Koga of Cannondale; lastige keuze.
Tjsa, voor mij heeft zo'n Koga de uitstraling van Dacia. Dat doet niets af aan de kwaliteit hoor (net zoals dat een Dacia een prima auto is). Om die reden zou ik ook nooit iets van Agu kopen.
Overigens is een Supersix voor 1800 te krijgen. Kwestie van onderhandelen. Pedalen en bidonhouders moeten dus makkelijk wel lukken binnen de 2k. Verzekering zou ik persoonlijk nooit doen, maar wie ben ik.
Overigens is een Supersix voor 1800 te krijgen. Kwestie van onderhandelen. Pedalen en bidonhouders moeten dus makkelijk wel lukken binnen de 2k. Verzekering zou ik persoonlijk nooit doen, maar wie ben ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Google eens: caad10 bicycle review
Probeer dan eens hetzelfde met de koga
De daarop volgende discussie gaat over de waarde van testen maar dat was het topic niet
Probeer dan eens hetzelfde met de koga
De daarop volgende discussie gaat over de waarde van testen maar dat was het topic niet
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Ik zou al mijn eisen en wensen overboord gooien. Fietsen is en blijft een kijksport. Niemand die tegen je zal zeggen: "Zo, jij rijdt op een goede fiets. Die moet vast heel lekker rijden."
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Zolang jij op een koga zit hoef je daar niet bang voor te zijnkilometervreter schreef:Ik zou al mijn eisen en wensen overboord gooien. Fietsen is en blijft een kijksport. Niemand die tegen je zal zeggen: "Zo, jij rijdt op een goede fiets. Die moet vast heel lekker rijden."
Misschien ligt hier wel de basis van het "probleem".kilometervreter schreef:Ik zou al mijn eisen en wensen overboord gooien. Fietsen is en blijft een kijksport. Niemand die tegen je zal zeggen: "Zo, jij rijdt op een goede fiets. Die moet vast heel lekker rijden."
Ik wil gewoon lekker fietsen, gewoon mijn kilometers maken. Ben tenslotte 57, looks e.d. zeggen me niet zo heel veel meer, een fijne goede en lekkere fiets des te meer.
Ik proef toch wel veel vooroordelen, Koga is als Dacia, C'dale kan niet stuk. Het zal best, maar het komt toch wel over als gevoelskwestie. Misschien ben ik te naief en te onervaren, misschien denk ik er inderdaad over vijf jaar ook zo over.
Denk dat ik toch maar zelf op de fietsen probeer te stappen en dan ga kiezen. Koga is al een afspraak, C'dale is toch iets lastiger, maar we doen ons best.
Avatar gebruiker
-
- Forum-lid
- Berichten: 574
- Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34
Testen zeggen niet alles.... Als ik bovenstaande lees denk ik dat je eigenlijk de keuze al hebt gemaakt.
Veel plezier met je nieuwe Caad.
Veel plezier met je nieuwe Caad.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom een CAAD en geen Synapse trouwens? Stuk comfortabeler toeren imho....
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Moet inderdaad nog wel de kanttekening maken dat smaken verschillen.materialist schreef:Zolang jij op een koga zit hoef je daar niet bang voor te zijnkilometervreter schreef:Ik zou al mijn eisen en wensen overboord gooien. Fietsen is en blijft een kijksport. Niemand die tegen je zal zeggen: "Zo, jij rijdt op een goede fiets. Die moet vast heel lekker rijden."
Maar Dacia is ook gewoon objectief een minder merk dan Audi: de gebruikte materialen zijn bijvoorbeeld duidelijk van mindere kwaliteit. Als je in een Dacia stapt dan voel je zelfs als totale autodebiel wel dat dit een el cheapo auto is.havana schreef:Tjsa, voor mij heeft zo'n Koga de uitstraling van Dacia. Dat doet niets af aan de kwaliteit hoor (net zoals dat een Dacia een prima auto is). Om die reden zou ik ook nooit iets van Agu kopen.
Overigens is een Supersix voor 1800 te krijgen. Kwestie van onderhandelen. Pedalen en bidonhouders moeten dus makkelijk wel lukken binnen de 2k. Verzekering zou ik persoonlijk nooit doen, maar wie ben ik.
Voel je dat met fietsen ook? Iedereen kwijlt op de Cervelo's en Pina's van deze wereld, maar hebben deze merken nou ook echt een "Audi sensatie" als je er een rondje op fietst? Volgens mij hangt in de fietswereld alles grotendeels aan elkaar van het imago van het merk.
Ik merk veel posts op a la "dat merk is van mindere kwaliteit" op de fietsforums. Als je dan echter gaat doorvragen waar die mindere kwaliteit hem dan in zit komt er veelal niet echt een sluitend antwoord.
Daar heb je wel gelijk in hoor.
Ik schreef dan ook dat ik een Koga qua imago gelijk vind staan aan Dacia. Elders schrijf ik dat met de kwaliteit van Koga niks mis is.
Dat Pina technisch gezien niks bijzonders is weet iedereen die een beetje verstand van fietsen heeft.
Ik schreef dan ook dat ik een Koga qua imago gelijk vind staan aan Dacia. Elders schrijf ik dat met de kwaliteit van Koga niks mis is.
Dat Pina technisch gezien niks bijzonders is weet iedereen die een beetje verstand van fietsen heeft.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40112
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Kwaliteitsverschil net als bij auto weet ik niet zozeer (alhoewel mijn BMW de eerste 4-6 mnd ook een innige relatie met de dealer had), maar er zit wel heel veel verschil in frames qua gevoel en rijervaring. Uit eerste hand mijn persoonlijke ervaringen:
Storck Scenario: hard, relatief zwaar
Speci SL3 Sworks: knalharde stuiterbak, heel nerveus, zsm verkocht.
Pina Dogma: niet loeihard, maar heerlijke toer-duurrit fiets. Filtert veel trillingen etc weg. Fijnste Pina ooit.
Cdale SuperSix; valt daar weer tussen; stijf, zonder knalhard te zijn, reactief zonder nerveus te zijn. Super allrounder.
Cdale Synapse: fijne toer-geometrie. Verder vind ik het lastig om er echt iets over te zeggen, want de standaard Synapse wordt verpest door een stel zware karrewielen waardoor hij log aanvoelt (2x7dg gehuurd op Gran Canaria). Wielen is verplichte upgrade IMHO.
@havana: moet een fiets technisch bijzonder zijn om lekker te fietsne? Mijn SS en de Dogma zijn twee totaal verschillende fietsen, maar ik kan er geen beter of slechter waardering aan hangen.
Storck Scenario: hard, relatief zwaar
Speci SL3 Sworks: knalharde stuiterbak, heel nerveus, zsm verkocht.
Pina Dogma: niet loeihard, maar heerlijke toer-duurrit fiets. Filtert veel trillingen etc weg. Fijnste Pina ooit.
Cdale SuperSix; valt daar weer tussen; stijf, zonder knalhard te zijn, reactief zonder nerveus te zijn. Super allrounder.
Cdale Synapse: fijne toer-geometrie. Verder vind ik het lastig om er echt iets over te zeggen, want de standaard Synapse wordt verpest door een stel zware karrewielen waardoor hij log aanvoelt (2x7dg gehuurd op Gran Canaria). Wielen is verplichte upgrade IMHO.
@havana: moet een fiets technisch bijzonder zijn om lekker te fietsne? Mijn SS en de Dogma zijn twee totaal verschillende fietsen, maar ik kan er geen beter of slechter waardering aan hangen.
Less is bore