Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tijd voor.. een nieuwe fiets!

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 29 apr 2013 17:00

Ik heb zelf een tweedehandse Giant TCR, volledig met 105 afgemonteerd, maar die verkoop ik nu juist.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 01 mei 2013 13:59

xml schreef:Ik heb zelf een tweedehandse Giant TCR, volledig met 105 afgemonteerd, maar die verkoop ik nu juist.
Maar wil je gewoon iets nieuws omdat dat altijd leuk is. Of wil je een verbetering? Want in dat opzicht ga je toch niet zoveel vooruit op de betreffende fietsen of wel...

Als je fiets al de nodige jaren oud is, is het wel te begrijpen. Want alles weer nieuw schakelt natuurlijk weer net even beter met nieuwste versies van groepen...

Maar qua componenten/frame etc. zit je toch een beetje in hetzelfde prijsniveau als je oude fiets. Of zie ik dat verkeerd?

Gewoon omdat het kan is natuurlijk ook een reden om wat nieuws te kopen... :lol: Overigens volgens de Telegraaf was die Focus dus wel een goede fiets, maar ja dat is de Telegraaf (ook niet mijn krant).

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 01 mei 2013 18:09

Mijn Giant is al is niet super recent idd; met de nodige krasjes etc. Hij fietst wel goed, daar niet van.
Qua prijsniveau: kheb hem zelf tweedehands gekocht dus kzou het eigenlijk niet zo weten.

't Zal wel deels zijn om iets nieuws te kopen.. Maar het is ook om er toch veel meer uit te halen dan dat ik nu en vorig jaar deed met de Giant (en daarvoor een retro Peugeot), dus alles gloednieuw zal wel deugd doen. En nu ben ik ook zeker van de juiste maat!

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 01 mei 2013 23:26

Ah ok, dan snap ik dat je gewoon wat nieuws wil. Wat ik alleen niet snap dat je in je eerst post met de een carbon Focus komt en later ook een alu Merckx met carbon vork aanhaalt....

Wat betreft prijzen kun je Giant, Cube, Focus of Merida wel een beetje met elkaar vergelijken. Dan heb je meer waar voor je geld. Bieden allemaal prima fietsen, maar het moet je ding zijn. Bianchi, Beone, Kuota, Orbea of Merckx zitten toch wel op een ander prijs/kwaliteitsniveau.

Instapcarbon fietsen zijn natuurlijk geen high-end fietsen. Maar carbon is wel de trend nog steeds. Dus ik zou toch even voor jezelf uitmaken of je een carbon frame wil of een alu frame. Als ik jou was zou ik toch eens wat proefritjes proberen te regelen als je er niet helemaal uit bent wat je precies wilt.

Succes met je keuze!

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 02 mei 2013 00:36

Dat het aluminium is vind ik zeker niet erg (mss beter zelfs, kan tegen een harder stootje). Ik kwam die carbon Focus tegen en dacht dat het een echt goeie deal was, maar niet dat ik zit te zoeken naar carbon fietsen. :)

De FM hier doet enkel Thompson, Merckx, Orbea, Beone (nu niet meer wegens faillissement), Koga, Musseeuw, Pinarello, Basso en Bianchi. Vind dit wel OK ook al snap ik dat Giant en Cube enzo wel iets goedkoper zijn.

Kdenk dat de keuze wel gemaakt is nu, de Merckx AMX 3.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 02 mei 2013 10:55

xml schreef:Kdenk dat de keuze wel gemaakt is nu, de Merckx AMX 3.
Lijkt me niets mis mee. Ziet er gewoon netjes uit. Sowieso vind ik aluminium persoonlijk ook wel ok... Kwaliteit van de meeste frames is daarvan gewoon dik in orde, al kan het ene frame wel wat minder comfortabel zijn.

Ik heb ook gewoon meerdere alu frames voor zowel race als mtb... En ik kom er goed mee vooruit. In mijn maat zijn mijn fietsen ook nog eens relatief licht. Toch zou ik nog weleens een carbon of titanium fiets willen hebben...

jules_msk
Forum-lid

jules_msk 02 mei 2013 15:57

xml schreef:Kdenk dat de keuze wel gemaakt is nu, de Merckx AMX 3.
Geen slechte keuze lijkt me. Je vindt inderdaad ook carbon fietsen voor de prijsklasse waar je in zoekt, maar soms heb je meer aan een goede aluminium fiets dan een "goedkope" carbon fiets.
Veel plezier ermee!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 02 mei 2013 20:37

Heb hem vandaag besteld. Nuja, ze hadden hem al in mijn maat daar.
Mijn maten eerst genomen, fiets afgesteld. Pedalen en bidonhouders gekozen, en nu gaan ze hem nog verder afmonteren. Misschien dat ik er zaterdag al achter kan gaan!

En een mooie 10% op de fiets. :D

Plaats reactie