Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

garmin houders

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39577
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 04 sep 2013 07:59

Voor de montage van de SRAM en de Barfly moet je tape en shifter eraf. Niet echt over nagedacht als je het mij vraagt.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8929
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 sep 2013 08:20

Ik heb er een die klemt met een roode imbus en de houder voelt of er een stofje overheen zit.
Lekker duidelijk hé.
Trilt niet en was goedkoop zal vanmiddag even kijken wat het merk is,gekocht via eBay.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
rielplayer
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48

Gebruikersavatar rielplayer 04 sep 2013 08:21

daniel1975 schreef:Voor de montage van de SRAM en de Barfly moet je tape en shifter eraf. Niet echt over nagedacht als je het mij vraagt.
Voor de Sram zeker niet. Die kun je ver genoeg openen om zo op je stuur te monteren.

Gebruikersavatar
jsprbcn
Forum-lid
Berichten: 2319
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 04 sep 2013 08:32

Ik heb de K-Edge. niet de goedkoopte (€40 via Wiggle toen), maar echt rock solid. Ik heb ook de GoPro handlebar mount van K-Edge, veel beter dan de plastic GoPro mounts.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 sep 2013 08:33

gaisdergerman schreef:
Hier nog een houder http://tillquist.dk/custom-made/garmin-mount-road/
Mooie houder maar zie geen prijs staan. Verwacht dat deze niet goedkoop gaat zijn.
Ik heb deze houder. Incl. verzenden heb ik er ongeveer 50 euro voor betaald (ik weet, veel geld, maar in een vlaag van verstandsverbijstering.... ;) ) Hij bevalt goed. Is fraai én symmetrisch, en houdt je stuur clean. Maar bedenk wel dat deze op maat is gemaakt voor 3T stuurpennen. Wel zal hij eventueel passen op andere pennen met dezelfde hart-tot-hart afstand voor de boutjes.

En hij levert ze maar beperkt, omdat hij ze op kleine schaal zelf maakt.

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 04 sep 2013 10:17

Thanks Hanz! Had verwacht dat die houder nog een stuk duurder zou zijn. Heb hem even gemaild of dat ze ook compatible zijn met een ritchey wcs stuurpen. Zo-je een foto willen plaatsen van jouw set-up. Ben wel benieuwd.

edit: zie dat hij ze daar ook voor maakt. Zou mooi zijn als hij er voor mij eentje heeft. Vind deze toch wel het mooiste.

Voor de crosser en mtb word het waarschijnlijk wel de sram (goedkoper).

@wasbeer: De reden dat ik graag zo'n mount wil is dat met de orginele bevestiging mijn stuurpen is beschadigd en dat je echt naar beneden moet kijken om naar het scherm te kijken. Mij lijkt het fijner als de computer wat verder weg zit.

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 04 sep 2013 11:32

Ik vind zo'n extra beugeltje naast mijn stuurpen niet mooi, wat mij betreft absoluut geen clean look. Ik gebruik op de racer, crosser en ATB gewoon de standaard houder van garmin op de stuurpen.
Wat ik wel mooi vind is dat het beugeltje gemonteerd wordt aan de boutjes van de stuurpen, dat is wel een clean look.

floepert99
Forum-lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 apr 2008 02:05

floepert99 04 sep 2013 11:37

Ik heb dat beugeltje van SRAM. Mooi of niet, het zicht op het scherm is veel beter dan op de stuurpen.
Boutje is wel 2 keer los getrild, dus inmiddels van Loctite voorzien...
http://www.transpirinaika.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 sep 2013 11:53

Bij mij ziet ie zeker niet in de weg op de stuurpen, scherm is prima afleesbaar. Op de MTB zou ik 'm waarschijnlijk wel water beter kunnen zien als ie voor het stuur gemonteerd zou worden. Een Edge 800 steekt dan alleen zo ver uit. Ik blijf er zelf een beetje een wannabe SRM gevoel bij houden.

@Nijkie, heb jij zeker een houder uit een 3d printer. Dat nylon voelt nadat het 'getrommeld' en gekleurd is een beetje fluweel aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8929
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 04 sep 2013 13:33

amclassic-fan schreef:Bij mij ziet ie zeker niet in de weg op de stuurpen, scherm is prima afleesbaar. Op de MTB zou ik 'm waarschijnlijk wel water beter kunnen zien als ie voor het stuur gemonteerd zou worden. Een Edge 800 steekt dan alleen zo ver uit. Ik blijf er zelf een beetje een wannabe SRM gevoel bij houden.

@Nijkie, heb jij zeker een houder uit een 3d printer. Dat nylon voelt nadat het 'getrommeld' en gekleurd is een beetje fluweel aan.
Even Geduld nog zal straks even kijken.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16422
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 sep 2013 15:55

daniel1975 schreef:Voor de montage van de SRAM en de Barfly moet je tape en shifter eraf. Niet echt over nagedacht als je het mij vraagt.
Daniel,
Klopt niet.
Ik heb de Sram op m'n MTB. Kun je genoeg openrekken om zo rond je stuur te monteren.

Fietsvriend van mij heeft de Barfly, zelfde verhaal.
Op mijn racefiets staat de Garmin Out front, ook hetzelfde.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 sep 2013 17:16

gaisdergerman schreef:Thanks Hanz! Had verwacht dat die houder nog een stuk duurder zou zijn. Heb hem even gemaild of dat ze ook compatible zijn met een ritchey wcs stuurpen. Zo-je een foto willen plaatsen van jouw set-up. Ben wel benieuwd.
Zo dus!
Afbeelding

En zo
Afbeelding

Plaats reactie