Foutieve snelheidsregistratie Garmin Edge
Snelheid via GPS is tamelijk waardeloos. De weergave reageert extreem traag en de boel valt weg bij bruggen/bos/bladerdek. Bovendien is een GPS onnauwkeurig bij lage snelheden. Bij het stoplicht zal de Garmin regelmatig 0.1 of 0.2 km/uur aangeven, terwijl je in werkelijkheid gewoon stil staat. Beide factoren hebben invloed op de werking van auto start/stop en daarmee ook op je gemiddelde.
De Garmin-sensor moet je inderdaad nauwkeurig afstellen, d.w.z. slecht een paar mm tussen magneet en sensor. Ik vind de sensor zelf niet lelijk, tenminste als de arm omlaag zet zoals het bedoeld is. Veel storender vind ik dat lelijke cadansmagneetje, die heb ik dan ook vervangen door een exemplaar dat gewoon aan de pedaalas vast zit.
De Garmin-sensor moet je inderdaad nauwkeurig afstellen, d.w.z. slecht een paar mm tussen magneet en sensor. Ik vind de sensor zelf niet lelijk, tenminste als de arm omlaag zet zoals het bedoeld is. Veel storender vind ik dat lelijke cadansmagneetje, die heb ik dan ook vervangen door een exemplaar dat gewoon aan de pedaalas vast zit.
Dat doet de Garmin automagisch. Althans, dat kun je instellen. Hij neemt dan de GPS om de wielomtrek te meten. Deze meting wordt automatisch herhaald eens in de zoveel tijd. Ideaal.
Had ik al op auto staan,dus maar op de koop toenemen de nadelen.havana schreef:Dat doet de Garmin automagisch. Althans, dat kun je instellen. Hij neemt dan de GPS om de wielomtrek te meten. Deze meting wordt automatisch herhaald eens in de zoveel tijd. Ideaal.
Start-stop heb ik op 5km/u staan.
Cadans magneet aan de pendaalas,Maar ik heb iedere rit 1x 225 omwentelingen gemaakt,Maar schijnt meer voor te komen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Hallo Mao bedankt voor t meedenken,mao schreef:Om de gps uit te zetten moet je dan,
Menu , systeem , gps , gps modus op uit zetten?
Word je route dan nog wel op genomen?
Ik maak geen gebruik van een cadans/km meter, ik doe het puur op de gps.
En vroeg mij af of je die beter kon instellen?
Om zo het verlies in geregistreerde km. te beperken.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je de boel upload naar bijv Strava kan het een beetje helpen om 'slim opslaan' uit te zetten en de data gewoon iedere seconde op te slaan. Maar als je veel bochtige paden rijdt zal je wat blijven missen door de onnauwkeurigheid van de GPS. Die onnauwkeurigheid wordt ook nog versterkt door de bomen (al is dat vooral in de zomer als er blaadjes aan zitten).
Enige echte oplossing is een snelheidssensor met een magneetje op je fiets zetten.
Enige echte oplossing is een snelheidssensor met een magneetje op je fiets zetten.