Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

SPIN gato Custom

Gebruikersavatar
jpp
Forum-lid
Berichten: 645
Lid geworden op: 28 feb 2009 16:14
Locatie: Velp Gld.
Contact

Gebruikersavatar jpp 14 mar 2013 20:50

Goeie stoelen! Zijn die wel betaalbaar? :-)
... más allá ...

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 14 mar 2013 21:17

havana schreef:Spuitwerk en afwerking zullen wel van heel hoog niveau zijn, maar verder vind ik t nogal lijken op een Chineesje.
Ik ken eerlijk gezegd geen "Chineesje" met een dergelijke traditionele geometrie en buisvormen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 mar 2013 08:42

Technisch en qua afwerking zal dit zonder meer de top zijn.
Enige vraag is of het product niet is ingehaald door de tijd en of er voor een fractie van de prijs geen producten te krijgen zijn die er heel dicht bij in de buurt komen (kun je uren op discussiëren).
Punt is dat de koper er mee moet rondrijden / er blij mee moet zijn (net zoals een Ferrari of een andere exoot ook niet door iedereen mooi wordt gevonden en de aankoop op rationele gronden onmogelijk verdedigbaar is).
Ben benieuwd naar de opbouw.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 mar 2013 09:18

OK, nu snap ik de opwinding een beetje. Wat het uiterlijk, zeker van een afstandje, betreft wordt ik er absoluut niet warm of koud van, maar uit de detailfoto's en de specs van de website begrijp ik wel dat dit een technisch zeer hoogstaand en doordacht kader is. Echt iets voor materiaalfetishisten dus (waar ik op zich mezelf ook wel een beetje toe reken trouwens). Alhoewel ik als ik het geld (over) had voor een fiets een totaal andere keuze zou maken, ben ik wel zeer benieuwd naar de afmontage.
Tipje van de sluier?

@sharkman: met het rationaliseren van fietsaankopen ben ik jaaarem geleden al opgehouden :-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 mar 2013 10:16

havana schreef:Spuitwerk
Welk spuitwerk?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5512
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 15 mar 2013 10:17

Tegenwoordig val je met een traditioneel ogend frame meer op dan eentje met allerlei vormen bochten etc. Ik vind het best een mooi frame. Zal dit zeker blijven volgen. Van dit merk had ik nog niet gehoord. Maar dit wordt wel een licht fietsje zo te zien.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2013 11:02

53x11 schreef:
@sharkman: met het rationaliseren van fietsaankopen ben ik jaaarem geleden al opgehouden :-)
Moet je ook niet doen!!!! Dan kun je je niks meer veroorloven :lol:
Alle hoge wielen de deur uit (want veel te zwaar, veel te duur en niet allround genoeg)
Alle bekende grote fietsmerken de deur uit (want je betaalt ook de naam en marketing)
Alle topgroepen de deur uit; paar gram minder voor veel meer euro's
Pfffft, wat zal fietsen saai worden dan :mrgreen:
Less is bore

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 15 mar 2013 11:13

jpp schreef:Goeie stoelen! Zijn die wel betaalbaar? :-)
Nee, (als het om NOS gaat en niet om een reproductie) :mrgreen: http://en.wikipedia.org/wiki/Tulip_chair" onclick="window.open(this.href);return false;

Heel erg mooi frame! Ik hoop heel erg dat je het vooral zwart houdt (staat mooi bij je interieur) ;)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 15 mar 2013 12:22

Als ik de fietsen van M2ve uit het verleden voor me haal, dan geloof ik dat iedere kleur erin terug komt. Als het maar zwart is.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3092
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 15 mar 2013 18:49

havana schreef:Spuitwerk en afwerking zullen wel van heel hoog niveau zijn, maar verder vind ik t nogal lijken op een Chineesje.
Nou ja als iedere chinees een pinarello na kan maken inclusief benadering van het spuitwerk, dan kun je iedere carbon fiets wel vergelijken met een Chineesje. Wat het meestal ook gewoon is natuurlijk.
Juist omdat het allemaal zo basic is vind ik deze SPIN erg mooi. Niet teveel extreme vormen of kleuren, maar gewoon super netjes gemaakt en met een, niet spectaculair, maar wel smaakvol uiterlijk. Maak er wat moois van.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 16 mar 2013 10:41

Moeten we een maand wachten totdat we het complete plaatje gaan zien??
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

m@ve
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 dec 2007 18:40

m@ve 16 mar 2013 13:59

Zal idd nog ff duren, maar dit is de build list:

- SPIN Gato frame custom made
- THM Scapula voorvork
- Tune bobo headset
- FSA OS-99 CSI stuurpen
- Deda Presa carbon stuur
- THM Clavicula compact cranks
- Stronglight CT2 voorbladen
- Speedplay Zero stainless pedalen
- Schmolke TLO zadelpen
- SPIN zadelpen klem
- SLR teknologika zadel
- Tune Flaschenhalter
- Tune AC snelspanners
- Lightweight standard GenII wielen
- AX Perseus brakes
- Campagnolo Super Record 11 speed voor- en achterderailleur
- Campagnolo Super Record 11 shifters
- Nokon bekabeling

Alles zonder decals...

Plaats reactie