Ontploffende binnenbanden
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dit is voor mij de druppel om voorlopig niet voor Stan velgen te kiezen. Teveel verhalen van mensen om mij heen die het zelf hebben meegemaakt.
Less is bore
Dan toch maar een positief geluid over de Stan's Notubes.... Ik rij nu een maand of twee zonder problemen met een setje 340's, gebouwd door WheelTec. Wel i.c.m. Vredestein Fortezza's en met standaard biba's. Bij montage inderdaad goed opletten dat de binnenband niet klem zit (zoals altijd natuurlijk....) en goed hard oppompen. Bij ongeveer 8 bar begint de band te ploppen en zet zich strak in de velgrand. Ik blijf sowieso ver weg van die ultralichtsuperthinextrafeelingbinnenbandjes.......
Laatst gewijzigd door edwin01 op 20 jun 2013 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 27 jul 2012 10:00
Ik had dus ook problemen met de Conti's in combinatie met Stan's 400 velgen.
Ik heb eerst Schalbe zx banden gemonteerd met zeepsop, die vond ik er al mooier op liggen. Paar honderd km gereden zonder problemen.
Nu liggen er Vittoria cx sc op in combinatie met Michelin latex binnenbanden en die liggen er echt goed op (ook met zeepsop best lastig om ze er op te leggen). Ik heb niet het idee dat ik hier nog problemen mee krijg, verder lopen de wielen prachtig, dus nu buitengewoon tevreden!
ben trouwens benieuwd naar je wielbouwer: forcewheelz, wheel-tec, bikeboosting.....
Ik heb eerst Schalbe zx banden gemonteerd met zeepsop, die vond ik er al mooier op liggen. Paar honderd km gereden zonder problemen.
Nu liggen er Vittoria cx sc op in combinatie met Michelin latex binnenbanden en die liggen er echt goed op (ook met zeepsop best lastig om ze er op te leggen). Ik heb niet het idee dat ik hier nog problemen mee krijg, verder lopen de wielen prachtig, dus nu buitengewoon tevreden!
ben trouwens benieuwd naar je wielbouwer: forcewheelz, wheel-tec, bikeboosting.....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13743
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
@ alp duez, welk velglint heb je en hoeveel lagen liggen er in je velg.
Er worden standaard twee lagen geadviseerd van het yellowtape en drie lagen bij een gp4000s.
Er worden standaard twee lagen geadviseerd van het yellowtape en drie lagen bij een gp4000s.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Net terug uit de Alpen, van de Marmotte. De Notubes gemonteerd met 23 mm banden. Nog een rit van 60 km mee gereden in NL, geen probleem. Bij Allemont, waar ik op de camping zit, draaide ik de stuwdam op en kabam. Ontplofte achterband. Andere wielen gestoken, maat had ksyrium elites mee. In afdaling La Berarde op recht stuk klapband voor. Dus een ander wiel gestoken voor Marmotte, een fulcrum R1. In afdaling Glandon ging het mis. Op een recht stuk met 60 een klapband. Keihard op mn plaat, einde Marmotte en einde wiel. De banden hadden allemaal minder dan 8 druk en bij alle drie de wielen praktisch nieuwe Continental 4000s banden. Bij de EHBO post ook veel anderen met klapband gezien. Op één na allemaal 4000s banden. Snap er geen zak van. Bij mij was het niet oververhit, de druk niet te hoog en de remblokken goed afgesteld. Ik baal enorm want had met startnummer 1855 bijna de kopgroep achterhaald. Toch ben ik ook blij dat de klapband niet bij de hairpins gebeurde. Er is iemand met de heli afgevoerd (schedelbasisfractuur?). Inmiddels contact gehad met continental. Ga de wielen/banden naar ze opsturen en ze gaan de boel nakijken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40121
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als eerste wat een baalweek zeg. Hopelijk niet teveel lichamelijke schade?
Ik vrees botte pech wat de banden betreft. Met uitzondering van de Notubes hoor je nooit van problemen met de Gp4000s. Maar wat balen zeg. 1 ding weet ik zeker; geen Stans voor mij. Dit hoor je te vaak .
Ik vrees botte pech wat de banden betreft. Met uitzondering van de Notubes hoor je nooit van problemen met de Gp4000s. Maar wat balen zeg. 1 ding weet ik zeker; geen Stans voor mij. Dit hoor je te vaak .
Less is bore
Heftige ervaring,gelukkig heb je het er nog redelijk goed vanaf gebracht.alpdhuez53:15 schreef:Net terug uit de Alpen, van de Marmotte. De Notubes gemonteerd met 23 mm banden. Nog een rit van 60 km mee gereden in NL, geen probleem. Bij Allemont, waar ik op de camping zit, draaide ik de stuwdam op en kabam. Ontplofte achterband. Andere wielen gestoken, maat had ksyrium elites mee. In afdaling La Berarde op recht stuk klapband voor. Dus een ander wiel gestoken voor Marmotte, een fulcrum R1. In afdaling Glandon ging het mis. Op een recht stuk met 60 een klapband. Keihard op mn plaat, einde Marmotte en einde wiel. De banden hadden allemaal minder dan 8 druk en bij alle drie de wielen praktisch nieuwe Continental 4000s banden. Bij de EHBO post ook veel anderen met klapband gezien. Op één na allemaal 4000s banden. Snap er geen zak van. Bij mij was het niet oververhit, de druk niet te hoog en de remblokken goed afgesteld. Ik baal enorm want had met startnummer 1855 bijna de kopgroep achterhaald. Toch ben ik ook blij dat de klapband niet bij de hairpins gebeurde. Er is iemand met de heli afgevoerd (schedelbasisfractuur?). Inmiddels contact gehad met continental. Ga de wielen/banden naar ze opsturen en ze gaan de boel nakijken.
Bij alle klapbanden had je normale binnenlanden?
Laat effe horen hoe conti er overdenkt?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Jaren geen problemen gehad met 4000(s) banden. Dit jaar is er volgens mij een serie op de markt die niet goed is. Zelf een klapband gehad, bij ons op de club ook 2 klapbanden gezien. Zelfde verhaal: goed gemonteerd, goed afgestelde remblokken, geen rare acties. Allemaal een scheurtje in de wang van de band waardoor de buitenband naar buiten kwam, met een klapband tot gevolg.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Scheurtje in de wang van de band heeft meestal niets met een productie fout te maken, gewoon in een bocht een steentje raken. Banden moeten als maar lichter worden en dat gaat vooral ten kosten van de dikte en stevigheid van de wangen.
Maar misschien is Conti dit jaar te ver gegaan met het lichter maken van de GP4000S banden, ik heb er ook 2 in korte tijd kapot gereden in de wang.
Maar misschien is Conti dit jaar te ver gegaan met het lichter maken van de GP4000S banden, ik heb er ook 2 in korte tijd kapot gereden in de wang.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Alle wielen van mij waren gemonteerd met normale binnenbanden, die met de laatste klapband met een Continental binnenband. Wat het probleem is weet ik niet, alleen opvallend dat er zoveel klapbanden waren met de conti's. Bij de klapband met de Equipe zag ik geen beschadiging aan de buitenband. Ik heb er een nieuwe ingestoken en ben op 5 bar erg voorzichtig weer teruggereden. De band van de crash tijdens de Marmotte ligt finaal aan diggelen dus daar is het denk ik niet meer te achterhalen of de wang beschadigd is geraakt. Zal laten weten wat de reactie van Continental is. Ondertussen op zoek naar een goed alternatief voor oa de criteriums.