Klein
Mijn Klein is zo goed als klaar, komen binnenkort wat Zipp Service Course SL spullen op. Zadel staat niet goed, ben nog aan het zoeken naar goede fit.
Campagnolo Chorus 2010, 2009 crank. Scirocco 2012 wielen met 25mm GrandPrixs
Foto na werk vandaag..
En na het schoonmaken:
Heb het gewicht proberen bij te houden, moet onder de 8,4kg zitten
Campagnolo Chorus 2010, 2009 crank. Scirocco 2012 wielen met 25mm GrandPrixs
Foto na werk vandaag..
En na het schoonmaken:
Heb het gewicht proberen bij te houden, moet onder de 8,4kg zitten
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
@ hrohaan, het likt wel of je dit draadje in je eentje moet volschrijven;-)
Ik heb ook nog een Klein uit'94, met wel standaard BSA bracket, maar nog wel Klein balhoofd lagers. Kleur is groen-paarsig-bruin al naar gelang de zon schijnt.
Als ik terug ben zal ik foto plaatsen.
Ik heb ook nog een Klein uit'94, met wel standaard BSA bracket, maar nog wel Klein balhoofd lagers. Kleur is groen-paarsig-bruin al naar gelang de zon schijnt.
Als ik terug ben zal ik foto plaatsen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Zoals beloofd hier een foto van mijn Klein uit 1994
Uitgerust met Dura Ace, behalve draaiend gedeelte(trapas en naven) dit is Tune, de remmen zijn Brews USA, toentertijd licht met titanium onderdelen, en de remhandels CLB France ook erg licht.
Ik wilde toen geen STI rem/schakel handels en ben altijd met stuurcommandeurs blijven rijden, Klein heeft geen nokjes voor buiscomandeurs.
Cranks zijn Stronglight(Frans) 180 MM, ik fiets al sinds jaren 80 met langere cranks.
Slechts 8 v. (13-21) maar met triple 30/40/50 ruim voldoende.
Gewicht rijklaar met pedalen 8,4 kg
Ik fiets er nog regelmatig mee, staat nu in de Eiffel bij mijn vakantiehuisje, zodat ik geen fietsen heen en weer hoef te slepen.
Huidige fiets titanium Airborne met Dura Ace, 7,4 Kg
Uitgerust met Dura Ace, behalve draaiend gedeelte(trapas en naven) dit is Tune, de remmen zijn Brews USA, toentertijd licht met titanium onderdelen, en de remhandels CLB France ook erg licht.
Ik wilde toen geen STI rem/schakel handels en ben altijd met stuurcommandeurs blijven rijden, Klein heeft geen nokjes voor buiscomandeurs.
Cranks zijn Stronglight(Frans) 180 MM, ik fiets al sinds jaren 80 met langere cranks.
Slechts 8 v. (13-21) maar met triple 30/40/50 ruim voldoende.
Gewicht rijklaar met pedalen 8,4 kg
Ik fiets er nog regelmatig mee, staat nu in de Eiffel bij mijn vakantiehuisje, zodat ik geen fietsen heen en weer hoef te slepen.
Huidige fiets titanium Airborne met Dura Ace, 7,4 Kg
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Vertroetelen, deze juweeltjes!
Er staan twee fraaie exemplaren - met van dat typische Klein-lakwerk - momenteel op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Er staan twee fraaie exemplaren - met van dat typische Klein-lakwerk - momenteel op MP:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zal een van de laatste "echte" Kleins zijn en volgens mij in plum crazy.
Niet de meest spectaculaire kleur (klein had ooit meer dan 35 spuitschema's) maar zeker apart. Stuurpen is niet meer de originele dus daar zal wel met bussen o.i.d. gewerkt zijn.
Niet de meest spectaculaire kleur (klein had ooit meer dan 35 spuitschema's) maar zeker apart. Stuurpen is niet meer de originele dus daar zal wel met bussen o.i.d. gewerkt zijn.
Het betreft idd de kleur "Plum Crazy". Misschien niet het meest spectaculaire, maar voor mij wel een heel begeerlijke. Volgens mij is dit voor de echte puristen al geen echte KLEIN meer.. Volgens mij is het frame niet anders dan de eerste quantum pro's, dus ik til er niet zo zwaar aan .
En klopt, er zit inderdaad een vulbus in de stuurpen om van 1 1/16 (geloof ik) naar 1 1/8 te gaan. M'n plan is om hem op te bouwen met moderne onderdelen, dus dan komt die bus goed van pas! Ik zal een update sturen als het een werkende fiets is!
En klopt, er zit inderdaad een vulbus in de stuurpen om van 1 1/16 (geloof ik) naar 1 1/8 te gaan. M'n plan is om hem op te bouwen met moderne onderdelen, dus dan komt die bus goed van pas! Ik zal een update sturen als het een werkende fiets is!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5578
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Purisme of niet. Het belangrijkste is dat je hiermee over de weg kan paraderen. Dus veel succes met leuke onderdelen zoeken. Erg gaaf spul
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Strkt genomen is dit het (iets aangepaste) originele Quantum Pro frame met een vereenvoudigd kleur schema (maar nog altijd tien keer beter dat de Carbon Alu rommel waar Trek later mee kwam). Was wel duidelijk dat de beste lassers en spuiters na de overname vertrokken waren
Ik het zelf pro's gehad in Sedona orange (mijn favoriet), Night storm, Japan en Gator (heb jarenlang de kleurenstand (meer dan 40 gespoten buizen) in mijn werkplaats gehad (totaal meer de vier meter lang), geloof niet dat er een ander merk is dat ze dat ooit heeft nagedaan.
https://fyxo.co/blogs/fyxo/klein-quantum-pro
Ik het zelf pro's gehad in Sedona orange (mijn favoriet), Night storm, Japan en Gator (heb jarenlang de kleurenstand (meer dan 40 gespoten buizen) in mijn werkplaats gehad (totaal meer de vier meter lang), geloof niet dat er een ander merk is dat ze dat ooit heeft nagedaan.
https://fyxo.co/blogs/fyxo/klein-quantum-pro