Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets voor een beginner

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 21 sep 2013 14:27

Als ik moest kiezen tussen deze 2 fietsen zou ik het wel weten. Absoluut de Caad 10. Mag dan duurder zijn. Spijt krijg je hier absoluut niet van. En wil je later je fiets inruilen, dan is de restwaarde van de Caad 10 hoger als de Sensa. Ga ook eens proefrijden op een Caad 10 als die juist is afgesteld. Daar ga je geen spijt van krijgen
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 sep 2013 14:54

Als je 350 euro uitgeeft voor een beter frame en ook nog eens de dure stap van beginnersfiets naar fiets voor gevorderden kunt overslaan (je blijft immers niet altijd beginner), lijkt mij dat zeker het geld waard.

In de geometrie zie ik geen schokkende verschillen, de Caad10 is 1 cm langer maar als er op de Sensa nog geen heel korte stuurpen op zat is dit nog prima af te stellen. De balhoofdbuis van de Caad10 is een half centimetertje langer en de hoeken van het frame zijn ook nagenoeg gelijk.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 21 sep 2013 17:29

Dan Stark schreef:Ik heb op beiden gefietst en ik zat zelf iets lekkerder op de Sensa, maar deze was dan ook van tevoren voor mij afgesteld. Ik weet dat het Caad10 frame heel goed is, maar ik vind 350 euro nog wel wat geld. Ik weet niet hoeveel je dat verschil gaat merken als beginner.
die caad10 is ook onder de 1000 euro te koop

ja, dat merk je zeker

Plaats reactie