Advies wielen
1,86 en 61 kg, geen wonder dat je niet graag met veel wind fietst.
Lichte lage velgen is voor jou aan te raden, het voordeel van hoge velgen is vooral optisch en psychologisch.
Zeker t.b.v. (lange) beklimmingen (en dus ook lange afdalingen) zijn Campa Eurus een no-brainer, doen dus.
Lichte lage velgen is voor jou aan te raden, het voordeel van hoge velgen is vooral optisch en psychologisch.
Zeker t.b.v. (lange) beklimmingen (en dus ook lange afdalingen) zijn Campa Eurus een no-brainer, doen dus.
En de profs dan? Ze zullen beter kunnen dalen.sorcees schreef:1,86 en 61 kg, geen wonder dat je niet graag met veel wind fietst.
Lichte lage velgen is voor jou aan te raden, het voordeel van hoge velgen is vooral optisch en psychologisch.
Zeker t.b.v. (lange) beklimmingen (en dus ook lange afdalingen) zijn Campa Eurus een no-brainer, doen dus.
Je kan ook 20mm of 24mm laten spaken Full carbon met basalt remvlak zit je op +/-1350gr.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Ik wil het liefste gewoon lichte velgen, die ook nog aerodynamisch zijn. Ik weet wel dat hoge velgen bij 30 km/h niet veel verschil maken, maar in wedstrijden gaat het vaak genoeg tegen de 50 en dan maakt het wel degelijk verschil. Ik ben alleen bang dat met mijn gewicht hogere velgen voor problemen zorgen in snelle afdalingen (en dan vooral tijdens vakanties). Zit er dus een beetje tussenin.
Is het dan zo extreem in een afdaling dat ik (61kg) met hoge (50mm) velgen een verhoogde kans loop om een schuiver te maken?
Is het dan zo extreem in een afdaling dat ik (61kg) met hoge (50mm) velgen een verhoogde kans loop om een schuiver te maken?
- xavierbert
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06 jun 2013 12:03
Het keramische remvlak zorgt er juist voor dat je een kortere remafstand en dus grotere remkracht hebt. Bij droog weer én bij regen.
Waarom haasten als je ook kan genieten?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Alleen wanneer er wat wind staat(windkracht 4 tot 5) heb je kans om door zo'n windvlaag van je fiets gerukt te worden. Vooral die windvlagen zijn onvoorspelbaar en met jouw vlieggewicht en toch redelijk groot oppervlak heb je daar meer kans op.
Ik ben een stukje kleiner en 10 kg zwaarder en wanneer het dan zo waait, zelfs op het vlakke, steek ik liever m'n lage wielen dan de 38 mm of 50mm. Ook voertuigen, bus of vrachtwagen, die dan langs komen rijden zorgen voor de nodige verplaatsing van wind en dan heb je iets meer rijbaan nodig. En je stuur stevig vasthouden op die momenten!
Ik ben een stukje kleiner en 10 kg zwaarder en wanneer het dan zo waait, zelfs op het vlakke, steek ik liever m'n lage wielen dan de 38 mm of 50mm. Ook voertuigen, bus of vrachtwagen, die dan langs komen rijden zorgen voor de nodige verplaatsing van wind en dan heb je iets meer rijbaan nodig. En je stuur stevig vasthouden op die momenten!
Neem deze dan http://www.mantel-bikeparts.nl/lightweight-standard-iiiDennis31 schreef:Ik wil het liefste gewoon lichte velgen, die ook nog aerodynamisch zijn. Ik weet wel dat hoge velgen bij 30 km/h niet veel verschil maken, maar in wedstrijden gaat het vaak genoeg tegen de 50 en dan maakt het wel degelijk verschil. Ik ben alleen bang dat met mijn gewicht hogere velgen voor problemen zorgen in snelle afdalingen (en dan vooral tijdens vakanties). Zit er dus een beetje tussenin.
Is het dan zo extreem in een afdaling dat ik (61kg) met hoge (50mm) velgen een verhoogde kans loop om een schuiver te maken?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.