Pagina 2 van 2

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 17:10
door Baskeluchtop
@jsprbcn; hoe kan ik daar makkelijk achter komen? Kun je het wellicht zien aan een een 'deukje' in het vork-bruggetje?


Maar als ik alle voorgaande zo aanhoor denk ik niet dat het verstandig is om voor dit frame te gaan.
Niet vanwege de sterkte maar omdat het maar de vraag is of je er fatsoenlijk remmetjes op kwijt zult kunnen die daarna ook naar behoren functioneren.

Boren, rem monteren en alles de soep in draaien is niet handig en ben je nog verder van huis.

Ik heb ook ergens een Canondale CAAD5 baanframe gezien die wel 'remgaten' in voor en achtervork heeft dus dat is dan misschien een betere keuze.
Zie hier een voorbeeld; http://goo.gl/bg4Ll" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 17:20
door jsprbcn
Op deze pagina kun je zien hoe de achterkant van de vork van deze Cinelli Mash Bolt "klaar" is voor de rem, enkel de voorkant van de vork moet dan "geprikt" worden. Ik durf alleen niet te zeggen of het Prorace frame die optie heeft, dat zou je de verkoper moeten vragen.

http://trdlcomics.com/r3/viewtopic.php?f=55&t=15418" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 17:24
door Baskeluchtop
@jsprbcn; ah ja! Aan de achterkant van de vork zit al een gat, en dan alleen nog doorboren naar de voorkant toe.

Maar goed, het achterbrug verhaal blijft onverminderd bestaan natuurlijk. Die is sowieso niet geschikt.

Dank voor je reactie!

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 17:25
door jsprbcn
Als de achterbrug niet voorgeboord is, en je wilt 2 remmen, dan zou ik een ander frame zoeken inderdaad.

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 17:35
door Baskeluchtop
@jsprbcn; bij zo'n Cinelli Mash kun je dus op de achtervork ook geen remmetje monteren?
Daar zijn in ieder geval bij het maken van het frame geen voorzorgmaatregelen voor genomen?

By the way, ervaring of weet je iets van de Canondale CAAD5 baanframe?

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 17:42
door jsprbcn
Baskeluchtop schreef:@jsprbcn; bij zo'n Cinelli Mash kun je dus op de achtervork ook geen remmetje monteren?
Daar zijn in ieder geval bij het maken van het frame geen voorzorgmaatregelen voor genomen?

By the way, ervaring of weet je iets van de Canondale CAAD5 baanframe?
De Cinelli Mash serie is echt als "urban trackbike" bedacht, en enkel in de voorvork zit er een remoptie.

Ik ken verder niks van Cannondale, sorry :oops: (gezien de foto's online heeft die wel zoals voor en achter optie voor remmen)

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 18:51
door Theo V
Ik vond wat foto's van een CAAD 5 Track, en daar zitten rembevestigingen op.
http://www.flickr.com/photos/idtechniques/3017170285/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 09 mar 2013 22:38
door Baskeluchtop
@theov; klopt, zo'n frame is 't

Alleen qua looks ben ik nog niet overtuigd.

Jij misschien ervaring met Canondale frames ten opzichte van ProRace frames?

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 10 mar 2013 13:06
door Baskeluchtop
Nwe info mbt het Prorace frame;
gek genoeg zitten er vanuit de fabriek al in het achterbruggetje van de achtervork twee gaatjes, van boven naar onder.

Dus niet van voor naar achter, bestemd voor een rem.

Wat zou hier de functie van kunnen zijn en waar zou dit op kunnen duiden?
Dat er blijkbaar toch genoeg sterkte in zit om een remgat in te kunnen boren?

Re: Remgaten voor/achtervork ontbreken. Zelf gaatje boren?

Geplaatst: 10 mar 2013 13:12
door ciclista
Kleine gaatjes zijn meestal voor ontluchting bij het lassen/solderen.
Bij een rond bruggetje zoals in dit frame zou ik 2 vulringen maken met de ronding van de brug aan de ene kant en een vlakke kant aan de andere voor het netjes vlak aan laten sluiten van de rem/remmoer.