Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Wiel geschikt voor fixed gear ?

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 02 sep 2013 16:23

Basabc schreef:Gaat prima hoor. Ik rij al een hele tijd met een suïcide naaf. Je achter kransje goed aandraaien met een chainwhip en daarna in de bankschroef effekes door draaien zodat die lekker stevig vast zit. Ik heb zelf geprobeerd ergens loctite aan te schaffen maar had geen idee welke ik moest hebben en waar ik hem überhaupt kon kopen. Loctite is trouwens ook erg prijzig.
En trouwens zolang je veel van je gewicht op je voorwiel zet des te minder wrijving je achter op de weg hebt. Dus je kransje zal minder snel eraf vliegen.

Ps. Ik zou wel een voorrem adviseren voor als het lost schroeft :)
Het ding heet niet voor niets zo. Na ongeveer anderhalf jaar woon werk verkeer zijn de tandjes van mijn kransje behoorlijk krom van het remmen. Bij een suicide hub was de boel 100% zeker losgekomen. Ook als je de boel supervast had gezet.
Het probleem van die voorrem is dat je ontwent om deze te gebruiken. Dus ga je alsnog op je bek (zoals ik toen laatst mijn schoen uit mijn pedaal schoot bij een flinke remactie..:cry: )
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Basabc
Forum-lid

Basabc 03 sep 2013 09:43

53x11 schreef: Na ongeveer anderhalf jaar woon werk verkeer zijn de tandjes van mijn kransje behoorlijk krom van het remmen.
Appart, wat voor soort kransje gebruik je dan? Je kunt ook gewoon een fixed gear 1/8" kransje erop schroeven. Die skid je nauwelijks krom.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 03 sep 2013 10:00

Basabc schreef:
53x11 schreef: Na ongeveer anderhalf jaar woon werk verkeer zijn de tandjes van mijn kransje behoorlijk krom van het remmen.
Appart, wat voor soort kransje gebruik je dan? Je kunt ook gewoon een fixed gear 1/8" kransje erop schroeven. Die skid je nauwelijks krom.
Standaard Miche baankrans. Er valt nog prima mee te fietsen, maar er is duidelijk te zien dat ze allemaal ietsje naar achteren staan. Dat is zeker weten van het skidden; ik gebruik de zelfde kransjes op mijn pistefiets (gebruik alleen in het velodrome), en die zijn allemaal recht..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie