Waar goedkope binnenbanden?
+1ceon schreef:Verbaas ik mij eigenlijk over. Kan iemand mij uitleggen hoe een binnenband meer rolweerstand kan geven ? Ik rijdt er toch niet op ? Er zit toch een buitenband omheen ?jsparie schreef:Dat dacht ik ook, maar die dingen bij Salden zijn wel hele dikke zware binnenbanden. Kwam ik na bestelling achter. Weinig kans op lek natuurlijk, maar wel een hogere rolweerstand. Het is maar dat je het weet.....
Ga ik dat nou echt merken of is dit een theoretisch verhaal? In mijn geval (2.03 meter, 94 kg) met bandjes opgepompt tot 8 bar vraag ik me echt af of dit ook maar enigszins merkbaar (meetbaar?) verschil maakt. De redenering zal theoretisch wel kloppen hoor, maar of een toerfietser in de polder ook maar iets van het verschil merkt, waag ik te betwijfelen.scepticus schreef:Stugger = absorbeert meer energie bij het vervormen.
Maar ik kan het mis hebben......
staal.....what else.....??
-
- Forum-lid
Ik probeer eigenlijk te ontdekken wat nu eigenlijk de betere binnenbanden zijn.
Natuurlijk wil ik niet teveel betalen maar vaak moet je wel op kwaliteit inleveren bij die hele goedkope aanbiedingen.
Ik ben niet direct op zoek naar de meest lage prijs maar naar een goede kwaliteit voor een acceptabele prijs.
Ik zoek banden voor 50 mm carbonvelgen.
Volgens mij komt een ventiellengte van 70mm het beste uit maar die zijn er niet echt geloof ik.
Ventielverlengers kan ook maar welke dan? In combinatie met welke band dan om de juiste lengte te krijgen?
Natuurlijk wil ik niet teveel betalen maar vaak moet je wel op kwaliteit inleveren bij die hele goedkope aanbiedingen.
Ik ben niet direct op zoek naar de meest lage prijs maar naar een goede kwaliteit voor een acceptabele prijs.
Volgens mij komt een ventiellengte van 70mm het beste uit maar die zijn er niet echt geloof ik.
Ventielverlengers kan ook maar welke dan? In combinatie met welke band dan om de juiste lengte te krijgen?
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... id=0;pgc=0 5 euro voor een 80mm ventiel.GoldenRatio schreef:Ik probeer eigenlijk te ontdekken wat nu eigenlijk de betere binnenbanden zijn.
Komt 5,95 verzenkosten bij.
Campagnolo Ultra Dork
Mits je apparatuur fijn genoeg is, is het meetbaar. Ik heb ook weleens ergens een gemeten verschil tussen soepele latex biba's en gewone gelezen.lange63 schreef:Ga ik dat nou echt merken of is dit een theoretisch verhaal? In mijn geval (2.03 meter, 94 kg) met bandjes opgepompt tot 8 bar vraag ik me echt af of dit ook maar enigszins merkbaar (meetbaar?) verschil maakt. De redenering zal theoretisch wel kloppen hoor, maar of een toerfietser in de polder ook maar iets van het verschil merkt, waag ik te betwijfelen.scepticus schreef:Stugger = absorbeert meer energie bij het vervormen.
Waarschijnlijk merk je er niks van, en als die paar seconden je niks kunnen schelen zou ik gewoon goedkope nemen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"