advies 2e hands aankoop
Met de nieuwelingen cassette (zoals vermeld in de advertentie) bedoelen ze de vertanding van achterste tandwielen. Heeft dus niets met een type van onderdelengroep te maken. Al ik het goed begrijp is een verzet van 52x16 het zwaarste wat de nieuwelingen mogen hebben.
Voor een volwassene is de 16 te klein (lees: te licht).
Voor een volwassene is de 16 te klein (lees: te licht).
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 jun 2013 07:16
- Locatie: Amsterdam
Flores bedankt voor de uitleg!
Kan iemand me wat vertellen over de Shimano Deore LX?
Ik las dat dat een mooie semi hoogwaardige groep is. Zit wel op een retro bike (met hendels aan het frame) dus zal wel oud zijn?
Kan iemand me wat vertellen over de Shimano Deore LX?
Ik las dat dat een mooie semi hoogwaardige groep is. Zit wel op een retro bike (met hendels aan het frame) dus zal wel oud zijn?
Deore LX is zeker een hoogwaardige groep en nu kwalitatief gelijk aan Deore XT van 10 jaar terug.
Mijn vraag is op welke fiets zit deze in principe voor mountainbikes en trekkingbikes bedoelde groep?
Heb je een linkje of fotootje?
Mijn vraag is op welke fiets zit deze in principe voor mountainbikes en trekkingbikes bedoelde groep?
Heb je een linkje of fotootje?
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 jun 2013 07:16
- Locatie: Amsterdam
Op deze (link: http://link.marktplaats.nl/691464839).klimmer schreef: Heb je een linkje of fotootje?
Heb 'm vanmiddag bekeken en bereden, maar helaas armoe troef.
Het is echt een opknapper. De tandwielen zijn er beroerd aan toe, sommige tandjes zelf compleet verdwenen. Je zag de ketting ook deinen als een soort golfbeweging op de bladen vóór (ging op en neer zeg maar)
Schakelen ging ook erg stroef, maar dat is een kwestie van schoonmaken & smeren, zou ik denken.
De verkoper (soort verzamelaar / handelaar) probeerde me ervan te overtuigen dat dat hóórt omdat het schakelen dan soepeler gaat.
Kransjes + nieuwe ketting moest ik volgens de plaatselijke fietsenmaker rekenen op 100 euro. Dan heb ik dus de voorbladen nog niet eens kunnen vervangen.
Dit vind ik nou een mooie fiets, helaas te ver weg voor mij, maar dit design vind ik wel er mooi hoor:
Laatst gewijzigd door petercrank op 28 jun 2013 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Jammer voor je indrukken, maar een opknapper voor een prikkie is niet verkeerd, maar €150 is geen prikkie. Dit is zeker geen LX groep, hooguit de derailleur. De golvende beweging van de kettingbladen is geen slechte kwaliteit, maar hoort zo: Shimano's poging rond 1990 om ge-ovaliseerde kettingbladen in de markt te zetten met Biopace. Een uniek crankstel met BCD van 110/74 mm is het resultaat. De meest veelzijdige crank die je kan vinden. Een marketingpoging die mislukt is (ik heb er zelf ook een gehad), omdat dit vooral bergop rendementsverlies opleverde en uiteraard "onbekend maakt onbemind", een zeer populair uitgangspunt in de fietswereld. Een cassette/ketting (is het wel een cassette?) combinatie kosten tussen €40- €50,-. De fietsemaker rekent kennelijk een uurtarief van €150,-!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 jun 2013 07:16
- Locatie: Amsterdam
OK dus die golvende beweging kan kloppen (dat daar dus niks mis mee was) maar twijfelachtig alsnog, al met al.....
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Even terug naar het begin. Je bent zelf tot de conclusie gekomen dat je maat 61 nodig hebt. Maten zijn echter niet eenluidig die wijken nog wel eens af. Daarnaast blijkt uit de praktijk dat mensen zich toch vaak vergissen in wat voor maat fiets nu eigenlijk bij hun past.
Dus voor de goede orde vermeld even:
- je gewicht
- totale lichaamslengte
- je binnenbeenlengte(die kun je meten door tegen een muur in je ondergoed in 20 cm spreidstand te gaan staan en héél stevig een boek van 3 cm dik tegen je kruis te duwen en dan de hoogte te meten).
Dus voor de goede orde vermeld even:
- je gewicht
- totale lichaamslengte
- je binnenbeenlengte(die kun je meten door tegen een muur in je ondergoed in 20 cm spreidstand te gaan staan en héél stevig een boek van 3 cm dik tegen je kruis te duwen en dan de hoogte te meten).
-
- Forum-lid
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 26 jun 2013 07:16
- Locatie: Amsterdam
Ik had in het andere topic die gegevens al vermeld, maar zal ze hier ook nog even vermelden:
Mijn lengte is: 192 cm
BBL: 91,5
Ideale framemaat: 61
Gewicht: 80 KG
Ik zal voor de volledigheid later deze site nog even doorlopen: http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... NSWER_1=91
Ik ga geen wedstrijden rijden, dus hoeft niet extreem laag te zitten. Juist een beetje toeren / meer rechtop zitten (dus hogere balhoofdbuis maat?)
Bij de foto's van beide fietsen hierboven zie je dat het zadel van de 1e fiets hoger staat dan het stuur. En hij moest eigenlijk nog hoger. Dat zat niet lekker.
Bij die 2e zie je dat het stuur meer op dezelfde hoogte staat met het zadel. Dat zit volgens mij een stuk prettiger.
Mijn lengte is: 192 cm
BBL: 91,5
Ideale framemaat: 61
Gewicht: 80 KG
Ik zal voor de volledigheid later deze site nog even doorlopen: http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... NSWER_1=91
Ik ga geen wedstrijden rijden, dus hoeft niet extreem laag te zitten. Juist een beetje toeren / meer rechtop zitten (dus hogere balhoofdbuis maat?)
Bij de foto's van beide fietsen hierboven zie je dat het zadel van de 1e fiets hoger staat dan het stuur. En hij moest eigenlijk nog hoger. Dat zat niet lekker.
Bij die 2e zie je dat het stuur meer op dezelfde hoogte staat met het zadel. Dat zit volgens mij een stuk prettiger.
Heb je al gekeken bij de Merckx en de Koga? Zo ja, hoe was dat? Vergeleken met de andere fietsen die je hier post is die Merckx een stuk moderner / actueler.petercrank schreef: Ik ga geen wedstrijden rijden, dus hoeft niet extreem laag te zitten. Juist een beetje toeren / meer rechtop zitten (dus hogere balhoofdbuis maat?)
Bij de foto's van beide fietsen hierboven zie je dat het zadel van de 1e fiets hoger staat dan het stuur. En hij moest eigenlijk nog hoger. Dat zat niet lekker.
Bij die 2e zie je dat het stuur meer op dezelfde hoogte staat met het zadel. Dat zit volgens mij een stuk prettiger.
Een beetje meer rechtop / toerhouding betekent een relatief korte horizontale/bovenbuis en relatief hoog balhoofd. Maar, realiseer je wel dat bij welke racefiets dan ook, het zadel eigenlijk altijd hoger zal staan dan het stuur. Als je dat geen prettige houding vindt, is het wellicht slim om te overwegen of een racefiets wel de juiste fiets voor je is. Overigens kan het misschien ook een kwestie van gewenning zijn.
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... 60-cm.html?
Ik weet niet of deze link werkt maar ik kan met zekerheid zeggen dat deze fiets goed is ( is van familielid die racers opbouwd en onderhoud).
Vorige maand is er nog de alp du zes meegefietst...
Ik weet niet of deze link werkt maar ik kan met zekerheid zeggen dat deze fiets goed is ( is van familielid die racers opbouwd en onderhoud).
Vorige maand is er nog de alp du zes meegefietst...
cornelli racing cycles Uden
Wat aardig dat je hier op het forum adverteert voor je familie (ook in je onderschrift)...
De fiets lijkt overigens wel oké voor ts maar een beetje ver weg.
Waarom zijn het eigenlijk nep Italiaans klinkende Cornelli fietsen geworden? Er was toch niks mis met Verstegen fietsen uit Uje?
De fiets lijkt overigens wel oké voor ts maar een beetje ver weg.
Waarom zijn het eigenlijk nep Italiaans klinkende Cornelli fietsen geworden? Er was toch niks mis met Verstegen fietsen uit Uje?
Campagnolo Ultra Dork
De ene broer die in de werkplaats stond is voor zichzelf begonnen en toen moest er dus een nieuwe naam verzonnen worden.
Aan aan gezien onze vrouwen cornelissen heten was het een optie die de eigenaar van unlimited colors(spuiter) aangaf dus zo is de naam tot stand gekomen.
Aan aan gezien onze vrouwen cornelissen heten was het een optie die de eigenaar van unlimited colors(spuiter) aangaf dus zo is de naam tot stand gekomen.
cornelli racing cycles Uden