Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Witte banden waar te koop?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 mei 2013 14:29

Iig heel erg veel witter dan witte bandjes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 16 mei 2013 14:57

Doe jezelf een lol en hou de banden zwart, het moet niet te gek worden en je doet jezelf alleen maar tekort door naar een andere kleur te zoeken.

Er zijn enkele uitzonderingen:
goeie gekleurde banden in de uitverkoop;
banden met bruine zijwang (maar dan alleen als de fiets ook een beetje het bekijken waard is).

Veel rijplezier!
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 16 mei 2013 20:32

Vaak zijn gekleurde bandjes ook kwalitatief minder aangezien het gekleurde rubber minder grip heeft meen ik wel eens gelezen te hebben. Of dit ook geld voor lekbestendigheid?
No pain no gain, no guts no glory!

ramniv
Forum-lid

ramniv 17 mei 2013 09:49

Is er dan niemand hier die op witte banden rijdt?

@ de zwarten

En of mijn fiets het aanzien waard is, weet ik niet. Hij wordt hoop ik volgende week geleverd.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 17 mei 2013 12:24

ramniv schreef:Is er dan niemand hier die op witte banden rijdt?
Wil je dan echt helemaal wit? Wat wil je horen dan? Als je met witte bandjes wil rijden moet je dat gewoon doen. En je keuze niet laten bepalen door anderen. Maar na 1 ritje zien ze er al gebruikt uit hoor...Mijn mtb banden na 1 ritje in de Loonse en Drunense Duinen 2 jaar geleden... Na mijn Alpenvakantie helemaal niet meer schoon te krijgen... En vooral niet meer zo spierwit zoals ze waren. Krijgt toch een beetje een gelige kleur vaak...

Maar ik heb toch bijna een jaar op die Geax banden gereden... :) (Mtb tak van Vittoria).

Je kan ook deze Vredestein Fortezza banden nemen....
Afbeelding

Zijn momenteel niet duur bij Mantel. En ik vind het gewoon fijne bandjes, ook ik de regen... (ik rijd gewoon met de zwarte versie ervan overigens).

Maar als je volledig witte bandje kunt vinden, gewoon doen. En dan zie je vanzelf wel of je het ok vind. Het zijn maar banden, en daar maak je toch niet eindeloos gebruik van....

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 17 mei 2013 14:16

ramniv schreef:Is er dan niemand hier die op witte banden rijdt?

@ de zwarten

En of mijn fiets het aanzien waard is, weet ik niet. Hij wordt hoop ik volgende week geleverd.
Dat bepaal je natuurlijk allemaal zelf, ik geef gewoon mijn (ongezouten) mening... Het mooie aan een forum is dat het kan, en dat je zelf nog altijd beslist wat je zelf wil ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 17 mei 2013 17:35

Voordeel van die Vredestein Fortezza's is, is dat het loopvlak en het deel direct naast de velg zwart is.

Loopvlak wordt snel vies, en ook het vlak direct naast de velgrand (door remstof). Ik denk dat de Vredestein daarom redelijk schoon en mooi zijn te houden, door na elk ritje even met een Andy sopje (o.i.d.) af te soppen... ;).

Roycosoepie
Forum-lid

Gebruikersavatar Roycosoepie 17 mei 2013 21:50

Ik heb ook Vittorio Rubino witte banden. Wielen worden echt niet geel, blijven mooi wit. Voor recreatief en toertochten goede banden, goed lekbestendig.
Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 mei 2013 11:07

Suntoro schreef:Voordeel van die Vredestein Fortezza's is, is dat het loopvlak en het deel direct naast de velg zwart is.

Loopvlak wordt snel vies, en ook het vlak direct naast de velgrand (door remstof). Ik denk dat de Vredestein daarom redelijk schoon en mooi zijn te houden, door na elk ritje even met een Andy sopje (o.i.d.) af te soppen... ;).
Ik heb die witte Fortezza's gesponsord gehad, worden gewoon smerig. De 1e bocht die je maakt en 't wit is niet meer wit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ramniv
Forum-lid

ramniv 18 mei 2013 11:43

Ok, het loopvlak (of hoe ik dit ook noem) hoeft niet per sé wit te zijn. Ik wil graag een band met zwart en witte accenten. Denk dat dat goed bij de fiets zou passen.

ernste
Forum-lid

ernste 18 mei 2013 22:05

Ik rij zelf met Continental Ultra Sport met wit loopvlak, en dat is na een paar 100km inderdaad erg vaal/grijs, en dat komt ook niet meer goed. Heb van alles geprobeerd (vim, schuurpapier etc), maar het is niet meer weg te krijgen. Dus de volgende keer neem ik waarschijnlijk met alleen een wit wangetje, of geheel zwart.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mei 2013 22:21

Banden met een kleurtje zijn overigens maar zelden een goede keuze. Meestal maakt het de boel alleen maar onnodig druk.
Less is bore

Plaats reactie