Ook een mooie dag gehad. De 175 km gereden, heerlijk weer, goed georganiseerd en nergens te druk. Wellicht omdat we relatief vroeg zijn gestart, maar ik had AGR toestanden verwacht... Bleek dus alleszins mee te vallen.
Volgend jaar weer? Jawel.
Limburgs Mooiste 2013
Na jaren mee gedaan te hebben op de weg nu maar eens 70 km moddertrappen gedaan. Best wel zwaar met al die zachte grond en gladde stenen maar ik heb me vermaakt.
Enig minpunt was het parkeren. Vanaf de snelweg stonden we stil en hebben we er precies 55 minuten over gedaan om uiteindelijk een parkeerplek te kunnen vinden. Ik weet we zijn niet de enige maar hier baalde ik wel van.
Maar goed eenmaal op weg was het genieten van het mooie weer, waarschijnlijk de mooiste dag van de week want zondag was het weer bar en boos.
Enig minpunt was het parkeren. Vanaf de snelweg stonden we stil en hebben we er precies 55 minuten over gedaan om uiteindelijk een parkeerplek te kunnen vinden. Ik weet we zijn niet de enige maar hier baalde ik wel van.
Maar goed eenmaal op weg was het genieten van het mooie weer, waarschijnlijk de mooiste dag van de week want zondag was het weer bar en boos.
-
- Forum-lid
Zaterdag de 175km gedaan. Stonden op de camping dus we zaten om 07.30 al op de fiets. Was wel knap koud (2graden volgens mijn Garmin>., maar schitterende plaatjes van de omgeving met een mooie ochtend nevel in de dalen. Rond Gulpen kwamen wat routes samen en was het druk. De rest van de route lekker rustig rondgefietst.
Overigens bij De afdaling naar Teuven over een heel slechte weg was iemand de bocht uitgevlogen. Er stonden reeds hulpverleners bij. Op zich was er wel goed gewaarschuwd door de organisatie met borden en seingevers. Weet iemand of het nog goed afgelopen was met die persoon.
Overigens bij De afdaling naar Teuven over een heel slechte weg was iemand de bocht uitgevlogen. Er stonden reeds hulpverleners bij. Op zich was er wel goed gewaarschuwd door de organisatie met borden en seingevers. Weet iemand of het nog goed afgelopen was met die persoon.
Ik heb de 135km gedaan. Althans: op 99km klapband, na die provisorisch te hebben gemaakt met een briefje ban 20 reed ik een tijd lang in mijn eentje ( was om 11u gestart). Begon hem een beetje te knijpen, dus ik dacht mijn verlies te nemen en de korte route naar de finish te nemen, bleek verdorie maar 1 km korter dan de officiële route....
Wel een erg mooie tocht gereden. Veel mooier dan de rit van vorig jaar.
Wel een erg mooie tocht gereden. Veel mooier dan de rit van vorig jaar.
I find your lack of faith disturbing
-
- Forum-lid
Wij deden met een groepje de Blauwe route 115. Hier en daar wel wat druk, maar al met al een mooie route om te rijden. Uitpijling en verzorging was prima in orde. Regelmatig werd gewaarschuwd voor gevaarlijke punten en afdalingen, maar toch was het goed dat ik de afdaling van de Fromberg/Afvaartweg al kende want door het hoge bermgras was de hele kruising met de vijfbundersweg/Vrakelbergerweg totaal niet zichtbaar. Ik zag dat enkele anderen daar toch nog werden verrast door die kruising, en uit eerdere ervaringen weet ik dat er vanaf de Vrakelbergerweg wel eens autos of fietsers met grote vaart over die kruising kunnen razen. Ik hoop dat het daar (en elders) de hele dag zonder ongelukken is verlopen.
Het weer werkte in ieder geval heel goed mee zaterdag, gisteren was het tijdens mijn rondje bij Nijmegen een stuk minder fraai helaas.
Het weer werkte in ieder geval heel goed mee zaterdag, gisteren was het tijdens mijn rondje bij Nijmegen een stuk minder fraai helaas.
-
- Forum-lid
Klopt, de Eyserbosweg af en aan de andere kant van het dorp de kruisberg weer op. Was weer eens een andere ervaring
-
- Forum-lid
Klopt, wij vertrokken om 8:30 uur vanuit Elst en de regen kwam inderdaad vooral in het laatste uurtje / na 14:00 uur naar beneden. Maar we hebben er niet minder van genoten hoor, was een mooi tochtje !sob schreef:^^ Dan heb je zeker s middags gefietst? Ik was om 13.15 terug en heb geen regen gehad in Nijmegen en omgeving.