Even een oud topic openen.
25 mm bandjes komen hoger uit dan de 23 mm. Wat is de minimale tussenruimte wat je het beste kunt aanhouden tussen de buitenband en staande buis?
Hoogte 23 vs 25 mm banden
Hier staat ook eea
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... hilit=25mm
Ik had 2mm ruimte tot aan de derrailleurband
Deze is nu kaal gesleten terwijl de weg niet echt nat/vies is geweest toen ik fietste
Dat is dus voor mij te weinig
Mijn originele wielen met 23mm zitten er weer in
In dit frame dus geen 25mm banden
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... hilit=25mm
Ik had 2mm ruimte tot aan de derrailleurband
Deze is nu kaal gesleten terwijl de weg niet echt nat/vies is geweest toen ik fietste
Dat is dus voor mij te weinig
Mijn originele wielen met 23mm zitten er weer in
In dit frame dus geen 25mm banden
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Mocht hoogte probleem zijn en je echt met 25mm willen fiets, kun je overwegen wielen aan te schaffen met een iets breder velgbed. Als gevolg hiervan zal band net iets minder hoog uitkomen.
Beetje omslachtig en duur natuurlijk (en imho kosten/baten ietwat uit balans).
Beetje omslachtig en duur natuurlijk (en imho kosten/baten ietwat uit balans).
Vittoria 25mm is ook een pak hoger. Ik had met 23mm flink ruimte over in mijn Soloist Carbon en had een paar Vittoria 25mm bandjes over omdat ik op mijn mooi weer fiets was overgestapt naar Conti's dus dacht laat ik deze op mijn winterfiets zetten. Met 25mm bandjes staat voorwiel gewoon vast tegen de vork aan de bovenkant dus zit echt wel veel verschil in de hoogte.
Meten = weten. De specs van Conti zeggen niet alles, omdat de breedte van je velg ook een rol speelt. In een bredere velg zal de band minder hoog komen. In een smalle velg komen ze dan weer wat hoger te liggen. Daarom: Meten = weten. Dus aan je FM vragen of je het mag proberen door ze (thuis of in de winkel) mag proberen of het past.Joppietersen schreef:goeden,
zit er verschil in hoogte tussen een 23 en 25mm brede band?
Van een forumgenoot hoorde ik dat de 25mm bij hem aanliep aan de onderkant vd remmen wat niet het geval was bij de 23mm dus zou er verschil moeten zijn maar op de site van Conti (kijkend naar de 4000S) kom ik die spec's niet tegen.........
Iemand ervaring hiermee of zijn 23 -25mm banden normaal gesproken altijd uitwisselbaar?
1mm ruimte is voldoende, maar bij slecht weer blijft er dan vaak drek zitten.
23 en 25 mm zijn gewoon uitwisselbaar.
Ik heb laatst 25mm in mijn Storck gestopt, hou heel weinig speling over (hoogte/zijwaarts) en vaak vuil e.d. tussen.
Ook bij een kleine slag heb je dan groter probleem omdat hij dan aanloopt en je niet verder kunt...
Ik ga op mijn China opbouw rijden maar haal de 25 uit de Storck.
Dus kijk idd even wat je hoogt/zijwaartse speling blijft, volgens mij gevoel minimaal 3mm anders vooral herfst/winter problemen
Ook bij een kleine slag heb je dan groter probleem omdat hij dan aanloopt en je niet verder kunt...
Ik ga op mijn China opbouw rijden maar haal de 25 uit de Storck.
Dus kijk idd even wat je hoogt/zijwaartse speling blijft, volgens mij gevoel minimaal 3mm anders vooral herfst/winter problemen