Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Waar goedkope binnenbanden?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 11 mar 2013 09:24

Stugger = absorbeert meer energie bij het vervormen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

lange63
Forum-lid

lange63 17 mar 2013 11:39

ceon schreef:
jsparie schreef:Dat dacht ik ook, maar die dingen bij Salden zijn wel hele dikke zware binnenbanden. Kwam ik na bestelling achter. Weinig kans op lek natuurlijk, maar wel een hogere rolweerstand. Het is maar dat je het weet.....
Verbaas ik mij eigenlijk over. Kan iemand mij uitleggen hoe een binnenband meer rolweerstand kan geven ? Ik rijdt er toch niet op ? Er zit toch een buitenband omheen ?
+1
scepticus schreef:Stugger = absorbeert meer energie bij het vervormen.
Ga ik dat nou echt merken of is dit een theoretisch verhaal? In mijn geval (2.03 meter, 94 kg) met bandjes opgepompt tot 8 bar vraag ik me echt af of dit ook maar enigszins merkbaar (meetbaar?) verschil maakt. De redenering zal theoretisch wel kloppen hoor, maar of een toerfietser in de polder ook maar iets van het verschil merkt, waag ik te betwijfelen.
Maar ik kan het mis hebben...... :|
staal.....what else.....??

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 17 mar 2013 12:06

Ik probeer eigenlijk te ontdekken wat nu eigenlijk de betere binnenbanden zijn.
Natuurlijk wil ik niet teveel betalen maar vaak moet je wel op kwaliteit inleveren bij die hele goedkope aanbiedingen.
Ik ben niet direct op zoek naar de meest lage prijs maar naar een goede kwaliteit voor een acceptabele prijs.

Ik zoek banden voor 50 mm carbonvelgen.
Volgens mij komt een ventiellengte van 70mm het beste uit maar die zijn er niet echt geloof ik.
Ventielverlengers kan ook maar welke dan? In combinatie met welke band dan om de juiste lengte te krijgen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 17 mar 2013 12:27

GoldenRatio schreef:Ik probeer eigenlijk te ontdekken wat nu eigenlijk de betere binnenbanden zijn.
Natuurlijk wil ik niet teveel betalen maar vaak moet je wel op kwaliteit inleveren bij die hele goedkope aanbiedingen.
Ik ben niet direct op zoek naar de meest lage prijs maar naar een goede kwaliteit voor een acceptabele prijs.

Ik zoek banden voor 50 mm carbonvelgen.
Volgens mij komt een ventiellengte van 70mm het beste uit maar die zijn er niet echt geloof ik.
Ventielverlengers kan ook maar welke dan? In combinatie met welke band dan om de juiste lengte te krijgen?
http://www.bike24.de/1.php?content=8;na ... id=0;pgc=0 5 euro voor een 80mm ventiel.
Komt 5,95 verzenkosten bij.
Campagnolo Ultra Dork

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 17 mar 2013 12:33

Ik heb nog 4 st Continental Extra Light (lichter dan deze versie van Bike24), 80mm. 2st heb ik zo'n 70km gebruikt in TT-fiets en 2 st zijn ongebruikt. PB maar indien interesse.

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 mar 2013 13:29

lange63 schreef:
scepticus schreef:Stugger = absorbeert meer energie bij het vervormen.
Ga ik dat nou echt merken of is dit een theoretisch verhaal? In mijn geval (2.03 meter, 94 kg) met bandjes opgepompt tot 8 bar vraag ik me echt af of dit ook maar enigszins merkbaar (meetbaar?) verschil maakt. De redenering zal theoretisch wel kloppen hoor, maar of een toerfietser in de polder ook maar iets van het verschil merkt, waag ik te betwijfelen.
Mits je apparatuur fijn genoeg is, is het meetbaar. Ik heb ook weleens ergens een gemeten verschil tussen soepele latex biba's en gewone gelezen.

Waarschijnlijk merk je er niks van, en als die paar seconden je niks kunnen schelen zou ik gewoon goedkope nemen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

db87
Forum-lid

db87 01 apr 2013 03:07

Laatst bij bike-discount.de nog een paar Vittoria Ultralite's (80 gram, ventiel 42 mm) gehaald voor 2,90 per stuk.

Plaats reactie