De duitse steenkolen?
Ik mag het hopen dat zonneenergie ook in NL nog belangrijker wordt. Bij deze pleit ik voor meer zon
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Fiets Magazine nr. 3-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Ja dat krijg je met achtereenvolgende kabinetten die duurzame energie wegzetten als een "linkse hobby".havana schreef: Je kan denigrerend doen over Duitse steenkolen, maar Duitsland ligt mijlenver voor op ons qua groene energievoorziening. Daar komt nog eens bij dat Nederland relatief meer kolencentrales heeft dan Duitsland (8 versus 18).
Omdat de opbrengst in de praktijk nog al tegen valt. Wel een mooie reden om een dijk naar de UK te leggen, op een paar plekken een gat erin voor de bootjes en de stromingsturbines en wij kunnen mooie krachttraining doen op de fietschrissiewizzie schreef:Stromingsturbines onder water, dat zou een mooie oplossing zijn. Ik lees er de laatste tijd alleen niets meer over.
havana schreef:Zijn een hoop mensen die de feiten niet kennen.
1. NL importeert nauwelijks kernenergie
2. Windmolens op land draaien niet op subsidie. Off shore en far shore wel.
Voorlopig zal er wereldwijd weinig geïnvesteerd worden in kernenergie. Die hele markt is inelkaar gestort na Fukushima.
havana schreef:Artikel van 2011, dat is gewoon verouderde informatie. Windenergie op land is wel degelijk rendabel. Off shore en far shore niet, stopcontact op zee is gewoon heel duur om aan te leggen.
Wat mij betreft bouwen we heel Flevoland vol, die provincie is toch al zo lelijk dat die paar molens er wel bij kunnen.
Overigens gaan de Duitse zonneboeren binnenkort een harde klap te verwerken krijgen. Ze krijgen dan niet meer de marktprijs voor elke KwH zoals tot voor kort zo was.