Asociaal gedrag
-
- Forum-lid
Ik pleit voor een nieuwe landelijke campagne op radio, tv en billboards.
SPORTERS VOORRANG IN HET VERKEER
SPORTERS VOORRANG IN HET VERKEER
-
- Forum-lid
Snel die BMW verkopenjampie schreef:Ojee,ik heb ook een BMW met neonkoplampen!
En ik fiets ook nog graag!
Wat nu?
'Opinietje' wacht maar tot er weer media aandacht aan wordt besteed: gaat men he-le-maal los. De conducteur met een of ander opinietje. Ik was eerlijk gezegd te verbaasd om te reageren, het duurde al enige minuten voor het doordrong dat hij het tegen/over mij had.
Addict R1
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gelukkig heeft de mijne xenon, stuk beter
Less is bore
Je bedoelt de auto van de leasemaatschappij waarin jij mag rijden?
Toen ik het kopje van dit draadje las was ik er van overtuigd dat het over asociaal gedrag van fietsers zou gaan. Wielrenners en wielertoeristen zijn gemiddeld véél asocialer dan automobilisten. Het lijkt wel alsof de hufterknop op tien moet als wij ons in groepjes voortbewegen.
Wielrenners vertonen dan ook al snel asociaal gedrag. Zo zijn er veel wielrenners die op hun vrije zondag willen racen op (drukke) fietspaden, het liefst met hun raceclubje of racegroepje en dan botst het wel eens met andere fietsers, soms helaas letterlijk. En een automobilist irriteert zich al snel aan een racer die op de weg gaat fietsen ipv het fietspad omdat het asfalt daar niet snel genoeg is. De hoge gemiddelde snelheid moet wel behouden blijven dus die auto's die halen we wel links of rechts in.
De peletons in de duinen zouden eigenlijk verboden moeten worden. Die komen met 40 man, soms 3 breed aanfietsen en als zij niet iedereen al van het fietspad hebben gebruld kan je als bejaarde met een wat mindere coördinatie en evenwicht maar beter zelf aan de kant gaan want soms laten ze veel te weinig ruimte. Het gaat dan ook geregeld fout, niet lang geleden nog met een dodelijke afloop.
Uiteraard zijn er ook voldoende aso's op de voet of in een auto. Helaas voor ons wielrenners is die laatste groep beschermt door een stalen kooi en kunnen ze vaak wegrijden zonder dat je ze in kan halen. Even een wielrenner afsnijden gewoon omdat het vast weer zo'n 'irritante wielrenner' is kost hen weinig moeite en ze zitten toch veilig en anoniem in hun rijdende kooi. Als deze vervolgens onverwachts moet stoppen voor een stoplicht ben ik trouwens niet te bescheten om dan het portier open te doen er wat van te zeggen.
De peletons in de duinen zouden eigenlijk verboden moeten worden. Die komen met 40 man, soms 3 breed aanfietsen en als zij niet iedereen al van het fietspad hebben gebruld kan je als bejaarde met een wat mindere coördinatie en evenwicht maar beter zelf aan de kant gaan want soms laten ze veel te weinig ruimte. Het gaat dan ook geregeld fout, niet lang geleden nog met een dodelijke afloop.
Uiteraard zijn er ook voldoende aso's op de voet of in een auto. Helaas voor ons wielrenners is die laatste groep beschermt door een stalen kooi en kunnen ze vaak wegrijden zonder dat je ze in kan halen. Even een wielrenner afsnijden gewoon omdat het vast weer zo'n 'irritante wielrenner' is kost hen weinig moeite en ze zitten toch veilig en anoniem in hun rijdende kooi. Als deze vervolgens onverwachts moet stoppen voor een stoplicht ben ik trouwens niet te bescheten om dan het portier open te doen er wat van te zeggen.
-
- Forum-lid
Je bedoelt die fietsers die een auto hebben doodgereden?sloeren schreef:Toen ik het kopje van dit draadje las was ik er van overtuigd dat het over asociaal gedrag van fietsers zou gaan. Wielrenners en wielertoeristen zijn gemiddeld véél asocialer dan automobilisten. Het lijkt wel alsof de hufterknop op tien moet als wij ons in groepjes voortbewegen.
Je hebt het nu enkel over het verschil tussen de consequenties van het gedrag van een asociale automobilist en die van een asociale fietser.materialist schreef:Je bedoelt die fietsers die een auto hebben doodgereden?sloeren schreef:Toen ik het kopje van dit draadje las was ik er van overtuigd dat het over asociaal gedrag van fietsers zou gaan. Wielrenners en wielertoeristen zijn gemiddeld véél asocialer dan automobilisten. Het lijkt wel alsof de hufterknop op tien moet als wij ons in groepjes voortbewegen.
-
- Forum-lid
Bestaat er een forum waarin automobilisten elkaar voor rotte vis uitmaken omdat ze een fietser hebben doodgereden?