Vermoedelijk ook voornaamste reden voor velen, voor mij ook overigens. Maar fiets/rij soms ook wel eens om voor Cycleyou. En ik bestel ook veel online.rikkert schreef:Ik bestel redelijk veel online en de rest haal ik bij de fietsenboer om de hoek. Waarom? Omdat ie om de hoek zit.hendriku schreef:@Rikkert, @Havana, maar jullie hebben waarschijnlijk een vaste winkel waar je wel eens komt? Welke is dat dan en waarom?
Fietswinkels in NL met "iets extra's"
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Niet echt nee, ze bouwen veel exclusieve fietsen op, hebben Assos en Rapha als kleding in de winkel. Ook organiseren ze elke zaterdag een route die ze rijden en houden ze wedstrijden.hendriku schreef:En dit is duidelijk geen "huis, tuin en keuken" fietswinkel!
Wellicht kun je via Facebook een pagina aanmaken en deze voordragen aan de fietswinkel bij jouw in de buurt om het zo op te starten?hendriku schreef:Online heb altijd meer keuze inderdaad. Maar fietswinkel fungeren soms ook als verzamelplaats voor liefhebbers. Bijvoorbeeld om af te spreken voor een rondje. Ik weet alleen in de Randstad van zulke winkels maar er zullen er vast meer zijn, vandaar mijn interesse.
Dat is inderdaad wel een manier om het te doen, maar daar gaat het mij nu niet om. Cycleyou heeft bijvoorbeeld elke woensdagochtend zo'n rondje. Lola's doet dit ook regelmatig. En dat lijkt dus ook wel weer op wat Pavé doet; geen standaard fietsenwinkel en iets extra's bieden voor de klanten en/of liefhebbers.jsprbcn schreef:Wellicht kun je via Facebook een pagina aanmaken en deze voordragen aan de fietswinkel bij jouw in de buurt om het zo op te starten?
Juist benieuwd naar rest van NL, of er nog meer van dergelijke winkels zijn.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl
Hengelo ov, drienerstraat. Visionsports. Bestaat nog maar een paar jaar. Rare winkel. Jong mannetje zonder haast. Kan je prima aan je eerste racefiets helpen . Bianchi, merida en een budgetmerk. Loop er es binnen voor een gelletje en kijk es rond
Ik kom heel regelmatig bij EPBike in Zeist. Hebben altijd wel wat bijzonders staan. Kleine zaak, dus niet veel keuze in kleding e.d. Maar je ziet er wel "bijzondere" dingen. Maar ik kom meestal gewoon Eric van z'n werk afhoudenhendriku schreef:@Rikkert, @Havana, maar jullie hebben waarschijnlijk een vaste winkel waar je wel eens komt? Welke is dat dan en waarom?
Verder bestel ik alles in Duitsland en als ik direct iets nodig heb ga ik meestal naar DIK Bikecenter want die is dichtbij.
havana schreef:Ik kom heel regelmatig bij EPBike in Zeist. Hebben altijd wel wat bijzonders staan. Kleine zaak, dus niet veel keuze in kleding e.d. Maar je ziet er wel "bijzondere" dingen. Maar ik kom meestal gewoon Eric van z'n werk afhoudenhendriku schreef:@Rikkert, @Havana, maar jullie hebben waarschijnlijk een vaste winkel waar je wel eens komt? Welke is dat dan en waarom?
SP Eric?????
Verder bestel ik alles in Duitsland en als ik direct iets nodig heb ga ik meestal naar DIK Bikecenter want die is dichtbij.
cornelli racing cycles Uden
SpEric ja. Komt helaas nooit meer op t forum, maar misschien wel begrijpelijk ook.
-
- Forum-lid
iIk vindt Cycleyou inderdaad altijd erg leuk om naar toe te gaan. Je hebt soms ook winkels die extra dingen organiseren zoals wedstrijden, of sleutel cursussen.B.v. Beukers in Petten. Heel mooi winkeltje is Imming in Egmond aan de Hoef.
Ik kom graag even bij Dallacollina in Amerongen. Mooie italiaanse fietsen, campagnolo, ze organiseren ritten, sleutel cursussen e.d.
Leuk om even binnen te lopen voor een kletspraatje en ze hebben koffie!
En sinds afgelopen jaar (?) is er in Leusden "Tenuta", Bikes &outfits. Een winkel van liefhebbers die geleidelijkaan de weg timmeren. Kleding, fietsen, onderhoud, shoprides. Ben benieuwd hoe deze zaak zich gaat ontwikkelen.
Leuk om even binnen te lopen voor een kletspraatje en ze hebben koffie!
En sinds afgelopen jaar (?) is er in Leusden "Tenuta", Bikes &outfits. Een winkel van liefhebbers die geleidelijkaan de weg timmeren. Kleding, fietsen, onderhoud, shoprides. Ben benieuwd hoe deze zaak zich gaat ontwikkelen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Iets extras hoeft voor mij niet perse. Een goed assortiment en vakmensen is veelbelangrijker imho. Neem Bike2build: vroeger klein mini winkeltje, helemaal volgepropt, maar wonderlijk genoeg kon je alles krijgen incl goed(!!!) advies.
Nu is het groot, mega showroom waar je doorheen kunt fietsen en is het Pro en BBB wat de klok slaat. En iets meer dan rechtuit kun je niet meer krijgen.
Nu is het groot, mega showroom waar je doorheen kunt fietsen en is het Pro en BBB wat de klok slaat. En iets meer dan rechtuit kun je niet meer krijgen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Mijn favorieten zijn : Plieger in Meerkerk; Dallacollina in Amerongen en Cycle Centre 53-11 in Bruchem. Er staat, ligt of hangt altijd wel iets interessants in de winkel + vakmensen (maar dit heeft wel z'n prijs)
-
- Forum-lid
Mijn favoriete winkel waar ik ook onderhoud aan mijn fiets laat doen is Piet de Wit in Wormer. Hele goede monteurs en een prachtig aanbod racefietsen Geen BBB.