In dubio, Di2 of mechanisch op nieuwe fiets?
-
- Forum-lid
- Berichten: 339
- Lid geworden op: 08 jan 2011 08:21
zie vele fantastische wonderschone racertjes rijden, met een zadeltas !!!!!!!!!!
persoonlijk, vind ik ook geen gezicht, persoonlijk dan he.
persoonlijk, vind ik ook geen gezicht, persoonlijk dan he.
op een waterfiets kom je ook vooruit
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Mooi, maar het is natuurlijk niet zo dat je met kabels constant je derailleurs moet bijstellen voor elke rit. Dat bijstellen hoeft echt maar zo nu en dan en kun je bekijken tijdens gewoon normaal onderhoud.jsprbcn schreef:Eerst wilde ik het ook niet, maar uiteindelijk naar een x-aantal videos online te hebben bekeken heb ik voor mijn nieuwe Canyon een Di2 groep genomen om 2 redenen:
Geen mechanische kabeles die spanning verliezen, dus altijd hetzelfde schakelen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bedankt voor alle reacties, als ik het even samenvat: Volgens de fietsers die Di2 hebben werkt het prima, weinig tot geen problemen dus geen reden om het niet aan te schaffen. Anderen vinden het niet nodig, te duur of er niet uit zien, ofwel persoonlijke redenen. Conclusie, een mooi systeem, schakelt mooi alleen moet je het geld voor over hebben.
Ik ben er trouwens nog niet uit of ik een triple of compact wil. (ik verwacht dat Di2 triple in 2014 of uiterlijk in 2015 komt) Ik hoor van beide kanten voor en nadelen, en over slijtage hoor je ook de meest uiteenlopende verhalen.
Ik ben er trouwens nog niet uit of ik een triple of compact wil. (ik verwacht dat Di2 triple in 2014 of uiterlijk in 2015 komt) Ik hoor van beide kanten voor en nadelen, en over slijtage hoor je ook de meest uiteenlopende verhalen.
Ik verwacht trouwens niet dat ik 12 jaar met een fiets doe zonder regelmatig onderhoud en vervanging van componenten maar ik hoop dat het frame het in ieder geval zo lang vol kan houden. Mijn huidige mountainbike heeft er nu ongeveer 50.000km op zitten en daar heb ik ook al heel wat aan gesleuteld, verschillende keren ketting, cassette en kettingbladen vervangen, 2 keer de BB, schijfremmen, en zo nog een aantal. Maar het alu frame is nog steeds in goede staat op een enkele doorgedraaide schroefdraad. Ik verwacht van een nieuwe racefiets ook dat deze het een aantal jaren volhoud.
Ik heb trouwens ook aan titanium gedacht, al vind ik deze fietsen er minder mooi uitzien. (sorry meningen verschillen) Het lijken vaak net stalen fietsen uit de jaren 70 en het oog wil ook wat, zeker bij een nieuwe fiets. Maar als jullie me kunnen overtuigen met een mooie, dan hoor ik dat graag.
Ik heb trouwens ook aan titanium gedacht, al vind ik deze fietsen er minder mooi uitzien. (sorry meningen verschillen) Het lijken vaak net stalen fietsen uit de jaren 70 en het oog wil ook wat, zeker bij een nieuwe fiets. Maar als jullie me kunnen overtuigen met een mooie, dan hoor ik dat graag.
Laatst gewijzigd door Bauke op 05 jun 2013 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi,
Triple of compact is idd een keuze. Ik woon zelf ook in Zwitserland en fietsen met een compact gaat super. grote voordeel vind ik zelf dat je met een 28 achter ook licht kan trappen.
groeten uit Schwyz!
Triple of compact is idd een keuze. Ik woon zelf ook in Zwitserland en fietsen met een compact gaat super. grote voordeel vind ik zelf dat je met een 28 achter ook licht kan trappen.
groeten uit Schwyz!
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.
Bedankt, goed om te weten. Mijn collega's fietsen ook allemaal met een compact de passen over, de enkele die een triple heeft wil ook overstappen. Alleen als je drie passen achter elkaar fietst zou je bij de laatste wel een triple willen hebben. Eerst maar eens een pas.....
Waar ergens in Zwitserland woon je en heb je nog tips qua fietsenmaker of andere plekken waar je een mooie fiets vandaan kan halen voor een schappelijke prijs. Volgens mij heeft het niet veel zin om een fiets uit Duitsland te importeren en de 19% belasting terug te vragen aangezien je de 8% invoer belasting ook moet betalen.
Waar ergens in Zwitserland woon je en heb je nog tips qua fietsenmaker of andere plekken waar je een mooie fiets vandaan kan halen voor een schappelijke prijs. Volgens mij heeft het niet veel zin om een fiets uit Duitsland te importeren en de 19% belasting terug te vragen aangezien je de 8% invoer belasting ook moet betalen.
De uitdaging om een mooie titanium fiets te laten zien ga ik graag aan:
Dit wordt de mijne. Ik vind hem geweldig mooi in ieder geval. En ik vind niet dat hij veel wegheeft van een stalen fiets uit de jaren 70. maar dat is natuurllijk zwaar subjectief.
Dit wordt de mijne. Ik vind hem geweldig mooi in ieder geval. En ik vind niet dat hij veel wegheeft van een stalen fiets uit de jaren 70. maar dat is natuurllijk zwaar subjectief.
Dit is inderdaad niet de goedkoopste, maar Van Nicholas heeft ook fietsen binnen jouw budget. Althans de prijzen die je genoemd hebt. De Ventus of de Mistral bijvoorbeeld. Gilbertson is ook zo'n mooi Nederlands product. Zie de afbeelding. Vraag blijft natuurlijk of jij het mooi vindt. Dat is het belangrijkste startpunt. Ik noem het tijdloos mooi.
Wat zouden jullie over hebben voor een Trek Domane 5.9 (2013) met Ultegra Di2 die door de FM als testmodel is gebruikt en daarvoor een aantal keren is uitgeleend (+/- 2000 km mee gereden). De nieuwprijs bij deze FM voor dit model is 4300 Euro.