Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets

sportgek1985
Forum-lid

sportgek1985 03 mei 2013 16:47

GoldenRatio schreef:Je bedoeld waarschijnlijk dat de zadelhoogte 84 cm moet zijn?

Nu weten wij nog steeds niet wat uiteindelijk de juiste binnenbeenlengte is.

Ik vind het ook vreemd dat degene die jou heeft opgemeten niet direct bij de uitdraai heeft gezien dat die zadelhoogte (73,3) totaal niet past bij iemand van jouw lengte.
Sorry, duidelijk nog te nieuw in fietsenland. Kom met opmeten tot een binnenbeenlengte van 83 a 84 cm, dat zou dan toch wel kloppen met die zadelhoogte?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 03 mei 2013 17:06

sjoerdth schreef:
sportgek1985 schreef:Dank voor alle nuttige reacties. Heb toch echt een binnenbeenlengte van 83 cm. Zoals in m'n openingspost beschreven heb ik ondergemiddeld korte benen in verhouding tot mijn bovenlichaam. Wist ik ook niet, maar bleek uit die meting.
Ik zou GoldenRatio's advies opvolgen en het nog even nameten, ter referentie: ik ben 1,86 en heb een bbl van 86cm en dat wordt al gezien als kort in verhouding.
Ik heb een bbl van 93 cm voor 187cm lengte.

En voor 3000 Euro koop je al een heel degelijke fiets die ook nog eens mooi kan zijn.

- Carbon frame
- Campa Chorus groep
- Alu stuur en -pen en zadelpen
- Degelijk zadel
- Handgemaakte wielen met 32 of 36 spaken, en de wielen die standaard bij je fiets steken direct verkopen. Of de fm moet er een redelijk bedrag voor aftrekken.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

sportgek1985
Forum-lid

sportgek1985 06 mei 2013 17:22

Heb een nieuwe fietsmeting laten doen en dit is het resultaat:

Afbeelding

Ook uit deze meting blijkt (al is het minder dan eerst gedacht) dat m'n benen kort zijn in verhouding tot mijn bovenlichaam. Zodoende blijf ik denken aan een TREK fiets

Plaats reactie