KMC Campa 11 speed Missing Link ervaringen?
Tja; als je €9,90 wil besparen door niet een nieuwe link te gebruiken zou ik dat ook even afzetten wat de kosten kunnen zijn bij kettingbreuk. Fietsmaat van mij beweerde, in het 10sp tijdperk, ook dat je ketting pinnen gewoon kon herbruiken . Ging goed tot hij een keer de brug op spurte. Schade was een Record voor derailleur in meerdere stukken. Had lelijker kunnen uitpakken als hij op de pedalen had gestaan zoals gebruikelijk.
Bekend forum lid heeft ooit opmerking gemaakt in de trant van "Waarom kopen mensen nou een fiets van duizenden euro's om vervolgens op tientjes werk te gaan besparen op zoiets elementairs als de ketting".
Zelf heb ik een Campagnolo 11sp kettingpons. Na een half jaar heb ik de kosten er effectief uit. Althans mijn fietsmaten en ik. Meerdere malen voor een maatje de 11sp ketting vast gemaakt. Hij wat minder kosten kwijt en ik weer het plezier van sleutelen
KMC link is zover ik zit ook een prima oplossing. Geen gedoe met gereedschap dus als je 1 of 2 keer per jaar een ketting vervangt prima alternatief. Draag zelf er altijd eentje bij me voor het geval dat. Gelukkig nog niet hoeven gebruiken.
Bekend forum lid heeft ooit opmerking gemaakt in de trant van "Waarom kopen mensen nou een fiets van duizenden euro's om vervolgens op tientjes werk te gaan besparen op zoiets elementairs als de ketting".
Zelf heb ik een Campagnolo 11sp kettingpons. Na een half jaar heb ik de kosten er effectief uit. Althans mijn fietsmaten en ik. Meerdere malen voor een maatje de 11sp ketting vast gemaakt. Hij wat minder kosten kwijt en ik weer het plezier van sleutelen
KMC link is zover ik zit ook een prima oplossing. Geen gedoe met gereedschap dus als je 1 of 2 keer per jaar een ketting vervangt prima alternatief. Draag zelf er altijd eentje bij me voor het geval dat. Gelukkig nog niet hoeven gebruiken.
-
- Forum-lid
Ik weet hoe delicaat het is om een 11 speed ketting te ponsen. Ik zou dan als amateur niet het risico willen lopen om bij de ketting van 1 van mijn maatjes dit te doen. Wat als er toch iets fout loopt?haaldoor schreef:Tja; als je €9,90 wil besparen door niet een nieuwe link te gebruiken zou ik dat ook even afzetten wat de kosten kunnen zijn bij kettingbreuk. Fietsmaat van mij beweerde, in het 10sp tijdperk, ook dat je ketting pinnen gewoon kon herbruiken . Ging goed tot hij een keer de brug op spurte. Schade was een Record voor derailleur in meerdere stukken. Had lelijker kunnen uitpakken als hij op de pedalen had gestaan zoals gebruikelijk.
Een professionele fietsenmaker neemt daar zijn verantwoordelijkheid voor.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik bestel de mijne op e-bay, 6 Euro voor 2.haaldoor schreef:Tja; als je €9,90 wil besparen door niet een nieuwe link te gebruiken ...edit
=> http://www.benl.ebay.be/itm/2-KMC-11-SP ... 27c1c2a6ed
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Hé, goeie tip! Heb meteen maar een setje besteld (€ 6,28), om voor noodgevallen onderweg bij mij te hebben. Ik ben overigens in het 'rijke' bezit van de originele Campa kettingpons, die ik uiteraard met veel plezier gebruik.
60 x Ventoux
Snap je stelling name wel dat je er niet lichtzinnig over moet doen maar dit vind ik wel erg zwaar aangezet. Helemaal als je de vraag stelt wat is een professionele fietsenmaker? Dan kan je formeel, met Campagnolo, alleen bij een ProShop terecht. En de vraag is dan of iedereen daar rond loopt met een '11 speed ketting ponsen certificaat'.spiritwetteren schreef:
Ik weet hoe delicaat het is om een 11 speed ketting te ponsen. Ik zou dan als amateur niet het risico willen lopen om bij de ketting van 1 van mijn maatjes dit te doen. Wat als er toch iets fout loopt?
Het klusje is, zover ik het zie, niet veel anders dan bij een 10sp ketting van Campagnolo. Goed de instructies volgen en secuur zijn met het ponsen. Uiteindelijk komt er bij 11sp dan de handeling bij van het 'peenen'/afvlakken van de pin.
-
- Forum-lid
Ik weet niet wat u juist bedoeld met peenen/afvlakken. Het bijzonder aan een 11 sp ketting ponsen is het klinken van de link. En wie daar niet van op de hoogte is blijft er liever af.haaldoor schreef:Snap je stelling name wel dat je er niet lichtzinnig over moet doen maar dit vind ik wel erg zwaar aangezet. Helemaal als je de vraag stelt wat is een professionele fietsenmaker? Dan kan je formeel, met Campagnolo, alleen bij een ProShop terecht. En de vraag is dan of iedereen daar rond loopt met een '11 speed ketting ponsen certificaat'.spiritwetteren schreef:
Ik weet hoe delicaat het is om een 11 speed ketting te ponsen. Ik zou dan als amateur niet het risico willen lopen om bij de ketting van 1 van mijn maatjes dit te doen. Wat als er toch iets fout loopt?
Het klusje is, zover ik het zie, niet veel anders dan bij een 10sp ketting van Campagnolo. Goed de instructies volgen en secuur zijn met het ponsen. Uiteindelijk komt er bij 11sp dan de handeling bij van het 'peenen'/afvlakken van de pin.
En of iedere ProShop verdeler een certificaat heeft weet ik niet maar in ieder geval van amateurs ponsers ben ik zeker dat die het ook niet hebben.
Ik denk dat deze niet de gevolgen kennen die er kunnen van komen.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
Ik zou bv deze steeds willen demonteren omdat ik graag af en toe een andere wielenset steek. ( is de bedoeling althans)daniel1975 schreef:Waarom zou je de ketting er steeds af willem halen? Doe je normaal toch ook niet als er geen hersluitbare schakel in zit? 9 vd 10x haal je alleen maar al het ver uit de rollers en slijt je ketting nog sneller.
Bij beter weer en bij pekel of bij kasseientourritten wissel ik tussen mijn shamals en mavics
Als ik dan bij elke cassette een ketting heb, moet deze ketting toch af en toe gelost worden.
Laatst gewijzigd door brekson op 24 mar 2013 18:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Sworks Venge
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Ter info: haaldoor bedoelt met 'peenen'/afvlakken het zelfde als wat u bedoelt met 'het klinken van de link'. In het Egels heet het vervormen van de verbindingspen 'peening': zie hier.spiritwetteren schreef:...Ik weet niet wat u juist bedoeld met peenen/afvlakken. Het bijzonder aan een 11 sp ketting ponsen is het klinken van de link. En wie daar niet van op de hoogte is blijft er liever af.
En of iedere ProShop verdeler een certificaat heeft weet ik niet maar in ieder geval van amateurs ponsers ben ik zeker dat die het ook niet hebben.
Ik denk dat deze niet de gevolgen kennen die er kunnen van komen.
60 x Ventoux
haast niet te geloven, bij futurum vragen ze eventjes 13€ voor ééntje!lcsmt schreef:Ik bestel de mijne op e-bay, 6 Euro voor 2.haaldoor schreef:Tja; als je €9,90 wil besparen door niet een nieuwe link te gebruiken ...edit
=> http://www.benl.ebay.be/itm/2-KMC-11-SP ... 27c1c2a6ed
http://www.futurumshop.nl/kmc-missing-l ... nolo.phtml
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
De verpakking ziet er anders uit dan de normale. Is het goed spul? Zou persoonlijk voor die paar euro's niet zo snel risico's nemen op zo'n belangrijk onderdeel.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Kan natuurlijk gewoon een 'bulk' verpakking zijn ('non retail'). Heb, zoals gezegd, een setje besteld voor 'noodgevallen' als ik op reis ben. Durf voor die € 6,00 wel een gokje te wagen (qua bestellen dan). Als ze binnen zijn, kijk ik uiteraard wel serieus of het wellicht toch 'fake' is...alpdhuez53:15 schreef:De verpakking ziet er anders uit dan de normale. Is het goed spul? Zou persoonlijk voor die paar euro's niet zo snel risico's nemen op zo'n belangrijk onderdeel.
60 x Ventoux
Heb net een paar KMC 10 spd-voor-campa schakeltjes besteld. Flink stuk goedkoper! Mijn vermoeden is dat die schakels gewoon in Taiwan gemaakt worden en dat deze verkoper een rechtstreeks lijntje met de fabriek heeft. Schakeltjes zijn onderweg inmiddels, ben benieuwd, maar lijkt me sterk dat dit namaak is eigenlijk (beetje raar niche product om na te maken, toch?)legrimpeur schreef:Kan natuurlijk gewoon een 'bulk' verpakking zijn ('non retail'). Heb, zoals gezegd, een setje besteld voor 'noodgevallen' als ik op reis ben. Durf voor die € 6,00 wel een gokje te wagen (qua bestellen dan). Als ze binnen zijn, kijk ik uiteraard wel serieus of het wellicht toch 'fake' is...alpdhuez53:15 schreef:De verpakking ziet er anders uit dan de normale. Is het goed spul? Zou persoonlijk voor die paar euro's niet zo snel risico's nemen op zo'n belangrijk onderdeel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?