Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ultegra DI2 monteren

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 29 apr 2014 15:12

Ik heb mn Prorace frame in een van de eerste ritjes totall loss gereden op een vangrail. Wonder boven wonder geen schade aan de groep. Na wat getouwtrek met Prorace besloten om, uiteindelijk, geen nieuw frame terug te bestellen maar voor een Trek te gaan. Een complete Madone 5.2 besteld met mech Ultegra en deze groep omgewisseld voor de DI2, die van de Prorace was gekomen. Dus ik heb de complete groep 2x geinstalleerd. Beide keren geen rekening gehouden met het trillen van de kabel, en daar ook geen last van gehad. Ik zou zo snel ook niet weten wat je daar aan kunt doen.

Groeten, Diederik

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 apr 2014 16:37

Om rammelen te voorkomen moet je ty-wraps om de kabels doen die in 't frame verdwijnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 29 apr 2014 18:31

Die zitten af fabriek om de kabels enkel zijn dit geen tie-wraps maar iets dat daar op lijkt met een klik systeem.
Waar de meesten (die de youtube filmpjes niet bekijken/de manual niet lezen) mee de boot ingaan is het met je vingers aan de verbindingen/connectoren zitten, dat levert gegarandeerd storingen op, de connectoren met de hand proberen los te wrikken en na de schifters geen lus in de kabels meetapen de rest is een kwestie van nauwkeurig/netjes werken en dan gaat het zeker goed.

koen.broekie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jan 2015 15:52

koen.broekie 22 feb 2015 21:57

Ik ga zelf ook de Di2 aansluiten. Ik heb al het materiaal al voor de mechanische groepen, maar heb je eigenlijk apart gereedschap voor Di2 nodig?
Ik zie bijvoorbeeld vaak zo'n pennetje voorbij komen om de kabels erin te klikken.. Is het verstandig die erbij bestellen of zit die er al vaak bij?
Zijn er nog meer dingen waar ik (qua gereedschap) aan moet denken?

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 22 feb 2015 22:18

Moet de body ook niet aangepast worden. 11 speed ipv 10 speed. En is dit moeilijk?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 23 feb 2015 06:41

Ligt eraan of je 10 sp of 11 sp DI2 hebt.....

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 23 feb 2015 10:16

Als je nu 10 speed hebt en je wilt naar 11 sp DI2.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 feb 2015 10:39

Bij bijna alle wielsets wel, enkel bij Mavic niet.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 23 feb 2015 11:44

Is het zelf te doen een body wisselen? Ik heb Fulcrum wielen met, neem ik aan, een Fulcrum body? Of zou dit ook anders kunnen zijn? Waaraan kan ik dit zien? Het is overigens een Ultegra 10 speed body.

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 24 feb 2015 09:24

Kan ik aannemen dat wanneer de supportbout van de VD tegen de aanlasnok (bevestigd met twee inbusmoertjes) wordt aangedraaid, ik het ijzeren plaatjes daar niet meer tussen hoef te plakken?

Plaats reactie