Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Boodschappenkar voor achter op de fiets.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 25 jun 2013 03:44

Ik wil je niet afzeiken maar ik vind het 3keer niks moet ik zeggen.

Waarom zou ik een wagentje op sta-hoogte willen?
Het is gewoon een houten fietstas, een beetje ala Flintstones. :)

Ik zie eigenlijk alleen maar nadelen.

Te zwaar
Te statisch
Te volumineus

Als ik boodschappen ga doen dan neem ik een stevige boodschappen tas die is licht in gewicht en vouw ik gewoon op. In die tas heb ik nog een paar stevige plastic boodschappen tassen, voor als ik een extra tas nodig heb. Als ik boodschappen heb gedaan dan hang ik ze daarna aan het stuur en fiets ik er gewoon mee naar huis.

Die tassen zijn flexibel waar het gaat om volume. Zaken die kwetsbaar zijn doe ik in een aparte tas. Zo komen ze minder in beknelling.

Thuisgekomen moet ik een paar trappen op. Zo'n houten bakwagen is helemaal niet handig om over een trap mee te zeulen. Bovendien onevenredig en onnodig zwaar. Dan als ik klaar ben vouw ik de tas gewoon op en neemt weinig tot geen plaats in. Die bakwagen is een sta in de weg.

Waarom zou ik naar de bouwmarkt moeten gaan en het wiel opnieuw proberen uit te vinden?

Winkeliers zullen ook niet erg blij worden van al die zelf gemaakte wagentjes in hun winkels. Te ondoorzichtig, het bevorderd diefstal of "vergeten" van goederen.

rinke
Forum-lid

rinke 25 jun 2013 08:20

Kan me vinden in de meeste argumenten van GoldenRatio maar het idee vind ik ansich wel geweldig leuk :) Zie echter de voordelen niet opwegen tegen de vele nadelen en dan met name de opberggrote van zo'n bak. Niet iedereen heeft zoveel ruimte..
Oftewel uit de vele kritieken kan je nog weer zat verbeterpunten halen:
- lichter maken van de bak
- starvolume vervangen voor flexibel volume (bijv. de zijkanten niet van triplex maar van flexibele stof)
- opbergvolume (maak 'm inklapbaar).

Al met al lekker verder gaan en volgend seizoen met het beste idee van Nederland meedoen ;)
Succes!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 25 jun 2013 08:44

Mooi project, net als het amfibi-project en het mobiele werkplaats project. In mijn ogen zijn het alledrie zeer onpraktische oplossingen voor een niet bestaand probleem, dat wel, maar dat zegt natuurlijk niets over het vakmanschap en de lol die er in de projecten is gaan zitten, toch?

@TS (als deze zich inmiddels niet heeft laten wegjagen). Wat is precies je doel van deze projecten? Is het inderdaad vooral lekker bezig zijn, of streef je ook daadwerkelijk een commercieel doel na bijvoorbeeld?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 25 jun 2013 09:29

Voordeel van dit ontwerp is wel dat je altijd aanspraak hebt bij en in de supermarkt; dat als ik je tegenkom je twee opwaarts gerichte duimen tegemoet mag zien.
Dit ontwerp valt binnen de categorie chindogu.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 25 jun 2013 10:29

nijkie schreef:Mooi gemaakt...is er ook een ondiepe heren uitvoering waar alleen mijn repen en gelletjes in hoeven.rest haalt mijn vrouw maar met de auto...heeft start-stop systeem ook eco vriendelijk.
:lol: :lol: nou ja!

Ik vind het een leuk idee maar zoals het nu is niet echt werkbaar, om redenen die al zijn genoemd. Te lomp, te zwaar, waar laat je het karretje. Voor wie is dit eigenlijk bedoeld? En kan je dan niet beter gewoon een bakfiets nemen?
Maar als ik het langs zie fietsen krijg je van mij ook de thumbs up.
Bertoa schreef:Dit project gaat over de vraag hoe je boodschappen, zonder zakken en kratjes, in 'one go', thuis kan brengen, van de kassa tot bij de voorraadkast.
Dat doen de meeste mensen dus met hun automobiel.
Veni. Vidi. Fietsie.

joeptimmermans
Forum-lid

joeptimmermans 25 jun 2013 15:29

Is het geen idee om een regulier winkelwagentje op luchtbandjes te zetten en een beugel te ontwerpen, zodat je dat wagentje kunt koppelen aan je fiets gelijk een fietskar?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 25 jun 2013 16:10

knutmo
Forum-lid

knutmo 25 jun 2013 16:18

Typisch een oplossing op zoek naar een probleem.

zorba
Forum-lid

zorba 25 jun 2013 19:15

Knap gemaakt hoor. Maar waarom zie je in het instructiefilmpje die vrouw nou nergens fietsen met die kar achterop? Dat is nou net wat we willen zien anders kan ik net zo goed met een winkelwagentje naar huis lopen toch?
Do not CROSS the road!

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 26 jun 2013 18:33

joeptimmermans schreef:Is het geen idee om een regulier winkelwagentje op luchtbandjes te zetten en een beugel te ontwerpen, zodat je dat wagentje kunt koppelen aan je fiets gelijk een fietskar?
zorba schreef:Knap gemaakt hoor. Maar waarom zie je in het instructiefilmpje die vrouw nou nergens fietsen met die kar achterop? Dat is nou net wat we willen zien anders kan ik net zo goed met een winkelwagentje naar huis lopen toch?

ah jullie geven jezelf bloot als winkelwagentjes-terroristen. :shock:
Je mag helemaal geen wagentjes mee naar huis nemen.
Die wagentjes horen het terrein van de supermarkt helemaal niet te verlaten.

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 26 jun 2013 21:52

chrissiewizzie schreef:Je betaalt toch voor het karretje? ;-)
Precies dat bedoel ik mensen maken ze zoek en ze gaan kapot en jij als klant van de supermarkt betaald dat, inderdaad.

:geek:

tennisser
Forum-lid

tennisser 27 jun 2013 02:03

53x11 schreef:Mooi project, net als het amfibi-project en het mobiele werkplaats project. In mijn ogen zijn het alledrie zeer onpraktische oplossingen voor een niet bestaand probleem, dat wel, maar dat zegt natuurlijk niets over het vakmanschap en de lol die er in de projecten is gaan zitten, toch?
Zie ik hier een nieuw project? De 3-in-1-fiets? :D

Plaats reactie