Keuze hardtail 29-er
-
- Forum-lid HC
Ik lees iedere keer Fox vork, maar om welke gaat het? Tegenwoordig zit er nl veel verschil tussen een Evolution, Performance en een Factory (waar de laatste de beste is)
De laagste 2 moeten het met oudere onderdelen doen. Dus een evolution Fox is niet beter dan BV een Reba.
Ik denk dat een hoop mensen zich daar tegenwoordig in vergissen.
De laagste 2 moeten het met oudere onderdelen doen. Dus een evolution Fox is niet beter dan BV een Reba.
Even plagensjoerdth schreef:Nu blijven er dus 3 over die mijn voorkeur hebben, op volgorde van begeerlijkheid:
- Focus
- Merida
- Bulls
http://www.klamerwielersport.nl/index.p ... wentyniner
Kun je je fiets helemaal zelf samenstellen met de onderdelen die jij er op wilt.
Ik weet 't; het is een zijstapje maar wel leuk
Als je een beetje in de buurt woont is een bezoekje aan zijn winkel zowiezo al een avontuur op zich. Echt de moeite waard
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
Ha, leuk een medezoeker, plaats gerust al je bevindingen hier, anders ben ik bang dat ik nog in een monoloog vervalharrie schreef:Heel toevallig kijk ik zelf ook naar een nieuwe 29er in deze prijsklasse.
Racy positie vind ik wel goed denk ik, die fiets.com is een top tip wat mij betreft, want dat is nou eens een zaak die wel op goede afstand ligt voor mij.De Sensa Merano TNT Pro ziet er ook goed uit. Helemaal XT en Reba vork. Bij Fiets.com op dit moment 1339. Maar heeft door het smalle en laag geplaatste stuur wel een heel racy zitpositie. Ik zit liever iets comfortabeler. Het frame van de Sensa is wel prachtig afgewerkt.
Nog even bekeken, maar die kunnen mij echt niet bekoren.En dan voel ik ook nog wel wat voor de Xtrail 29er XT van €999.Zeer scherpe prijs en mooie groep. Frame in mijn ogen wat minder mooi, maar lijkt mij wel sterk.
Ik heb online gekeken naar felt en on- en offline naar scott canondale en specialized, allemaal less value for money en de frames van scott en canondale vind ik in deze prijsklasse ronduit lelijk afgewerkt.En dan is er nog een legertje Amerikanen, maar die vind ik te duur en kwalitatief niet altijd even overtuigend.
Eerlijk gezegd dacht ik dat float gewoon het type was en dat de reba van vergelijkbare kwaliteit was, die wijsheid heb ik uit het beginnerstopic van het mountainbike forum. Als ik bijvoorbeeld op de site van focus kijk staat er 'fox float rl 100mm' verder niks. Maar ik weet ook niet of die verschillen tussen de verschilende floats dusdanig zijn dat ik dat nu voor mijn eerste mtb moet meenemen?japiecarbon schreef:Ik lees iedere keer Fox vork, maar om welke gaat het? Tegenwoordig zit er nl veel verschil tussen een Evolution, Performance en een Factory (waar de laatste de beste is)
Ik woon niet in de buurt maar ik ben binnenkort wel in de buurt, wellicht even een mail die kant op sturen om te kijken wat mogelijk is binnen het budget.Kun je je fiets helemaal zelf samenstellen met de onderdelen die jij er op wilt.
Ik weet 't; het is een zijstapje maar wel leuk
Als je een beetje in de buurt woont is een bezoekje aan zijn winkel zowiezo al een avontuur op zich. Echt de moeite waard
*edit*
Geen mailadres op hun website, beetje kansloos vind ik dat eigenlijk. Op de gok een mailtje gestuurd naar info@ geen bounce gehad dus misschien geluk.
-
- Forum-lid HC
Dat dacht ik al. Ik bedoel er dan ook mee, staar je niet blind op een Fox vork.
- opperhoofd
- Forum-lid
In november ben ik naar een testdagin Velp geweest en heb daar meerdere 29-ers getest, allen carbon hardtail.
Trek Superfly
Giant XTC
Ridley Ignite
Merida Big Nine
De XTC was voor mij de winnaar, wat een heerlijke fiets! Sinds begin dit jaar heb ik dan ook die bike maar dan de alu versie. De afmontage met SLX/XT is prima en voldoet voor iedere fanatieke fietser. Het is dat ik het leuk vindt de bike eigen te maken / vanalles te veranderen anders zat het er nog op.
Aan je reacties te lezen vind je het heel belangrijk hoe een fiets er uit ziet. Ga eens testen en voelen wat je bevalt en van daaruit verder.
Trek Superfly
Giant XTC
Ridley Ignite
Merida Big Nine
De XTC was voor mij de winnaar, wat een heerlijke fiets! Sinds begin dit jaar heb ik dan ook die bike maar dan de alu versie. De afmontage met SLX/XT is prima en voldoet voor iedere fanatieke fietser. Het is dat ik het leuk vindt de bike eigen te maken / vanalles te veranderen anders zat het er nog op.
Aan je reacties te lezen vind je het heel belangrijk hoe een fiets er uit ziet. Ga eens testen en voelen wat je bevalt en van daaruit verder.
Dat zal ik zeker niet doen, bij de modellen heb ik gewoon gezet welke vork erbij zit en zoals gezegd had ik de Fox Float (welke dan ook) en de Reba op ongeveer gelijke hoogte staan qua kwaliteit op basis van wat ik heb gelezen. Dat gaat dus niet op basis van details, want ik heb nog te weinig mtb ervaring om op dat vlak voorkeuren te hebben. Misschien lijkt het dat ik mij op de float focus omdat deze gewoon wat meer voorkomt bij mijn shortlist.japiecarbon schreef:Dat dacht ik al. Ik bedoel er dan ook mee, staar je niet blind op een Fox vork.
Maar de bevindingen zijn dus dat ik voor mijn budget een Fox float óf een Rock Shox (wat ik overigens een enorme k*t naam vind met een nog ergere spelling ) Reba kan krijgen met een (bijna) volledige XT groep.
De XTC is ook een optie, gezien die bij dezelfde LBS staat als die de Bulls heeft. Die Bulls ga ik sowieso even op rijden en ik denk dat ik dan inderdaad ook een rondje op de XTC ga. Maar die XTC heeft voornamelijk Deore afwerking geen SLX en alleen een XT achterderrie, dat lijkt mij een beetje een marketing truc. Dus voor dezelfde prijs als de Bulls 2 stapjes minder en dacht dat de FM ook zei dat de Bulls beter wielen heeft. Dan moet dat frame wel verdomd goed zijn om dat te compenseren. Aan de andere kant als de Bulls shit zit en de Giant als gegoten zal de keuze idd op de giant vallen.opperhoofd schreef: De XTC was voor mij de winnaar, wat een heerlijke fiets! Sinds begin dit jaar heb ik dan ook die bike maar dan de alu versie. De afmontage met SLX/XT is prima en voldoet voor iedere fanatieke fietser. Het is dat ik het leuk vindt de bike eigen te maken / vanalles te veranderen anders zat het er nog op.
Niet héél belangrijk, maar zeker niet onbelangrijk, de Merida en de Focus op de shortlist vind ik matig mooi, maar staan nu bovenaan vanwege de onderdelen.opperhoofd schreef: Aan je reacties te lezen vind je het heel belangrijk hoe een fiets er uit ziet. Ga eens testen en voelen wat je bevalt en van daaruit verder.
- opperhoofd
- Forum-lid
IMHO liever een frame dat me "gegoten zit" met iets mindere onderdelen dan een "kutfiets" met volledige XT afmontage. De mix van groepsonderdelen is inderdaad een marketing truc.
Wil je per se een 2013 model? De link toont de 29er 2. Indien overjarig valt de 29er 1 in jouw prijsklasse en beter vergelijkbare onderdelen.
Wil je per se een 2013 model? De link toont de 29er 2. Indien overjarig valt de 29er 1 in jouw prijsklasse en beter vergelijkbare onderdelen.
Uit welk jaar hij is zal me een worst zijn (tot op zeker hoogte natuurlijk ), maar in dit geval kaart ik die aan omdat ik deze bij mijn LBS heb zien staan en daar dus op kan rijden. Ik ben het 2012 model zelf niet tegen gekomen met zoeken, dus als je er een link oid van hebt hou ik mij aanbevolen.
De XTC composite 29er 3 is bij Vos en Salden trouwens € 1359,-
De XTC composite 29er 3 is bij Vos en Salden trouwens € 1359,-
Dacht ik je gisteren een beetje te kietelen met die link van Klamer; hoor ik vandaag opeens dit op de autoradio:
http://www.klamerwielersport.nl/adverte ... 130618.jpg
Dit doet hij 1 à 2 keer per jaar.....
Misschien kun je hier je voordeel mee doen.
http://www.klamerwielersport.nl/adverte ... 130618.jpg
Dit doet hij 1 à 2 keer per jaar.....
Misschien kun je hier je voordeel mee doen.
Training is like fighting with a gorilla....
Klamer even gebeld, maar als je zeker zijn dat je iets wilt hebben dat past moet je om 7 uur (hij gaat om 10 uur open) voor de deur staan zegt hij en dan meteen pakken wat je wilt hebben, dus zonder te proberen. En aangezien ik malle Eppie niet ben ga ik niet om 5 uur de deur uit in de hoop dat ik dan om 10 uur een fiets in mijn maat kan pakken zonder hem te kunnen proberen, dan is het namelijk evengoed nog een dure gok.
Ondertussen kreeg ik een telefoontje van mijn LBS dat hij de Bulls Bushmaster kan aanbieden voor 1599, die tov de copperhead betere wielen heeft en een Reba vork ipv een recon. Verder had hij nog de Koga team en de Scott scale 950 voor rond de 1500. Maar die lijken me allebei net wat minder.
Ondertussen kreeg ik een telefoontje van mijn LBS dat hij de Bulls Bushmaster kan aanbieden voor 1599, die tov de copperhead betere wielen heeft en een Reba vork ipv een recon. Verder had hij nog de Koga team en de Scott scale 950 voor rond de 1500. Maar die lijken me allebei net wat minder.