Alternatieve kettingbladen Sram Red
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ook op de Stronglightbladen. Heb het zelf ook moeten doen. Stelt overigens niks voor. Je moet ergens aan het kettingblad een recht hoekje een beetje afronden anders past ie niet achter de crankarm.
Less is bore
Toevallig loop ik tegen dit topic aan terwijl ik laatst ook dit probleem heb.
Ik heb nu de Sram Force 22 groep en blijkbaar is dat een hidden bolt crank. Het Sram 10sp S1 52 blad past hier niet op want dan komt het pinnetje niet achter de crank.
Nu ben ik nog geen 52 hidden bolt voor 110 steek tegen gekomen.
Nu lees ik hier dat je bij die Stronglight CT2 het pinnetje kunt verplaatsen, dit zou ideaal zijn. Is die CT2 altijd de TT versie of heb je ook een normale versie van de CT2?
Alvast bedankt!
Ik heb nu de Sram Force 22 groep en blijkbaar is dat een hidden bolt crank. Het Sram 10sp S1 52 blad past hier niet op want dan komt het pinnetje niet achter de crank.
Nu ben ik nog geen 52 hidden bolt voor 110 steek tegen gekomen.
Nu lees ik hier dat je bij die Stronglight CT2 het pinnetje kunt verplaatsen, dit zou ideaal zijn. Is die CT2 altijd de TT versie of heb je ook een normale versie van de CT2?
Alvast bedankt!
Waarom wil je per se een 52? Of heet je Andre Greipel?
Nee Tony Martin.havana schreef:Waarom wil je per se een 52? Of heet je Andre Greipel?
Maar zonder gekheid. Ik vind het bij de elite amateurs toch wel fijn om met een 52 blad te rijden, ondanks dat ik wel weet dat 50x11 vaak genoeg voldoende is, staat de ketting dan vaak veel sneller schuin.
Misschien goed bedoelt advies, maar volgens mij vraag ik wat anders. Iets wat mij wel meer opvalt op dit forum.
Momenteel ben ik ook bezig met een Stronglight Ct2 blad op een Sram Force 11speed crankstel te plaatsen.
Maar nu loop ik tegen een probleem op. Bij het 50T Sram Force blad zit de helft van het inbusje, die achter de crank komt, vast aan het Force 50T blad. Het Stronglight blad heeft dit inbusje niet.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Met een los busje? En zo ja, hoe krijg je die achter de crank?
Dat boutje achter de crank gaat in een busje die vast zit in het grote blad. Is dat bij een Red crank anders? Gaat daar het boutje in de crank zelf?
Maar nu loop ik tegen een probleem op. Bij het 50T Sram Force blad zit de helft van het inbusje, die achter de crank komt, vast aan het Force 50T blad. Het Stronglight blad heeft dit inbusje niet.
Hoe hebben jullie dit opgelost? Met een los busje? En zo ja, hoe krijg je die achter de crank?
Dat boutje achter de crank gaat in een busje die vast zit in het grote blad. Is dat bij een Red crank anders? Gaat daar het boutje in de crank zelf?
Het is mij nu gelukt om het boutje achter de crank in het gaatje te krijgen, maar ik kan hem met geen mogelijkheid klem zetten om goed vast te draaien. En mocht ik hem wel goed vast kunnen draaien, dan kan ik hem later nooit meer los krijgen, omdat ik het doordraaien niet tegen kan houden...
Deze link legt het uit, maar ik vraag mij dan af, hoe krijg je hem later weer los?
http://www.bicyclechainrings.com/mounting-force22.html
http://www.bicyclechainrings.com/mounting-force22.html
Oke bedankt.
Het busje is te hoog om tussen crank en spider te krijgen dus moet het schroefje en busje omdraaien. Dus komt er op neer dat ik het schroefje moet vastplakken aan het blad, dat is geen probleem? . Dat epoxylijm laat nooit meer los? Want het zou wel zuur zijn als hij later wel doordraaid.
Alvast bedankt voor je advies Kees.
Het busje is te hoog om tussen crank en spider te krijgen dus moet het schroefje en busje omdraaien. Dus komt er op neer dat ik het schroefje moet vastplakken aan het blad, dat is geen probleem? . Dat epoxylijm laat nooit meer los? Want het zou wel zuur zijn als hij later wel doordraaid.
Alvast bedankt voor je advies Kees.
Ik had begrepen dat je het busje achter de crank had gekregen....
Mijn suggestie nu is: Maak 1 busje wat lager door er wat af te slijpen zodat ie er wel tussen past (4e foto van boven, wel vastlijmen) , dan kan je de bout er gewoon van binnenuit indraaien.
Busje proberen vast te draaien is geen goed idee, die loopt gegarandeerd los.
Mijn suggestie nu is: Maak 1 busje wat lager door er wat af te slijpen zodat ie er wel tussen past (4e foto van boven, wel vastlijmen) , dan kan je de bout er gewoon van binnenuit indraaien.
Busje proberen vast te draaien is geen goed idee, die loopt gegarandeerd los.
Cheap light strong, choose two