Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fietsmetingen geven geen uitsluitsel?

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 04 jul 2013 16:23

Abdel schreef:. . .
Omdat ik bij een langere tocht last krijg van slapende handen en pijn in mijn onderrug zouden dit wel eens het betere alternatief kunnen zijn.
Deze tekst verteld dat je al een fiets hebt?
Maar verder zie ik geen enkele info over je huidige fiets en afstellingen daarvan. Dat is echter juist een uitstekend uitgangspunt. Kijk hoe je nu op die fiets zit en waar je kunt optimaliseren en zo weet je redelijk in te schatten wat voor jou de juiste geometrie gaat zijn.

Abdel
Forum-lid

Abdel 04 jul 2013 19:50

Ok, als dit helpt; ik heb zeker nog geen nieuwe fiets. Mijn huidige fiets is een aluminium Bulls Racepro 600 in de maat 62 en met een drop van 10 cm. dit is ook de fiets die de klachten aan onderrug en handen veroorzaakt. Dat maakt het ook meteen lastig om dit te gebruiken als basis voor een goede geometrie of kan ik concluderen dat een hoger balhoofd en langere bovenbuis de problemen zouden moeten oplossen?

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 05 jul 2013 20:28

Je begrijpt me niet helemaal. Eigenlijk heb je juist een goed uitgangspunt.
Je hebt een fiets maar ervaart wat problemen.
Tracht uit te vinden wat er aan je huidige fiets veranderd zou moeten worden om je problemen te elimineren. Dus een zaak voor jou uit te vinden wat precies je klachten veroorzaakt

Bijv kortere bovenbuis en/of langer balhoofd nodig of nog andere eigenschappen van de huidige fiets die je eigenlijk anders zou willen. Met je huidige fiets en de veranderingen virtueel in gedachten kun je juist tot de meest geschikte geometrie en eigenschappen komen waaraan je nieuwe fiets zou moeten voldoen.

Plaats reactie