Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ratel in achter derailleur

kobro
Forum-lid

Gebruikersavatar kobro 24 aug 2013 07:52

IWC schreef:
kobro schreef:Ik heb een Campa centaur Compact 10 speed
Nu heb ik de achter derailleur afgesteld en alles werkt goed
Het schakelen verloopt soepel
Alleen op het 1 na en 2 na kleine tandwiel zit er een rateltje in en is niet weg te krijgen
Kan iemand mij aangeven waar ik dit moet zoeken?
laat eens checken of de rechterpat of eigenlijk het oog waar derailleur gemonteerd is nog recht is

Het padje is recht
Deze was ook met de groep nieuw gemonteerd
En opnieuw afstellen heeft geen zin het lijft nog steeds
op de 2 grote achter en de 2 kleine achter ook met een rechte ketting
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 aug 2013 08:44

Loopt je derrie achter wel soepel,ik doe soms beetje naaimachine olie op de scharnierende delen.
Mss heb je hier iets aan http://www.maesivo.be/index.php?option= ... &Itemid=57
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

paul ulrix
Forum-lid

paul ulrix 24 aug 2013 15:08

Crimefighter schreef:Ik heb hierover een gelijke vraag. Ik rijd met de nieuwe 11 speed ultegra (het is wel mijn eerste koersfiets). Wanneer ik hem op de voorlaatste kleine tand leg ratelt hij. Nog harder ratelt hij op de kleinste tand. Wanneer ik vraag aan mijn fietsmaker of dit normaal is zegt hij "ja". Ik zou dan over moeten schakelen naar het grootste blad vooraan daar de ketting anders te schuin ligt. Ik stel me nu enkel de vraag wat ik dan heb aan een 11 speed als je deze niet kan gebruiken ? Is dit correct ?
Ja, vanaf een bepaalde versnelling overlappen de verhoudingen op binnen en buitenblad.
Als voorbeeld : als je nu een compact hebt met 34 en 50 voorblad, en vanachter een 12-25 cassette, dan is de 34-14 bijna hetzelfde als een 50-21, kleiner als 34-14 schakelen op het binnenblad, en groter als 21-50 op het buitenblad heeft dan weinig zin. Het kan wel, maar het geeft meer slijtage.

Plaats reactie