Camelbak (drinkrugzak)
-
- Forum-lid
Ik gebruik een Camelbak LOBO met 3l waterreservoir. Voldoende drank voor lange tochten en plaats om wat reparatietools te bergen.
Wat de "regels" betreft : "DT- fouten" zijn ook niet toegestaan in teksten (cfr.25 - 40).
Wat de "regels" betreft : "DT- fouten" zijn ook niet toegestaan in teksten (cfr.25 - 40).
Als ik 3+ uur doe op de racer neem ik ook altijd een camelbag mee, ik heb een kleinere (1 of anderhalve ltr) waar alleen water in kan en geen ruimte is voor andere spullen. Werkt prima en ik heb nergens last van.
Ik neem hem alleen mee als ik alleen ben, want dan zit ik in een mental state waarbij ik er niet op zit te wachten ergens te stoppen om bidons bij te vullen, of in mijn uppie op een terrasje te gaan zitten. Dan wil ik gewoon lekker dooknallen (op mijn eigen niveautje).
Ik neem hem alleen mee als ik alleen ben, want dan zit ik in een mental state waarbij ik er niet op zit te wachten ergens te stoppen om bidons bij te vullen, of in mijn uppie op een terrasje te gaan zitten. Dan wil ik gewoon lekker dooknallen (op mijn eigen niveautje).
Oke, bedankt voor de serieuze reacties. Even de verschillende opties gaan opzoeken.
Ik gebruik in de zomer een Camelback. Ik ben volkomen ongevoelig voor allerlei onzin regeltjes die je voorschrijven hoe je er wel of niet uit moet zien. Ik zweet heel erg en als ik een eind ga rijden, dan wil ik niet steeds stoppen voor een flesje water ofzo. Daarnaast is het ook nog heel handig om met beide handen aan het stuur te kunnen drinken.
Goede tip om ook in de winter de CB te gebruiken. Ik heb al een paar keer met slushpuppy in mijn bidons gereden en dat is vervelend drinken en het warmte/koude contrast is bepaald niet prettig.
Goede tip om ook in de winter de CB te gebruiken. Ik heb al een paar keer met slushpuppy in mijn bidons gereden en dat is vervelend drinken en het warmte/koude contrast is bepaald niet prettig.
I find your lack of faith disturbing
Ik heb voor lange tochten zomers een fietsshirt van camelbak type velobak. Dit is een gewoon fietsshirt met een daarin weggewerkt waterreservoir (1,7 ltr) en ook gewoon een paar zakjes achterop. Ik vind dit prettig voor lange tochten als ik op zondag ochtend vroeg vertrek. Het is dan soms lastig op tijd een punt te vinden om je bidon bij te vullen.
Voor 's winters heb ik een racebak dat is een soort thermoshirt met daarin een drinkzak van 1,7 liter. Hierdoor geen last van bevriezende bidons of erg koude vloeistoffen.
Voor beide geldt dat je wel wat eerder een zweetrug krijgt maar elk voordeel heeft wel weer nadelen.
Voor 's winters heb ik een racebak dat is een soort thermoshirt met daarin een drinkzak van 1,7 liter. Hierdoor geen last van bevriezende bidons of erg koude vloeistoffen.
Voor beide geldt dat je wel wat eerder een zweetrug krijgt maar elk voordeel heeft wel weer nadelen.
Gisteren de Deuter Speed Lite rugzak 10L besteld. Nog even zonder waterzak, eerst even kijken of dat dit bevalt. Hopelijk snel in huis.
Zit er dan echt een zak geïntegreerd in het shirt op je rug of gaat het water verspreid over de oppervlakte van je shirt zeg maar? Kan nergens een foto van de achterkant vinden namelijkarchon schreef:Ik heb voor lange tochten zomers een fietsshirt van camelbak type velobak. Dit is een gewoon fietsshirt met een daarin weggewerkt waterreservoir (1,7 ltr)
http://www.trailspace.com/blog/2009/07/ ... y-one.html" onclick="window.open(this.href);return false;sjoerdth schreef: Zit er dan echt een zak geïntegreerd in het shirt op je rug of gaat het water verspreid over de oppervlakte van je shirt zeg maar? Kan nergens een foto van de achterkant vinden namelijk
Wel een beetje de klokkenluider van de Notre Dame look, he?
Ik heb een Camelbak Lobo voor de warme dagen; deze heeft een rugpaneel met kanalen waarlangs lucht stroomt; dit werk nog ook.