Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
mda1
- Forum-lid
mda1
05 aug 2013 17:04
thmarten schreef:
Ik kan op iedere goed afgestelde fiets (of eigenlijk schakelapparaat) groot-groot schakelen zonder schade. Het is niet goed voor de ketting, maar dan verdwijnt mij derrie echt niet in mijn achterwiel. Een strakke achterderailleur doet daar echt niets mee te maken. Ook het spaakpatroon is ech van minimale invloed...[/quote]
+1, maar als de ketting natuurlijk teveel is ingekort, trek je het geheel wel stuk.[/quote]
Zeker. Maar dat is iets heel anders dan een derrie je wiel in trekken (wat de TS mee zat).
-
jupiler11
- Forum-lid
jupiler11
06 aug 2013 04:42
Hier heb ik nog een foto van de schade.
Als ik het zo deze nacht eens reconstrueer aan de hand van de foto lijkt het wel of de ketting naast 1 van de derailleurwieltjes is gelopen en daardoor de derailleur heeft meegenomen. Voor de duidelijkheid ik was niet aan het schakelen, de ketting lag voor op het kleine blad en achter op het 3e of 4e kleinste kransje.
De schade is geleden, en ik heb verdorie een mooie nieuwe fiets gekocht waar ik toch wel erg blij mee ben. Daarvan kunnen jullie binnenkort een foto verwachten in het titaniumtopic
Bedankt voor jullie info allemaal!