Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Cannondale synapse

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 26 aug 2013 13:18

Goed onderbouwd stuk geschreven Kilowatt over de Secteur.
Wat dat schakelen betreft van de tiagra groep lijkt me een kwestie van afstellen.
Dat moet beter kunnen.Maar daar moet je de kenners voor vragen.

Dat kan ook wel met alle betere groepen gebeuren lijkt mij.
Met mijn deore xt groep heb ik dat ook wel eens een enkele keer op mijn Santos trekking.
Kwestie van afstellen.

Groot voordeel van spd-sl is wel ,dat het contact met de pedalen op een groter oppervlak plaats vindt en dus is het drukpunt op je voetzool groter.(de mtb plaatsjes zijn klein en hebben daardoor een klein drukpunt).Verder vind ik het beter omwentelen(pedaleren) en de schoenen zijn veel lichter qua gewicht.Die mtb schoenen lijken wel klompen vergeleken met de race shimano schoentjes.

Het lopen met grotere plaatjes ,valt eigenlijk ook wel mee.Al moet je geen 100-den meters gaan lopen op je schoenen..Dan kun je inderdaad beter spd pedalen hebben/schoenen.

Ik heb ze zo afgesteld dat ik er vlug uitklik.En het inklikken gaat ook heel eenvoudig, want anders dan bij spd heb je bij spd sl maar 1 kant waar je kunt inklinken.Maar door het gewicht hangt de pedaal zo naar beneden dat je ze niet hoeft te draaien en eigenlijk altijd de goede kant naar je voet toehangt. Je klikt gemakkelijk in.


Als je lang fietst achter elkaar door , zonder lopen e.d., dan is spd- sl de oplossing.Spd is voor diegene die veel afstapt(mtb in het bos e.d.).
Dan zou ik nog liever met gewone pedalen gaan fietsen en met gewone schoenen.
Maar het is ook weer persoonlijk.

Plaats reactie