.
Ik zie ook een groot voordeel in beide bij je te hebben, Zowel een pompje als CO2 patroon.
Ik ben ook op zoek naar iets nieuws maar ben er nog niet helemaal uit.
Mocht je normaal aan één bidon voldoende hebben, dan kun je ook overwegen om een pompje en reserveband, etc in een bidon te stoppen.
Ik zie ook een groot voordeel in beide bij je te hebben, Zowel een pompje als CO2 patroon.
Ik ben ook op zoek naar iets nieuws maar ben er nog niet helemaal uit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40150
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1 lezyne RD. Toppomp.
Less is bore
Ik heb hem altijd in mijn achterzak zitten, ik vind het er ook niet uit ziennr071 schreef:+1 voor Lezyne. Je kunt inderdaad een beugeltje extra krijgen voor je 2e fiets. En ja, je gaat het ding een keer vergeten (sprak deze ervaringsdeskundige...).
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike
+1 voor de Micro Rocket van Topeak.
Vroegâh had ik 'm ook in 't houdertje (dat er erbij krijgt) maar tegenwoordig gewoon los in de achterzak. Neemt echt nauwelijks plaats in en wel zo handig met 2 fietsen.
Vroegâh had ik 'm ook in 't houdertje (dat er erbij krijgt) maar tegenwoordig gewoon los in de achterzak. Neemt echt nauwelijks plaats in en wel zo handig met 2 fietsen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 20 sep 2012 08:24
Er gaat niets boven Co2 patronen. Bij Roseversand heb je nu een gecombineerd pompje van Xtreme. Het is inderdaad een lelijk gezicht op een racefiets. Net zo lelijk als een triple crankstel.
CO2 heeft maar één voordeel boven een pompje en dat is snelheid. Dat ene nadeel weegt voor mij niet op tegen de vele voordelen van een pompje. Voor die één keer per 10.000 km dat ik lek rijd, vind ik het geen probleem om 5 minuten bezig te zijn i.p.v. 1 minuut.
Dat soort moyennes kan ik alleen maar van dromen. Lekke banden komen bij mij typisch in golven van meerdere in een tijdsbestek van enkele ritten (ook met verschillende banden dus ligt niet per se aan slijtage). Gemiddeld zit ik over de afgelopen jaren op 1 per 1500km ofzo.havana schreef:CO2 heeft maar één voordeel boven een pompje en dat is snelheid. Dat ene nadeel weegt voor mij niet op tegen de vele voordelen van een pompje. Voor die één keer per 10.000 km dat ik lek rijd, vind ik het geen probleem om 5 minuten bezig te zijn i.p.v. 1 minuut.