Witte banden waar te koop?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- de zwarten
- Forum-lid HC
Doe jezelf een lol en hou de banden zwart, het moet niet te gek worden en je doet jezelf alleen maar tekort door naar een andere kleur te zoeken.
Er zijn enkele uitzonderingen:
goeie gekleurde banden in de uitverkoop;
banden met bruine zijwang (maar dan alleen als de fiets ook een beetje het bekijken waard is).
Veel rijplezier!
Er zijn enkele uitzonderingen:
goeie gekleurde banden in de uitverkoop;
banden met bruine zijwang (maar dan alleen als de fiets ook een beetje het bekijken waard is).
Veel rijplezier!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Wil je dan echt helemaal wit? Wat wil je horen dan? Als je met witte bandjes wil rijden moet je dat gewoon doen. En je keuze niet laten bepalen door anderen. Maar na 1 ritje zien ze er al gebruikt uit hoor...Mijn mtb banden na 1 ritje in de Loonse en Drunense Duinen 2 jaar geleden... Na mijn Alpenvakantie helemaal niet meer schoon te krijgen... En vooral niet meer zo spierwit zoals ze waren. Krijgt toch een beetje een gelige kleur vaak...ramniv schreef:Is er dan niemand hier die op witte banden rijdt?
Maar ik heb toch bijna een jaar op die Geax banden gereden... (Mtb tak van Vittoria).
Je kan ook deze Vredestein Fortezza banden nemen....
Zijn momenteel niet duur bij Mantel. En ik vind het gewoon fijne bandjes, ook ik de regen... (ik rijd gewoon met de zwarte versie ervan overigens).
Maar als je volledig witte bandje kunt vinden, gewoon doen. En dan zie je vanzelf wel of je het ok vind. Het zijn maar banden, en daar maak je toch niet eindeloos gebruik van....
- de zwarten
- Forum-lid HC
Dat bepaal je natuurlijk allemaal zelf, ik geef gewoon mijn (ongezouten) mening... Het mooie aan een forum is dat het kan, en dat je zelf nog altijd beslist wat je zelf wilramniv schreef:Is er dan niemand hier die op witte banden rijdt?
@ de zwarten
En of mijn fiets het aanzien waard is, weet ik niet. Hij wordt hoop ik volgende week geleverd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Voordeel van die Vredestein Fortezza's is, is dat het loopvlak en het deel direct naast de velg zwart is.
Loopvlak wordt snel vies, en ook het vlak direct naast de velgrand (door remstof). Ik denk dat de Vredestein daarom redelijk schoon en mooi zijn te houden, door na elk ritje even met een Andy sopje (o.i.d.) af te soppen... .
Loopvlak wordt snel vies, en ook het vlak direct naast de velgrand (door remstof). Ik denk dat de Vredestein daarom redelijk schoon en mooi zijn te houden, door na elk ritje even met een Andy sopje (o.i.d.) af te soppen... .
- Roycosoepie
- Forum-lid
Ik heb ook Vittorio Rubino witte banden. Wielen worden echt niet geel, blijven mooi wit. Voor recreatief en toertochten goede banden, goed lekbestendig.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb die witte Fortezza's gesponsord gehad, worden gewoon smerig. De 1e bocht die je maakt en 't wit is niet meer wit.Suntoro schreef:Voordeel van die Vredestein Fortezza's is, is dat het loopvlak en het deel direct naast de velg zwart is.
Ik rij zelf met Continental Ultra Sport met wit loopvlak, en dat is na een paar 100km inderdaad erg vaal/grijs, en dat komt ook niet meer goed. Heb van alles geprobeerd (vim, schuurpapier etc), maar het is niet meer weg te krijgen. Dus de volgende keer neem ik waarschijnlijk met alleen een wit wangetje, of geheel zwart.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Banden met een kleurtje zijn overigens maar zelden een goede keuze. Meestal maakt het de boel alleen maar onnodig druk.
Less is bore