1x11 of dubbel ?
Lekker een triple 44-32-22 met cassette 11-28 kan ik overal mee weg,verhoudingen liggen ook kort bij elkaar en moet ik men spaarvarken niet leegmaken om een 11 cassette tot 42 aan 300 euro te kopen bij slijtage.
Cassetje scram (9v)aan 23 euro met ketting pc 991 aan 19 euro en geen zorgen waar ik ook maar ga mountainbiken.Alle gekende marathons gedaan en nergens in de problemen geweest.
Maar ja,de commerce moet draaien hé!!
Cassetje scram (9v)aan 23 euro met ketting pc 991 aan 19 euro en geen zorgen waar ik ook maar ga mountainbiken.Alle gekende marathons gedaan en nergens in de problemen geweest.
Maar ja,de commerce moet draaien hé!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Niks commerce, ik HAAT die voorderrie, er is altijd wel wat mee.
Ik rij in de zomer periode met mijn 10-42 cassette, en de momenten dat het niet nodig is met mijn 11-36.
Zo gaat mijn dure cassette langer mee. En ben ik van die klote derrie af.
Ik rij in de zomer periode met mijn 10-42 cassette, en de momenten dat het niet nodig is met mijn 11-36.
Zo gaat mijn dure cassette langer mee. En ben ik van die klote derrie af.
Niet zo goed voor de body om regelmatig je cassette te vervangen,(kijk eens naar de inkepingen op de body)Weet niet waar het probleem ligt met die voorderrailleur,lekker gripshiftje xo die je mooi kunt doseren dat de ketting nergens raakt.Ook je ketting zul je dan moeten vervangen.
Maak me nooit zorgen waar ik ook maar ga rijden,fietsje staat altijd klaar.
Maak me nooit zorgen waar ik ook maar ga rijden,fietsje staat altijd klaar.
Lijkt me onzin. Die inkepingen op je body komen door invreten van je cassette tijdens het fietsen, niet door het wisselen
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Idd, dat is echt de grootste onzin. Vaker wisselen is juist goed, dan vreet de cassette minder snel in.
Ik hoef nu alleen maar achter te schakelen, heerlijk. Geen modder meer die tussen de veerderrie komt te zitten waardoor hij niet meer schakelt. Ook geen last van chainsuck meer, aan het eind van een klim draai ik 1 keer aan mn gripsift en ik kan weer naar beneden. Met ee 2x10 schakel je eerst achter en dan weer voor. Als je moe bent na 100Km op de mtb dan schakel je ook nog weleens verkeerd enz enz enz
Ik hoef nu alleen maar achter te schakelen, heerlijk. Geen modder meer die tussen de veerderrie komt te zitten waardoor hij niet meer schakelt. Ook geen last van chainsuck meer, aan het eind van een klim draai ik 1 keer aan mn gripsift en ik kan weer naar beneden. Met ee 2x10 schakel je eerst achter en dan weer voor. Als je moe bent na 100Km op de mtb dan schakel je ook nog weleens verkeerd enz enz enz
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dan is hij los, en zit hij weer net een beetje op een andere plek. Als je de cassette een half jaar laat zitten vreet deze steeds verder en verder is. Zeker bij een cassette met losse cransjes.
Bij het aantrekken van de cassette geeft dit enorme kracht op de body om hem stevig te plaatsen.Ik hou zelfs de cassette tegen met ketting waar je de body mee afhaalt om dit tegen tegen te gaan.Ieder doe maar zoals hij wilt ,maar op mijn body zijn geen inkepingen te zien.
Body en ketting gaan er bij mij af wanneer ze versleten zijn en dit gebeurt 1/jaar,goed voor een kleine 50euro.
Body en ketting gaan er bij mij af wanneer ze versleten zijn en dit gebeurt 1/jaar,goed voor een kleine 50euro.
Sorry, maar je verkondigt echt onzin. Aantrekmoment van de sluitring is iets van 40 Nm. Ten eerste komt maar een fractie van dit moment op de kransjes te staan en ten tweede: hoe groot denk jij dat het koppel op je cassette is bij een keer stevig aanzetten? (Hint: een stuk meer dan 40 Nm )rodger schreef:Bij het aantrekken van de cassette geeft dit enorme kracht op de body om hem stevig te plaatsen.Ik hou zelfs de cassette tegen met ketting waar je de body mee afhaalt om dit tegen tegen te gaan.Ieder doe maar zoals hij wilt ,maar op mijn body zijn geen inkepingen te zien.
Body en ketting gaan er bij mij af wanneer ze versleten zijn en dit gebeurt 1/jaar,goed voor een kleine 50euro.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Dat is nog een voordeel van 1x11
Body kan niet meer invreten
Body kan niet meer invreten
Buiten dat je bij het wisselen van de cassette/kroontjes soms eens een tikje met de hamer moet geven om ze te verwijderen, heb ik nog geen enkel nadeel ondervonden aan een ingesleten body. Geef mij nog maar enkele jaartjes 10-speed, 350 euro en meer voor een 11-speed cassette is te belachelijk voor woorden.