Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Beginner zoekt fietsadvies

marcvos
Forum-lid
Contact

marcvos 11 jul 2013 18:07

Bedankt Ernie!

Ik denk dat het toch de Sensa gaat worden. Deze voelt goed voor mij en ik vind hem heel erg mooi, waardoor ik er sneller op zal springen. Nu nog even kijken waar ik een mooie deal kan sluiten (bij de lokale FM of toch op internet).

marcvos
Forum-lid
Contact

marcvos 11 jul 2013 18:29

Vergeten te plaatsen: van de lokale FM heb ik de volgende aanbieding gekregen:

- Cateye Velo 7 fietscomputer
- Zadeltas + sv 15 + schwalbe afnemers
- 2 x bidon + houder
- Pompje
- Shimano Pedaal PD-M540

Dit pakket t.w.v. € 124,50 krijg ik gratis als ik bij hem de fiets koop voor € 1049.

Goede deal? En heeft er iemand ervaring met deze pedalen? Ik heb namelijk het gevoel dat ze vooral voor MTB zijn... Zat zelf te kijken naar de SPD-SL PDR540. Bedankt!

ijsbereke
Forum-lid

ijsbereke 18 jul 2013 20:06

Hey marc,

Het pakketje dat je erbij krijgt is een beetje een verkooptrucje, in principe krijg je dat er overal wel bij (is een beetje als over een auto onderhandelen en dan zeggen ze dat je de vloermatten enz.. er voor niets bijkrijgt, twv ...€)
Het is niet voor iedereen weggelegd, maar je kan best proberen om een procentje te vragen en zeggen dat het net boven je budget valt en het niet echt haalbaar is, normaal gezien heeft een FM een marge van +/- 10% ..

Ja het zijn eerder mtb pedalen, maar imho wel relatief goed om te beginnen .. Zijn zeer gemakkelijk in gebruik.
Het is wat je wilt natuurlijk, het is natuurlijk iets mooier om racepedalen te hebben op een racefiets (duuh ^^), het is even wennen met racepedalen maar eender wat je kiest, je zult er even aan moeten wennen.. Ik ben gezegend om sinds het begin nog maar 2 keer gevallen te zijn, maar het zal ongetwijfeld wel eens gebeuren (door een late reactie of stommiteit met pedalen welteverstaan) heb nu LOOK pedalen op men racefiets staan en die werken ook best fijn .. Alleen zo nu en dan eens proper maken en af en toe de schoenbevestiging vervangen.

Kwestie van smaak en goesting :)
.. altijd met je hol open zitten ..

marcvos
Forum-lid
Contact

marcvos 29 jul 2013 13:48

Wegens vakantie een wat late reactie, maar alsnog bedankt ijsbereke!

Ik heb inmiddels de Sensa Romagna besteld bij Central Bikes. Scheelt toch een hoop in vergelijking met de FM en voor dat geld kan ik de door hem aangeboden set makkelijk zelf aanschaffen met onderdelen die ik zelf wil. Bovendien zit Central Bikes bij mij in de buurt en stellen ze de fiets op mij af bij het ophalen.

Als het goed is zit ik volgende week op de fiets :-)

marcvos
Forum-lid
Contact

marcvos 07 aug 2013 16:44

Gisteren heb ik mijn fiets opgehaald en een eerste rondje gemaakt in de avondzon. Wat een heerlijk gevoel om over de weg te zoeven en de zon langzaam weg te zien zakken. Dit smaakt naar (heel veel) meer :-)

Iedereen hartelijk dank voor de hulp en advies!

Afbeelding

Plaats reactie