Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

racedoc
Forum-lid

Gebruikersavatar racedoc 22 mei 2013 18:23

loos schreef:b.v. sport77 en veel voor de fiets hebben ze
Das grappig loos: gisteren een Gabba SS bij Sport77 besteld in de maat L, helaas niet meer op voorraad. Castelli kan pas weer in het najaar leveren.
Gelukkig was er nog 1 LS in de maat L!

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 23 mei 2013 10:22

brekson schreef: Thx , maar mmmmm 2x een windstopper lijkt me wat veel van het goede....
Ik begrijp je vrees, maar het is van 10 tot 18 graden het enige kledingsstuk dat ik zo ongeveer altijd aan heb, juist vanwege het niet nat worden.
Het is nl. heel licht en dun, en zeer goed vocht transporterend.
Afbeelding

JWi
Forum-lid

Gebruikersavatar JWi 23 mei 2013 19:57

koop het !!!
ik heb het begin van het jaar gekocht (na 7 web shop, van nl tot Italië, benaderd te hebben).

hierboven staat waar om.

Er is 1 nadeel en dat is de maat en je moet het postuur hebben.
het is echt Italiaans.
als je een gezonde Hollandse buik hebt dan kan het knellen.
De trotse eigenaar van een Canyon CF SLX 9.0 SL

tommeke15
Forum-lid

tommeke15 24 mei 2013 14:53

Klopt, ik ben 1.86 lang, weeg zo'n 72 kilo en heb een L nodig. Het shirt is vrij lang, zeker met die flap achterop. Maar dat is juist fijn ivm opspattend water.
Voorheen Tommeke14

elefantino
Forum-lid

elefantino 24 mei 2013 15:58

JWi schreef:koop het !!!
ik heb het begin van het jaar gekocht (na 7 web shop, van nl tot Italië, benaderd te hebben).

hierboven staat waar om.

Er is 1 nadeel en dat is de maat en je moet het postuur hebben.
het is echt Italiaans.
als je een gezonde Hollandse buik hebt dan kan het knellen.
Een gezonde Hollandse buik? :roll:

Je bedoelt zo'n ongezonde barbecue/bierpens (die je bij veel te veel fietsers ziet)? :D

tosstheboss
Forum-lid

tosstheboss 24 mei 2013 19:50

Hoe houd hij zich na enkele keren in wasmachine gewassen te zijn, pasvorm nog goed, kleur vast, nog net zo waterafstotend????
op een waterfiets kom je ook vooruit

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 24 mei 2013 21:10

tosstheboss schreef:Hoe houd hij zich na enkele keren in wasmachine gewassen te zijn, pasvorm nog goed, kleur vast, nog net zo waterafstotend????
geen probleem (ik was wel het jack binnenstebuiten).
Afbeelding

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 27 mei 2013 18:32

Wat betreft maatvoering wel een m aanhouden als je van castelli normaal gesproken ook een maat m shirt hebt of valt deze nog kleiner ? Maw kun je de castelli maattabel aanhouden of klopt die niet ?

teamorange
Forum-lid

teamorange 27 mei 2013 19:31

keetoo schreef:Wat betreft maatvoering wel een m aanhouden als je van castelli normaal gesproken ook een maat m shirt hebt of valt deze nog kleiner ? Maw kun je de castelli maattabel aanhouden of klopt die niet ?
Ik pas toch graag mijn castelli spullen voor ik ze koop...normaal voor de broeken een L , heb ook 2 winterbroeken een L en een XL
Het Gabba shirt is een L en zit als gegoten:
Verder nog....
Heb het dit voorjaar bijna alle dagen gedragen. onder de Gabba draag ik meestal als het koud is 2 zweethemdjes (een met grote gaten en een gewoon castilli of craft onderhemdje)...onder de 10 ° doe ik er zelf nog een gewoon shirt bij aan ,het Gabbashirt heeft afritsbare mouwen,maar meestal rij ik met nano flex armstukken.
Het voornaamste is dat ik het echt nog niet koud heb gehad dit jaar,ondanks de regen en de sneeuw.
Vanaf 15° draag ik hem wel niet meer.
Wassen doe ik met NIKWAX produkten (basewash of de techwash)
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

keetoo
Forum-lid

Gebruikersavatar keetoo 27 mei 2013 22:51

Bedankt voor je reactie, nu nog een winkel vinden die een maatje M heeft liggen en waar ik kan passen, iemand nog een idee voor omgeving brabant waar hij voorradig zou kunnen zijn, al veel afgezocht, maar lijkt overal op te zijn in deze maat in zwart met korte mouw.

sob
Forum-lid

sob 27 mei 2013 23:20

In Uden bij Summum zou je kunnen proberen,als je wil kan ik morgen wel even langs gaan en kijken of ze er nog eentje hebben.

Triple A
Forum-lid

Triple A 28 mei 2013 07:53

keetoo schreef:Bedankt voor je reactie, nu nog een winkel vinden die een maatje M heeft liggen en waar ik kan passen, iemand nog een idee voor omgeving brabant waar hij voorradig zou kunnen zijn, al veel afgezocht, maar lijkt overal op te zijn in deze maat in zwart met korte mouw.
Math salden limbricht had er vrijdag nog 1 hangen
Specialized S-works Tarmac Etap
Specialized Crux X1

Plaats reactie