Met zo veel topics, over zeer veel prachtige merken, mag Kestrel natuurlijk niet ontbreken! In 1986 waren zij het die als eerste op de markt kwamen met een volledige carbon wegfiets: hoezo hype? Ze doen dit al 30 jaar! In 1989 bracht Kestrel het eerste carbon aero triatlon frame op de markt. Vele merken zijn daarna hun modellen en technieken gaan baseren op het pionier werk van Kestrel.
Er zullen in Nederland geen duizenden rijders van een Kestrel te vinden zijn, de schaarse liefhebber is echter meer dan welkom om hier zijn ervaringen te delen, vragen te stellen of gewoon, vol trots, zijn foto's te showen.
Kestrel
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Ik heb in 1989 een Kestrel gekocht, ik dacht een EMS200. Dit is de enige renfiets in mijn lange carriere die het begeven heeft. De aluminium bus waar de trapas ingeschroefd wordt heeft los gelaten van het carbon. Daarna overgegaan naar aluminium(Klein) en titanium.
Ik ben nog niet toe aan weer een carbon avontuur.
Ik ben nog niet toe aan weer een carbon avontuur.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Enkele weken terug had mijn oudste een ongelukje op de fiets en haar stalen racepaard was exit.
Na een soort zoektocht naar onderdelen stuitte ik per toeval op een Kestrel vlak in de buurt. Ik had niet gezien dat de fiets er pas net op stond.
Afspraak gemaakt en zien was kopen. De verkoper vertelde dat er al een groeiende lijst belangstellenden was die vooral uit waren op het frame. Net op tijd geweest dus.
De fiets heeft wat lakschade en de aandrijving is kaput. Maar dit is echt wel de moeite om wat tlc in te stoppen.
De foto doet hem geen eer aan want de lak is nog mooi rood en veel gepolijste onderdelen glimmen je tegemoet.
Na een soort zoektocht naar onderdelen stuitte ik per toeval op een Kestrel vlak in de buurt. Ik had niet gezien dat de fiets er pas net op stond.
Afspraak gemaakt en zien was kopen. De verkoper vertelde dat er al een groeiende lijst belangstellenden was die vooral uit waren op het frame. Net op tijd geweest dus.
De fiets heeft wat lakschade en de aandrijving is kaput. Maar dit is echt wel de moeite om wat tlc in te stoppen.
De foto doet hem geen eer aan want de lak is nog mooi rood en veel gepolijste onderdelen glimmen je tegemoet.
Goed gezien, deze komt van Marktplaats.
Voor de Kestrel fans, er staat opnieuw een 200SCI te koop, volgens de verkoper een maat 64 maar volgens mij gegevens is een 61 cm de grootste maat.
Kestrel 200 SCI Campa Record
Kestrel 200 SCI Campa Record
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mooi onderhouden dranghek
Less is bore
Voor je het weggooit kom ik het graag ophalen.