Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Apart schakelprobleem Campa 11spd

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 13 mei 2013 11:22

liviolivius schreef:Toevallig in de buurt van Zeist? Ga anders bij Eric/Epbike langs. Als hij het niet kan fixen.
Helaas, twente... Mijn ouders wonen daar wel in de buurt. Maar dat is ook vlakbij Sharkie :mrgreen: . Alleen zei hij dat ik beter gewoon mijn frame in de kliko kon gooien.
~live fast, die young ~

jansen01
Forum-lid

jansen01 13 mei 2013 11:31

Want?
Addict R1

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 13 mei 2013 11:37

jansen01 schreef:Want?
dat was een grapje, hij had ook een keer een Cervelo die hij niet goed schakelend kreeg, lag aan het frame, dus maar weggedaan ;)
~live fast, die young ~

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 13 mei 2013 11:52

Ik weet niet of marc/amclassic-fan nog in Enschede op de Uni zit maar anders hem eens vragen.
What makes the boat go faster?

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 13 mei 2013 12:54

liviolivius schreef:Ik weet niet of marc/amclassic-fan nog in Enschede op de Uni zit maar anders hem eens vragen.
Wie? :lol: ;)

Eerst zelf nog maar eens met andere buitenkabel proberen. Of als iemand nog een ander idee heeft? Ik kan slecht tegen niet werkend spul en zal het oplossen :roll:
~live fast, die young ~

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 18 mei 2013 15:48

Inmiddels bijna een weekje en weer wat knutseltijd verder. Buitenkabel vervangen door een iets langere. Nu schakelt hij iets soepeler maar nog niet top. Tevens de liner ietsje afgeknipt, de liner liep namelijk een paar mm door in de plastic kabelgeleider onder het bracket. En de voorderailleur opnieuw afgesteld.

Op binnenblad prima, buitenblad opschakelen gaat ook prima. Het afschakelen op buiten blad gaat vanaf de 25 tot aan de 19 goed, dan wil hij niet meer. Nog een keer schakelen pakt hij hem wel, maar loopt dan uiteraard niet mooi meer.

Kabels van voor- en achterderailleur kruisen niet in het frame.

Nog iemand tips? of zin in een knutselproject? ;-)
~live fast, die young ~

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 mei 2013 15:54

Shimano / SRAM kopen? Sorry Campafielen, ik kon 't niet laten ;)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 18 mei 2013 19:16

girlinred schreef:Inmiddels bijna een weekje en weer wat knutseltijd verder. Buitenkabel vervangen door een iets langere. Nu schakelt hij iets soepeler maar nog niet top. Tevens de liner ietsje afgeknipt, de liner liep namelijk een paar mm door in de plastic kabelgeleider onder het bracket. En de voorderailleur opnieuw afgesteld.

Op binnenblad prima, buitenblad opschakelen gaat ook prima. Het afschakelen op buiten blad gaat vanaf de 25 tot aan de 19 goed, dan wil hij niet meer. Nog een keer schakelen pakt hij hem wel, maar loopt dan uiteraard niet mooi meer.

Kabels van voor- en achterderailleur kruisen niet in het frame.

Nog iemand tips? of zin in een knutselproject? ;-)
Naar Italie gaan ;) en daar laten afstellen,heb ik ook gedaan door een oude monteur van een profploeg 30min bezig geweest maar pico bello schakelen nu.
Kosten €10,-
(Was daar voor mijn werk)
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 18 mei 2013 19:28

havana schreef:Shimano / SRAM kopen? Sorry Campafielen, ik kon 't niet laten ;)
Mijn Scott weer opbouwen zou dan een betere oplossing zijn.

@nijkie: haha tja, dan moet ik nog even wachten. Maar over 1,5 week bikefit bij oa een ex mechanieker, dus misschien die even lief aankijken :mrgreen:
~live fast, die young ~

mtbfool
Forum-lid

mtbfool 18 mei 2013 20:09

Je kan eens een 0.8 mm elvedes binnenkabel proberen dan is er iets meer ruimte en net wat minder weerstand dat heeft mij al enkele keren geholpen bij Campa 11 speed groepsets

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 20 mei 2013 10:13

Is na het plaatsten van de nieuwe pat gekeken of de pat goed aansluit op het frame en volledig recht staat t.o.v. het wiel). Campa heeft maar een heel beperkte rangen (Sram Red heeft daar ook last van).. Een klein stukje lak op de verkeerde plek en je kunt al een probleem hebben (bij mijn cervelo was het de flex in de veel te dunne pat en dat was uiteindelijk niet naar tevredenheid op te lossen).

Staat de pat niet perfect recht dan aanlegvlak voor montage even goed schoon/lakvrij maken en als dat niet helpt even richten in de werkbank (niet op het frame omdat dat soms minder goed afloopt)

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 20 mei 2013 15:43

Dat is wel een idee Sharkie, zit namelijk een mooie laklaag op, had het idee dat het vorige pat recht was, maar toch maar even de reserve erop gezet om alles uit te sluiten. Lijkt recht te zetten, maar zo maar eens heel kritisch kijken.
~live fast, die young ~

Plaats reactie