Hoe krijg ik mijn TREK MADONE op maat?
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 okt 2010 15:53
Ahhhh, ja, ik snap het....(althans..). Dan krijg je dus een soort sloping.
Dan kom ik op de volgende moeilijkheid: Ik vind sloping-racefietsen dus al helemaaaaaaal niet mooi.
Heeft iets onestetisch, zoals bijv. een vrouw met maar 1 lang been.
Eigenlijk zou ik dus ook terecht kunnen met een kortere bovenbuis... (waar eigenwijsheid al niet goed voor is, voor de lachers onder ons, dan)
Dan kom ik op de volgende moeilijkheid: Ik vind sloping-racefietsen dus al helemaaaaaaal niet mooi.
Heeft iets onestetisch, zoals bijv. een vrouw met maar 1 lang been.
Eigenlijk zou ik dus ook terecht kunnen met een kortere bovenbuis... (waar eigenwijsheid al niet goed voor is, voor de lachers onder ons, dan)
Waarom ga je dan niet gewoon voor een maatframe? Bijv. Van Nicholas maakt prachtige titanium maatframes. Kost wat, maar dan heb je wel een heerlijke fiets die precies past en dus ook zeer prettig stuurt.
Wat je nu wil gaan doen kan zelfs gevaarlijk worden.
Wat je nu wil gaan doen kan zelfs gevaarlijk worden.
MHuSHw-202364 schreef:Ahhhh, ja, ik snap het....(althans..). Dan krijg je dus een soort sloping.
Dan kom ik op de volgende moeilijkheid: Ik vind sloping-racefietsen dus al helemaaaaaaal niet mooi.
Heeft iets onestetisch, zoals bijv. een vrouw met maar 1 lang been.
Eigenlijk zou ik dus ook terecht kunnen met een kortere bovenbuis... (waar eigenwijsheid al niet goed voor is, voor de lachers onder ons, dan)
Ik vind het niet gek, ik ben zelf van de oude stempel en weiger op een sloping frame te gaan rijden, hoewel er rationeel veel voor te zeggen is.
Heeft iets van een kinderfietsje....
En er zijn zelfs regelrecht ultralelijke , lompe dingen op de markt geweest, zoals de Gazelle Vuelta's.
Cheap light strong, choose two
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Niets, behalve dat (denk ik) als je een hele lange balhoofdbuis wil met een hele korte zitbuis dat het dan meer op sloping kan gaan lijken.
Verder vind ik het wel grappig dat de TS zegt dat hij een sloping frame helemaal niet mooi vindt maar er dan wel een koopt
Verder vind ik het wel grappig dat de TS zegt dat hij een sloping frame helemaal niet mooi vindt maar er dan wel een koopt
Raar topic dit.
TS vind een sloping frame niks, maar zoals Jorisb terecht opmerkt begint het topic met de mooie Trek Madone die TS op de kop heeft getikt.
Dan gaat het over grammetjes verlies bij toepassing van een vork verlenger, maar er moeten wel extra remhevels gemonteerd worden.
En om die remhevels nog even in het achterhoofd te houden......een verstelbare stuurpen is lelijk.
Als je het aanpassingslijstje uit de eerste post leest, is het volgens mij eerder de vraag of een racefiets uberhaupt wel de juiste keuze is geweest.
Gezien vanuit het "fysieke gesteldheids" oogpunt.
TS vind een sloping frame niks, maar zoals Jorisb terecht opmerkt begint het topic met de mooie Trek Madone die TS op de kop heeft getikt.
Dan gaat het over grammetjes verlies bij toepassing van een vork verlenger, maar er moeten wel extra remhevels gemonteerd worden.
En om die remhevels nog even in het achterhoofd te houden......een verstelbare stuurpen is lelijk.
Als je het aanpassingslijstje uit de eerste post leest, is het volgens mij eerder de vraag of een racefiets uberhaupt wel de juiste keuze is geweest.
Gezien vanuit het "fysieke gesteldheids" oogpunt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 okt 2010 15:53
Eindelijk paar fotootjes van het gebeuren erbij.
Een van de aangeschafte TREK en een van de oeroude Raleigh, waar ik overigens een 10-tal jaar plezier van heb gehad en ja, evenzoveel jaren gegniffel van de rest van de fietsclub. Ik zat vrij rechtop met mijn handen aan de remmen. Alleen als ik op kop ging rijden hing ik in de beugels.
En dat wil ik nu dus ook. Met zo min mogelijk belachelijke ingrepen om de fiets geen geweld aan te doen
Ik ben nu wel inmiddels wel overstag voor een korte pen met een hoek van 40 graden.
En ja, de extra remmetjes moeten toch weer komen.
Althans, als ik de constructie kan begrijpen. Ik zie namelijk geen echte mogelijkheid om met die gecombineerde rem/schakelhendels een aangrijppunt te creeeren (3 of 2 e's?). Of komt zoiets als extra zoals bij een cruisecontrol.
Oja, dat ben ik nog vergeten: een cruisecontrol zou ook wel makkelijk zijn..
Een van de aangeschafte TREK en een van de oeroude Raleigh, waar ik overigens een 10-tal jaar plezier van heb gehad en ja, evenzoveel jaren gegniffel van de rest van de fietsclub. Ik zat vrij rechtop met mijn handen aan de remmen. Alleen als ik op kop ging rijden hing ik in de beugels.
En dat wil ik nu dus ook. Met zo min mogelijk belachelijke ingrepen om de fiets geen geweld aan te doen
Ik ben nu wel inmiddels wel overstag voor een korte pen met een hoek van 40 graden.
En ja, de extra remmetjes moeten toch weer komen.
Althans, als ik de constructie kan begrijpen. Ik zie namelijk geen echte mogelijkheid om met die gecombineerde rem/schakelhendels een aangrijppunt te creeeren (3 of 2 e's?). Of komt zoiets als extra zoals bij een cruisecontrol.
Oja, dat ben ik nog vergeten: een cruisecontrol zou ook wel makkelijk zijn..
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 10 okt 2010 15:53
Eindelijk paar fotootjes van het gebeuren erbij.
Een van de aangeschafte TREK en een van de oeroude Raleigh, waar ik overigens een 10-tal jaar plezier van heb gehad en ja, evenzoveel jaren gegniffel van de rest van de fietsclub. Ik zat vrij rechtop met mijn handen aan de remmen. Alleen als ik op kop ging rijden hing ik in de beugels.
En dat wil ik nu dus ook. Met zo min mogelijk belachelijke ingrepen om de fiets geen geweld aan te doen
Ik ben nu wel inmiddels wel overstag voor een korte pen met een hoek van 40 graden.
En ja, de extra remmetjes moeten toch weer komen.
Althans, als ik de constructie kan begrijpen. Ik zie namelijk geen echte mogelijkheid om met die gecombineerde rem/schakelhendels een aangrijppunt te creeeren (3 of 2 e's?). Of komt zoiets als extra zoals bij een cruisecontrol.
Oja, dat ben ik nog vergeten: een cruisecontrol zou ook wel makkelijk zijn..
Een van de aangeschafte TREK en een van de oeroude Raleigh, waar ik overigens een 10-tal jaar plezier van heb gehad en ja, evenzoveel jaren gegniffel van de rest van de fietsclub. Ik zat vrij rechtop met mijn handen aan de remmen. Alleen als ik op kop ging rijden hing ik in de beugels.
En dat wil ik nu dus ook. Met zo min mogelijk belachelijke ingrepen om de fiets geen geweld aan te doen
Ik ben nu wel inmiddels wel overstag voor een korte pen met een hoek van 40 graden.
En ja, de extra remmetjes moeten toch weer komen.
Althans, als ik de constructie kan begrijpen. Ik zie namelijk geen echte mogelijkheid om met die gecombineerde rem/schakelhendels een aangrijppunt te creeeren (3 of 2 e's?). Of komt zoiets als extra zoals bij een cruisecontrol.
Oja, dat ben ik nog vergeten: een cruisecontrol zou ook wel makkelijk zijn..