Lightweight topic
Idioot veel geld. Ik zou nooit zoveel uitgeven aan een frame maar zou het moeten dan zou ik toch eerder kiezen voor een Spin of een Parlee.
Waarom zou het moeten?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dogma prijzen, maar dan 250gr lichter. Zie het prijsprobleem niet zo.
Less is bore
Krijg je wel een gratis kreukelzone bij
-
- Forum-lid HC
Dat komt ook omdat je de middelen niet hebt. Ik zou het ook niet doen.havana schreef:Idioot veel geld. Ik zou nooit zoveel uitgeven aan een frame.
Maargoed stel dat ik geen kinderen had, houd ik samen met mijn vrouw 2000 euro per maand over, dan kan je toch makkelijk dat soort dingen doen.
Fietsen is feitelijk een goedkope hobby als je een beetje geld hebt lach je toch om dit soort prijzen.
Het ziet er wel strak uit iig!
, hoeveel kinderen heb jij dan?wasbeer2006 schreef: Maargoed stel dat ik geen kinderen had, houd ik samen met mijn vrouw 2000 euro per maand over, dan kan je toch makkelijk dat soort dingen doen.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
Wat denk je dat een crèche kost Jorrit? Voor 2 kinderen moet je dan toch al wel op 800-1000 per maand rekenen dat is dan alleen nog maar de crèche.
@ wasbeer
Ik heb de middelen wel maar het zou geen verantwoorde uitgave zijn.
@ wasbeer
Ik heb de middelen wel maar het zou geen verantwoorde uitgave zijn.
-
- Forum-lid HC
@Jorrit
1 kind creche drie dagen per week en 1 kind 3 dagen BSO, netto 900 p mnd, bruto iets van 1280
Beide 1 dag minder werk en dan rekening ik de kleding en andere uitgaven amper mee.
jij begint er niet meer aan nu
@havana, voor mij geld het zelfde inderdaad geen verantwoorde uitgave!
1 kind creche drie dagen per week en 1 kind 3 dagen BSO, netto 900 p mnd, bruto iets van 1280
Beide 1 dag minder werk en dan rekening ik de kleding en andere uitgaven amper mee.
jij begint er niet meer aan nu
@havana, voor mij geld het zelfde inderdaad geen verantwoorde uitgave!
Dat, maar ik vind het vooral een heel erg saaie fiets (kom op zeg, glimmende zwarte lettertjes op een dof zwart frame, dat heeft iedereen nu toch wel gezien?). Daarnaast is het gewicht ook verre van spectaculair laag. Lightweight was met de wielen baanbrekend door een sterke en stijve wielset op de markt te bregen met een gewicht dat destijds zo'n 30% lager lag dan dat van de concurrenten. Als je die lijn doortrekt dan zou je toch minstens een gewicht van frame+vork verwachten van onder de kilo.JPAR schreef:Vast wel. Maar vind het wel veel geldhavana schreef:Je denkt nu: daar is geen markt voor maar let maar op, binnen no time zie je ze wel verschijnen op het Duitse tour forum....
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Ja, maar er zijn er echt veel die gewoon zwart willen + dat is nog eens het lichtste ook.53x11 schreef: Dat, maar ik vind het vooral een heel erg saaie fiets (kom op zeg, glimmende zwarte lettertjes op een dof zwart frame, dat heeft iedereen nu toch wel gezien?). Daarnaast is het gewicht ook verre van spectaculair laag. Lightweight was met de wielen baanbrekend door een sterke en stijve wielset op de markt te bregen met een gewicht dat destijds zo'n 30% lager lag dan dat van de concurrenten. Als je die lijn doortrekt dan zou je toch minstens een gewicht van frame+vork verwachten van onder de kilo.
Carbonnen frames voor de consument kunnen niet veel lichter. ik kan bij mijn litening nu al de bovenbuis indrukken en die is 900 gram in een 60cm
Een goed stevig en stijf frame en vork van 1000gram gaat heel lastig worden in een normale maat.
Na het crashen van een lightweight wiel en canyon frame vorig jaar heb ik wel zo'n soort verzekering afgesloten bij de KNWU voor mijn nieuwe fiets... was verschrikkelijk duur, iets van 500 euro voor 5 jaar. Sindsdien wel alles heel gehouden (helaas...)jsprbcn schreef:idd., zeker als je bedenkt dat er niet een soort van "all risk" verzekering voor af te sluiten is, terwijl veel fietsen hier op het forum meer kosten/waard zijn van een 2e hands auto.havana schreef:Ik heb de middelen wel maar het zou geen verantwoorde uitgave zijn.
grtz