Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

De keuze is er reuze....starters dilemma

bschrauwen
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 sep 2013 08:08

bschrauwen 06 sep 2013 20:17

ik zou bij de lokale fietsenmaker gaan waar je misschien iets meer betaald voor de aankoop maar
waar de service goed is en waar je dan ook weer terecht kunt voor kleinigheden en vragen die je
dan weer niet telkens aangerekend worden..


Absoluut verstandig! ! !

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 07 sep 2013 09:58

Lokale FM heeft ook mijn voorkeur, dus ga maar eens na de vakantie neuzen in de buurt.
Nog meer tips op lokale FM in omgeving Den Haag of Delft of evt. ergens mooie najaars aanbiedingen?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 09 sep 2013 22:38

Niemand nog andere tips of opties ;-) ?
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 09 sep 2013 23:00

bschrauwen schreef:ik zou bij de lokale fietsenmaker gaan waar je misschien iets meer betaald voor de aankoop maar
waar de service goed is en waar je dan ook weer terecht kunt voor kleinigheden en vragen die je
dan weer niet telkens aangerekend worden..


Absoluut verstandig! ! !
Om al deze redenen zou ik al nooit bij een lokale fietsenmaker een fiets kopen. De prijs is tenminste 30% hoger soms ook het dubbele voor een vergelijkbare fiets. De service is slecht en voor alles krijg je een rekening mee. De fietsmeeting is onbetrouwbaar, er kan alles uit komen en meestal de fiets in het etalage

bschrauwen
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 sep 2013 08:08

bschrauwen 09 sep 2013 23:44

Dan heb je geen goede fm-ers in de buurt. Bij mij zijn er 4 á 5 goede fm-ers die verstand van zaken hebben en speciale apparaten hebben voor opmeten.
Jou ervaring van voor alles een rekening en slechte service deel ik niet. Juist van i-netbedrijven moet je geen service te verwachten. Bij van Overveld in Zegge bijvoorbeeld wordt het frame besteld na opmeten, je krijgt 2 servicebeurten bij aankoop van een racefiets.

Gebruikersavatar
jalex_h
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:24

Gebruikersavatar jalex_h 10 sep 2013 07:17

Ieder zijn meug, maar mijn fietsenmaker verdient een leuke boterham aan het rijdbaar maken van fietsen die bij internethandelaren en dozenschuivers vandaan komen.
En ik heb tot nu toe nog geen rekening gezien voor servicebeurten, opmeten (en heel wat meer dan allleen binnenbeenlengte) etc sinds ik mijn fiets daar kocht.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 sep 2013 07:20

bschrauwen schreef:Dan heb je geen goede fm-ers in de buurt. Bij mij zijn er 4 á 5 goede fm-ers die verstand van zaken hebben en speciale apparaten hebben voor opmeten.
Jou ervaring van voor alles een rekening en slechte service deel ik niet. Juist van i-netbedrijven moet je geen service te verwachten. Bij van Overveld in Zegge bijvoorbeeld wordt het frame besteld na opmeten, je krijgt 2 servicebeurten bij aankoop van een racefiets.
Ik zie dat ik met een echte kenner te maken heb. Ik zou geen 5 goede fm bij mij in de buurt kunnen aanwijzen. Misschien 5 voor heel Nederland en als ik andere ga vragen kom ik op 10. De rest verkoopt jou een winkeldochter of een fijne beginnersfiets die je zo leuk kunt upgraden. Overigens, Rose en Canyon staan volgens mij bekend om hun goede service
Wat ik niet begrijp is dat je met zoveel kennis en ervaring een topic begonnen bent over de de aanschaf van een beginners fiets.

bschrauwen
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 sep 2013 08:08

bschrauwen 10 sep 2013 07:47

"Zoveel Kennis en ervaring" valt nu ook wel mee. Door goed rond te informeren bij diverse FM-ers in
een straal van 25 km rond mij heen heb ik toch een aardig beeld gekregen van de kennis en service
van de diverse FM-ers. De verhalen die je echter over de diverse internetwinkels hoort, wordt je als
beginnende fietser niet vrolijk. Noem Vos in Zwanenburg fietsen op elk forum en je krijgt de ene na
de andere vervelende ervaring. Maar net als jalix_h zegt "inder zijn meug"

En al heb je enige kennis over fietsen, advies van andere fietsers is altijd welkom.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 sep 2013 08:13

Ik noem Vos niet

bschrauwen
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 sep 2013 08:08

bschrauwen 10 sep 2013 09:29

Was als voorbeeld. Iedereen moet zelf weten was ze doen (I-net of FM).

Gebruikersavatar
jalex_h
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:24

Gebruikersavatar jalex_h 10 sep 2013 10:11

materialist schreef:[Overigens, Rose en Canyon staan volgens mij bekend om hun goede service
Mee eens! Maar die vind ik toch niet zo voordelig als ik uit ga rekenen wat het kost om heen en weer naar Duitsland te rijden. Want ik wil toch wel even voelen hoe een fiets zit en rijdt. Nog los van het feit dat je dan ook voor een klein service-/garantiegevalletje naar Duitsland moet rijden (of de fiets op ga sturen) of eerst moet gaan zien te regelen of het ajb ook op hun kosten bij mijn lokale fm mag laten maken.

Dus hoewel ze hoog op mijn verlanglijstje stonden, heb ik vooral vanwege dat laatste punt mijn fiets "om de hoek" bij een goede fm gekocht.

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 10 sep 2013 10:40

Goedkoop zijn ze niet, er worden forse winsten gemaakt, als je kijkt naar hun kostenstructuur zijn ze duur.

Je keuze is niet helemaal rationeel want dit zijn de fietsen die altijd als beste uit de testen komen waar je ook kijkt. Optisch kan ik me zoiets wel voorstellen maar voelen, rijden niet
Een klein garantie gevalletje kan je beter zelf oplossen

Plaats reactie