Alles over vakanties op én met de fiets

za 11 mei 2013 Tecklenburg Rundfahrt

elefantino
Forum-lid

elefantino 06 mei 2013 15:53

Overigens kun je rond Tecklenburg (met name aan de oostkant van het stadje) een rondje van bijv. 140/150 km rijden zonder dat je meer dan een paar honderd meter over het soort wegen die op de foto's hierboven te zien zijn hoeft. Gaat de Rundfahrt wel voornamelijk over de kleinere wegen of is het allemaal van dit soort drukke wegen?

pinarello
Forum-lid

pinarello 06 mei 2013 19:47

elefantino schreef:Overigens kun je rond Tecklenburg (met name aan de oostkant van het stadje) een rondje van bijv. 140/150 km rijden zonder dat je meer dan een paar honderd meter over het soort wegen die op de foto's hierboven te zien zijn hoeft. Gaat de Rundfahrt wel voornamelijk over de kleinere wegen of is het allemaal van dit soort drukke wegen?
Welke drukke wegen zie jij dan? Het is een heel rustig gebied. Een verademing om te fietsen en het gedrag van Duitse automobilisten is super tov fietsers.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 07 mei 2013 07:37

Het drukst is het op de terrassen langs de route... ;)

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 09 mei 2013 21:11

De tweede klim van komende zaterdag!

Afbeelding

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 09 mei 2013 21:15

hier ben ik 2 jaar terug nog omgevallen. Mijn enigste keer ook.

Voor mij ontstond een opstopping door mensen die moesten uitklikken en toen kon ik niet meer op tijd reageren. Gelukkig bleef de schade beperkte tot een klein sneetje op mijn elleboog
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 09 mei 2013 22:23

Hier een filmpje van deze klim, goed te doen hoor, kort maar heftig.
Zaterdag ook van de partij waarschijnlijk met 2 man meer.
Het filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=hTnNbakFR4E" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers are not alone

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 10 mei 2013 23:01

Veel succes en plezier allemaal morgen!
Afbeelding

Triple A
Forum-lid

Triple A 11 mei 2013 18:51

Zeer mooie tocht vandaag. Gelukkig net voor de forse regenbui binnen. Volgend jaar weer.
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 11 mei 2013 18:57

Het was prima fietsweer vandaag, wij hadden maar één buitje om half 1 's middags.

Afbeelding

Zoals gezegd, druk op de terrassen langs de route.

Afbeelding

Maar wij hebben een rustig plekje opgezocht, waar ze zelfs kannetjes koffie serveerden bij de Apfelkuchen mit Sahne.

Afbeelding

Bij de televisietoren was een routesplitsing: de route van 100 kilometer draaide af, de route van 130 en 160 kilometer gingen samen verder.

Afbeelding

En bij het eindpunt een bidon scoren.

Afbeelding

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 11 mei 2013 19:48

walterg schreef: Maar wij hebben een rustig plekje opgezocht, waar ze zelfs kannetjes koffie serveerden bij de Apfelkuchen mit Sahne.
Je krijgt meestal een kannetje in Duitsland?

Wij hebben een mooie fietsdag gehad. Naast het 'buitje om half één (paar spetters maar eigenlijk), kregen we vlak voor het eind van de tocht nog een flinke bui koude regen over ons heen. Maar na 155 droge kilometers kon dat de pret niet drukken.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 11 mei 2013 20:34

_pfw_ schreef:
walterg schreef: Maar wij hebben een rustig plekje opgezocht, waar ze zelfs kannetjes koffie serveerden bij de Apfelkuchen mit Sahne.
Je krijgt meestal een kannetje in Duitsland?

Wij hebben een mooie fietsdag gehad. Naast het 'buitje om half één (paar spetters maar eigenlijk), kregen we vlak voor het eind van de tocht nog een flinke bui koude regen over ons heen. Maar na 155 droge kilometers kon dat de pret niet drukken.
Wij ook, in de laatste 15 a 20km van de 160 ging het voor ons volledig mis. De koude regen, natte wegen en doorweekte kleding maakte het einde nog even zwaarder, maar de dag is verder goed verlopen. Ik kon op de klimmetjes goed door rijden en ben dit jaar wel overal fietsend boven gekomen (ipv omvallen op de Larchenweg)

Het was wel even doorbijten toen wij moesten omkleden bij de auto in de stromende regen, onze parkeerplaats was een weiland, te ver van de sporthal. De kachel in de auto moest even op standje vol!
Afbeelding

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 11 mei 2013 20:56

Ja leuke fietsdag gehad! Na een flinke kwakkelperiode met van alles en nog wat, bvb vorige week nauwelijks gefietst, want zat met een opgezwollen hoofd met dank aan antibiotica :| die voor een kies bedoeld was, had ik er niet veel van verwacht, maar het viel alles mee. Alhoewel ik na 100km niet zo soepel meer bovenkwam, mijn rug vond het echt niet gaaf meer, maar dat komt nog wel, hoop ik ;-). Op het vlakke kon ik nog wel lekker doorrijden.

In het begin gestart met een groepje, maar na een uurtje meldden die ons dat we maar door moesten gaan, toen wat harder doorgereden. Het blijft een mooie omgeving en met een zonnetje erbij en al die bloesem was het goed vertoeven Kwamen nog een bekende tegen die een maatje had die het gas er goed op had, dus daar een tijdje mee/achter gereden. Bij de splitsing gingen zij voor de 130km, net zoals de meesten, want het was erg rustig op de 160. Dus toen samen met peter verder.

Net na de een na laatste klim brak de hemel open, crisis wat koud. In tien minuten helemaal verrot geregend. Maar droge kleren aan, ook een leuke onderneming: zittend in de auto je vastgeplakte natte zooi uittrekken, kreeg mijn schoenen nauwelijks uit :mrgreen: . Verwarming op 26gr en thuis meteen de warme douche in.

Minpuntje vond ik de vele steile, niet altijd even mooie, krengen. Er zijn mooiere klimmen daar. En die larchenweg viel me, na de verhalen hier, alles mee, dat was maar een heel kort ding, tien keer flink harken en je bent er ;-). Niet iedereen inderdaad, een flink aantal schakelden er mooi mis.
~live fast, die young ~

Plaats reactie