Assos 2014 bibshorts
-
- Forum-lid
Ik heb 1 Assos-broek, die geweldig zit maar als een malle slijt. Het is al het tweede exemplaar, de eerste heb ik na de eerste rit teruggebracht vanwege fikse slijtage (na 1 rit!). Ik heb jarenlang met goedkope zemen gereden en dat sleet nauwelijks. Wat dat betreft liggen de reeele prijzen van Assos nog veel hoger, aangezien je veel eerder aan vervanging toe bent. Ik hoor en lees namelijk veel mensen klagen over de snelle slijtage van Assos. Alsof door het extreem goede zitcomfort is ingeboet op duurzaamheid.
- daniel1975
- Forum-lid HC
En dat heb ik dan weer niet.
Less is bore
Ik vind Assos ook top maar mijn broeken slijten ook hard. Nu ben ik benieuwd hoe (hand/machine/temperatuur/centrifugeren), hoe vaak en met welk wasmiddel degene de broek wast die hier geen probleem mee heeft?
Zo was ik mijn broeken:
Wasmachine/hand: nieuwe wasmachine met gladde trommel
Hoe: in waszak
Wasmiddel: dit jaar voor het eerst met Assos wasmiddel
Programma: handwas
Temperatuur: 30 graden
Centrifugeren: 400 toeren
Hoe vaak: zomers gemiddeld 3 keer per week
Gebruik de broek nu 4 maanden intensief en begin slijtage nu al redelijk goed te zien, vooral aan voorkant zie je dat elastiek in de stof een beetje gaat breken rechts van kruis.
Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn en vooral op zoek naar tips om slijtage broeken te beperken...
Zo was ik mijn broeken:
Wasmachine/hand: nieuwe wasmachine met gladde trommel
Hoe: in waszak
Wasmiddel: dit jaar voor het eerst met Assos wasmiddel
Programma: handwas
Temperatuur: 30 graden
Centrifugeren: 400 toeren
Hoe vaak: zomers gemiddeld 3 keer per week
Gebruik de broek nu 4 maanden intensief en begin slijtage nu al redelijk goed te zien, vooral aan voorkant zie je dat elastiek in de stof een beetje gaat breken rechts van kruis.
Ik ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn en vooral op zoek naar tips om slijtage broeken te beperken...
Ik fiets nog steeds met mijn Assos-broeken uit 2006 en 2007. Ze zijn wel grijs en mijn schoonmoeder heeft een aantal keer wat stikwerk bij de zeem hersteld maar that's all. Waszak en speciaal wasmiddel is allemaal onzin volgens mij, ik pleur ze gewoon in de bonte was op 40 graden. Volledig programma, gewoon tussen de rest van de was.
+ 1 , ook ik heb geen last van slijtage en nu zijn de 2 oudste broeken toch een jaar of 7 denk ik. Het enigste probleem waar ik tegenaan ben gelopen is het stiksel van het grijze sier randje aan de bretels, want dat liet los. Voor de rest perfecte broeken - niet meer zo mooi zwart als deze op het plaatje - maar dat mag de pret " lees: perfecte zeem " niet drukken. In de wasmachine op een sportwas programma met de rest van mijn fiets spullen.havana schreef:Ik fiets nog steeds met mijn Assos-broeken uit 2006 en 2007. Ze zijn wel grijs en mijn schoonmoeder heeft een aantal keer wat stikwerk bij de zeem hersteld maar that's all. Waszak en speciaal wasmiddel is allemaal onzin volgens mij, ik pleur ze gewoon in de bonte was op 40 graden. Volledig programma, gewoon tussen de rest van de was.
![Afbeelding](http://www.procycles43.fr/media/catalog/product/cache/2/image/1024x/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/0/0/008_1_19_86_23/ProCycles43-Assos-cuiumil5-Cuissard-Court-ASSOS-Fi.Mille-Noir-312.jpg)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
En dit meen ik serieus!
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
en wat wassen betreft.Wij hebben nu een wasmachine waar je ook een kwartiertje kan wassen.
Daar doe ik ook mijn andere sportkleding op.
Gewoon een beetje wasmiddelerbij en even kwartiertje/20 minuten wassen en klaar en ophangen.
Beetje modder en zweet vliegt er zo goed genoeg uit en je houdt je spullen veel langer goed.
Als je kort wast dan hoef je ook niet te wachten tot dat je een trommel vol heb.
Laatst gewijzigd door codex op 29 aug 2013 14:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Google plat?
Ik wist het antwoord trouwens ook niet hoor maar dit is em:
'Bib shorts are cycling shorts that are held up by a bib (integral suspenders/braces) instead of an elastic waistband. Pro and serious riders tend to prefer bib shorts over non-bib shorts, due to the discomfort that often occurs with an elastic waistband, such as tightness (digging into skin) and chafing. The bib part of the short is often made of spandex and polyester with large sections of netting to help keep the rider cool.'
'
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik wist het antwoord trouwens ook niet hoor maar dit is em:
'Bib shorts are cycling shorts that are held up by a bib (integral suspenders/braces) instead of an elastic waistband. Pro and serious riders tend to prefer bib shorts over non-bib shorts, due to the discomfort that often occurs with an elastic waistband, such as tightness (digging into skin) and chafing. The bib part of the short is often made of spandex and polyester with large sections of netting to help keep the rider cool.'
'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
bedankt zorroi.
Ik heb er steeds denkbeelden bij van een bibs.(=blote kont.).
Maar ik weet het nu, een bib is dus het bovenstuk met bretels zeg maar.
Ik zelf heb alleen maar gewone korte fietsbroeken.Goed genoeg voor mij als toerder.
En een lange broek heet weer coulant.
In principe is dat ook een bib short maar dan met lange pijpen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik heb er steeds denkbeelden bij van een bibs.(=blote kont.).
Maar ik weet het nu, een bib is dus het bovenstuk met bretels zeg maar.
Ik zelf heb alleen maar gewone korte fietsbroeken.Goed genoeg voor mij als toerder.
En een lange broek heet weer coulant.
In principe is dat ook een bib short maar dan met lange pijpen.
Die prijzen worden echt te gek. Voordeel is hopelijk dat de huidige modellen dan eindelijk af en toe in de aanbieding op zullen duiken. Het verschil tussen de groene en de oranje zeem daarvoor was volgens mij alleen een wafelvormig stikseltje en de kleur. En die zitten allebei al prima.
- daniel1975
- Forum-lid HC
De groene vind ik fijner en vooral duurzamer.
Less is bore