Schwalbe Racing Ralph schiet spontaan van velg
Met schwalbe RR (op mijn 26") nooit problemen gehad. Het klopt dat de banden van een mtb losser om de velg zitten als bij een racefiets.
Kijk zoals hierboven ook al werdt gezegd de juiste binneband een keer hard op te pompen (4.0 bar), dit voorkomt ook een hoogteslag in je band.
Als het vaker voorkomt zou ik terug gaan naar de winkel, kan een productiefout zijn
Kijk zoals hierboven ook al werdt gezegd de juiste binneband een keer hard op te pompen (4.0 bar), dit voorkomt ook een hoogteslag in je band.
Als het vaker voorkomt zou ik terug gaan naar de winkel, kan een productiefout zijn
Vandaag een paar Schwalbe Fat Frank's getest. Na een kilometer of 5 vloog de achterband er plots af in een flauwe bocht. De band er terug opgelegd en een paar kilometer verder op een rechte weg precies hetzelfde. Toen naar huis kunnen lopen, want ik had maar 1 C02 patroon meegenomen.
Vanmiddag nogmaals geprobeerd de band er op te leggen en geprobeerd op te pompen tot 4bar in de hoop dat het hieldraad goed zou schieten. Bij 3 bar vloog de band er gewoon weer af.
Ik snap dat de ene band wat ruimer valt dan de ander, maar ik vind dit verschil toch wel aanzienlijk. Beide gewoon 26'' banden.
Schwalbe
Michelin
Vanmiddag nogmaals geprobeerd de band er op te leggen en geprobeerd op te pompen tot 4bar in de hoop dat het hieldraad goed zou schieten. Bij 3 bar vloog de band er gewoon weer af.
Ik snap dat de ene band wat ruimer valt dan de ander, maar ik vind dit verschil toch wel aanzienlijk. Beide gewoon 26'' banden.
Schwalbe
Michelin
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Da's wel een heel verschil!
Holy smokes .jeroen. dat is wel erg ruim om de velg met die Schwalbes. Ik denk dat je de buitenband vasthoudt omdat die anders van je velg waait?
Ik zal eens een vergelijkbare foto proberen te maken met mijn Schwalbes Racing Ralphs maar dat is wel wat minder en dat vond ik al erg ruim.
In mijn optiek moet een buitenband een beetje moeilijk en met de hand erop en araf zijn te krijgen. Met de juiste techniek mag een buitenband best wel strak liggen en er toch soepel omheen gaan.
In jouw geval zou ik de banden retourneren zeker gezien het geval dat ze er nu al drie keer vanaf zijn geschoten en je dus niet met een gerust hart kunt gaan fietsen en zeker niet bij lagere druk. Met zoveel ruimte kan dat eigenlijk nooit goed komen lijkt mij.
Wellicht hebben Wasbeer2006, Daniel1975 of Jakkel nog een idee maar ik persoonlijk zou er niet mee gaan willen rijden.
Ik zal eens een vergelijkbare foto proberen te maken met mijn Schwalbes Racing Ralphs maar dat is wel wat minder en dat vond ik al erg ruim.
In mijn optiek moet een buitenband een beetje moeilijk en met de hand erop en araf zijn te krijgen. Met de juiste techniek mag een buitenband best wel strak liggen en er toch soepel omheen gaan.
In jouw geval zou ik de banden retourneren zeker gezien het geval dat ze er nu al drie keer vanaf zijn geschoten en je dus niet met een gerust hart kunt gaan fietsen en zeker niet bij lagere druk. Met zoveel ruimte kan dat eigenlijk nooit goed komen lijkt mij.
Wellicht hebben Wasbeer2006, Daniel1975 of Jakkel nog een idee maar ik persoonlijk zou er niet mee gaan willen rijden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
zorroi schreef:Holy smokes .jeroen. dat is wel erg ruim om de velg met die Schwalbes. Ik denk dat je de buitenband vasthoudt omdat die anders van je velg waait?
Ik heb Schwalbe een mailtje gestuurd. Ik ben wel benieuwd naar hun reactie. Fietsen ga/kan ik hier in ieder geval niet meer mee.
Ik ben benieuwd wat Schwalbe gaat zeggen .jeroen. (laat het hier weten a.u.b.) maar zoveel speling en de desbetreffende aflopers kan natuurlijk echt niet.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Nou, dat lijkt dan opgelost .jeroen. maar het blijft toch wel wat vreemd dat zo'n band dan de QC doorkomt. Je had problemen met jet achterband en dus neem ik aan dat de voorband niet zo'n achterlijk grote marge had met omleggen?
Heb je niet even voor de zekerheid je voorband achter gelegd?
Ik ben benieuwd naar de nieuwe buitenband.
Heb je niet even voor de zekerheid je voorband achter gelegd?
Ik ben benieuwd naar de nieuwe buitenband.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
De voorband had op zowel het voor- als achterwiel niet zo'n grote marge Zorro. Hoe de band door de QC is gekomen is mij ook een raadsel.
De dag na het bericht van Schwalbe had ik de band al in huis, maar vandaag pas de tijd gehad om een test ritje te maken. De nieuwe band ziet er helaas iets anders uit: andere logo's en reflectielint (er direct van afgehaald). De marge was gelukkig een stuk kleiner met omleggen. Tijdens het testritje de band flink aan de tand gevoeld, maar die bleef er dit keer gelukkig goed om liggen. Al met al netjes opgelost door Schwalbe.
De dag na het bericht van Schwalbe had ik de band al in huis, maar vandaag pas de tijd gehad om een test ritje te maken. De nieuwe band ziet er helaas iets anders uit: andere logo's en reflectielint (er direct van afgehaald). De marge was gelukkig een stuk kleiner met omleggen. Tijdens het testritje de band flink aan de tand gevoeld, maar die bleef er dit keer gelukkig goed om liggen. Al met al netjes opgelost door Schwalbe.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Goed opgelost door Schwalbe dan toch. Ziet eruit als een snelle band.