Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

gekrak rond trapas

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6018
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 28 jun 2013 19:04

Ook ik liep tegen dit probleem aan en heb me rot gezocht, kon het niet vinden en natuurlijk alleen te horen als je fietst. En inderdaad het zit nooit waar je denkt dat het zit totdat ik mij realiseerde dat het gekraak uit mijn Chain Stream schoenen kwam. Door de bindingen wat strakker aan te trekken is het verholpen maar als ik wat wring in de schoen hoor ik het toch weer. Maar omdat ik nu weet waar het vandaan komt kan ik er mee leven.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Bianchila
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jul 2013 22:04

Bianchila 09 jul 2013 22:43

Heb de zelfde klacht gehad, bleek van een van de pedalen de veerspanning van het kliksysteem veel losser te zitten dan aan de andere kant (als gevolg van eerdere valpartij), dus daar waar je de spanning ook kunt verstellen. Gevolg was inderdaad ook kraken waarvan ik dacht dat het uit de as kwam.... Eerst beide kanten volledig vast gedraaid en daarna weer langzaam losser, totdat de spanning weer naar wens was.

ijsbereke
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2013 19:07
Locatie: Hoevenen

ijsbereke 23 jul 2013 13:00

Heb alles zowat op korte tijd gehad ..
Gekrak en gepiep aan het zadel .. Even aanspannen.
Gekrak aan de veringen van men look pedalen, ff smeren en die kan er weer een ritje of drie tegen.
Maar het gekraak rond men trapas blijft .. Eerst zelf beetje reinigen en nieuw vet aan smeren en men FM heeft er ook al naar gezien, alles uiteen gehaald en uitgekuist.. Helaas, tot op de dag, dat ik kracht zet (voornamelijk als ik uit men zadel ga) blijft hij kraken, zodanig dat ik schrik heb om men kader helemaal om te wringen (dramatisch maar zo klinkt het wel) terwijl het fietsje begot 1 jaar oud is :/.
.. altijd met je hol open zitten ..

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 23 jul 2013 23:15

Bij mij was de oplossing dat de bracketlagers opnieuw vastgezet moesten worden.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 24 jul 2013 09:33

Ik had sinds een paar weken ook een vervelende tik/gekraak. Gisteren de veertjes van de snelspanners van olie voorzien en ze goed strak aangedraaid: Tik weg!

bertjefred
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 26 jul 2009 15:50

bertjefred 24 jul 2013 11:36

Hier waren het ook de snelspanners achter.

Plaats reactie